Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Системи и решения
бр. 3, 2019

Бъдещето на облачните изчисления не включва сървъри

Безсървърната технология бележи следващия етап от пътуването в облака

от , 01 април 2019 0 265 прочитания,

Клинт Баултън, CIO, САЩ

Инфаструктурата като услуга е благодат за компаниите, тъй като дава възможност на главните информационни директори да изключат сървърите или дори да затворят центровете за данни, като същевременно достигнат нови нива на бързина на бизнеса. Те обаче трябва да се запитат: Какво е следващото голямо нещо, което ще донесе резултати за бизнеса?

Отговорът може да бъде „компютърна дейност без сървър“ – новопоявяваща се софтуерна архитектура, в която ИТ динамично разполага компютърна мощ, съхранение и памет на базата на заявката за услуга от по-висок порядък като база данни или функция на код, казва Скот Буххолц, директор за изследване на нови технологии в Deloitte Consulting.

Бъдещето на облачните изчисления не включва сървъри

Безсървърната технология, изглежда, се комбинира добре със стратегиите на ИТ мениджърите, тъй като 69% от тях идентифицират „автоматизирането на процесите и транформацията“ като главен фокус в дигиталните им планове според глобално изследване на Deloitte през 2018 година.

"Все повече се приближаваме до точката, където ИТ специалистите прекарват по-малко време да се фокусират върху детайлите и механиката на технологията и отделят повече внимание на бизнес резултатите", казва Буххолц.

Какво е компютърна дейност без сървър

В традиционните облачни среди екипите за инфраструктура и дейности (ИД) проектират и ръчно предоставят компютърна мощ, съхранение и други инструменти от партньори доставчици. Безсървърната технология, действаща на ниво бизнес логика, автоматизира тези задачи, както и свързаните с това корекции, архивиране, защита и управление на базите данни. Това може да намали разходите за управление на ИД с двуцифрени проценти, като същевременно позволява на ръководителите на ИД да се фокусират върху други задачи като менажиране на приложни програмни интерфейси и споразумения на ниво услуга, казва Буххолц.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов