Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи и тенденции
бр. 3, 2019

Технологиите в банковия сектор през 2019

Отвореното банкиране, изкуственият интелект и гласовият интерфейс са само част от технологичните тенденции, които ще определят дневния ред на финансовите институции

от , 04 април 2019 0 373 прочитания,

Иван Гайдаров

Въпреки че очакванията за 2018 г. бяха тя да се превърне в началото на нова ера на дигитално банкиране с въвеждането на правилата за отворено банкиране и директивата PSD2, в действителност пейзажът изглежда по почти същия начин. Разбира се, новата ера е още в зората си и трудно бихме си представили някакво главоломно развитие в консервативен сектор като финансовия, но големите банки вече предприеха различни ходове, които да ги направят по-отворени и конкурентни в дигиталното пространство на фона на новите предизвикателства и разрастващия се финтех сектор.

Технологиите в банковия сектор през 2019

В предисловието си към последния доклад на The Future of Retail Banking Жулиет Найт, директор на Marketforce, обобщава сегашното настроение в индустрията така: "От всички предизвикателства, които стоят пред банковия сектор, може би най-голямото е свързано с промяната в поведението на потребителите. Десетилетия наред банките разчитаха на инерцията на клиентите като ценен компонент в бизнес модела си, но това се променя.”

И така, какво можем да очакваме през тази година? Без да са притиснати от нови законодателни изисквания и регламенти, банките би трябвало да продължат да въвеждат иновации и да черпят ноу-хау от доста по-пъргавите финтех компании, а защо не и да достигнат до някои иновативни идеи, които не са просто взети назаем от тях.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов