Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт
бр. 3, 2019

Разнородност и ангажиране, или как да променим фирмената култура

Една силна стратегия за стимулиране на различията може да помогне на компанията да привлече най-добрите служители и да доведе до иновативни резултати

от , 01 април 2019 0 410 прочитания,

Шарън Флорентин, CIO

Разнородност и ангажиране, или как да променим фирмената култура

Компаниите, които подкрепят разнородността и ангажирането, стимулират иновативните резултати. Въпреки това ИТ браншът все още изостава в тази област, често не успявайки да привлече разнородни специалисти поради проблеми с включването на работното място. За компаниите, търсещи да подсилят политиките си в това отношение, промените са предизвикателство, което си заслужава.

Повечето компании, стартирали инициативи в посока разнородност и ангажиране, се позовават на проучвания, според които фирмите с по-разнородни екипи постигат по-добри резултати от онези с хомогенна работна сила, казва Сабрина Кларк от SY Partners, консултантска компания, специализирана в корпоративна трансформация. 

„Изследванията показват, че дори присъствието на физическа разнородност води до по-добра производителност и този допълнителен положителен ефект може да бъде изключително мотивиращ“, добавя Кларк. „Факт е също, че компаниите, които не могат да се похвалят с разнородност, са обект на публични упреци и могат даже да фалират, да не говорим за изоставането при набора на персонал. Дори Google започва да показва признаци, че липсата на разнородност има отрицателно отражение.“

Изследване на McKinsey от 2018 г. показва, че по-голямата разнородност сред служителите води до по-голяма доходност и създаване на допълнителна стойност. Това се отнася със същата сила и за управленското ниво, като в доклада се казва, че е открита статистически значима корелация между разнородността сред лидерите и по-добрите финансови резултати. Компаниите в горния квартил по етническа разнородност на управленско ниво има с 33% по-голяма вероятност да се справят финансово по-добре от фирмите в долния квартил. Когато става дума за полова разнородност, компаниите в горния квартил имат вероятност за по-добро представяне, която е с 21% по-голяма от тази на фирмите в долния квартил, се казва в изследването на McKinsey.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов