Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини SWIFT
бр. 4, 2008

SWIFT Сервизното бюро – с нови инициативи и услуги

от , 09 април 2008 0 7947 прочитания,
Страница 1 от 2

Успешното реализиране на проекта SWIFT Сервизно бюро в Банксервиз АД постигна целите си за намаляване на разходите при достигане на по-високо и гарантирано ниво на надеждност. Новите инициативи и решения на Сервизното бюро ще разширят портфолиото на предлаганите услуги, увеличавайки броя на SWIFT потребителите в България при намаляване на оперативните им разходи за ползване на SWIFT услуги и още по-високо ниво на сигурност и надеждност

Йордан Касабов, Банксервиз АД

Създаването на SWIFT Сервизно бюро (ССБ) в Банксервиз АД през 2003 г. бе провокирано от предстоящата тогава миграция към SWIFTNet, водеща до повишаване сложността на използваните в банките технологични решения и свързаното с това увеличаване на оперативните им разходи.

След успешния старт през 2006 г. с 5 банки участници, в инфраструктурата на ССБ бяха извършени редица подобрения с цел повишаване нивото на сигурност и надеждност и постигане на договореното ниво на достъпност на предоставяната услуга „Достъп до SWIFTNet”. В резервния център на Банксервиз АД бе изграден втори автономен оперативен комплекс на ССБ, работещ независимо от първия и също резервиран по схемата Cold Standby. Всички компоненти на комуникациите между двата комплекса на ССБ и инфраструктурите на банките участници са трикратно резервирани. В резултат за цялата 2007 г. ефективното ниво на достъпност до предоставяната от Сервизното бюро услуга „Достъп до SWIFTNet” е значително над гарантираното ниво от 99,9%.

Междувременно в ССБ се включиха още четири банки, като за две от тях на базата на абонаментни договори Сервизното бюро извършва комплексно технологично и системно обслужване на използваните в банките SWIFT продукти и услуги.

Фаза 2 на миграцията към SWIFTNet

За първия етап на миграцията SWIFTNet Phase2 – Infrastructure Upgrade, ССБ своевременно заяви, получи и инсталира необходимото оборудване и софтуер. Оказано бе съдействие на всички банки участници в ССБ за извършването на необходимите дейности по тяхната инфраструктура. В резултат първият етап от SWIFTNet Phase2 миграцията бе успешно и предсрочно завършен, при това без никакви допълнителни разходи от страна на банките участници.

Като подготовка за втория етап от SWIFTNet Phase2 миграцията (продължаващ до 31 май 2008 г.) ССБ извърши необходимите промени в своята инфраструктура и в инфраструктурите на банките с договор за технологична поддръжка. За всички участници в ССБ бе организирана работна среща, на която бяха детайлно разгледани необходимите дейности и задължителни тестове за този етап на миграцията и бе взето решение за допълнителни тестове между участниците в ССБ.

Резултати

С дейността си до момента Сервизното бюро постигна основната си цел - outsourcing на SWIFTNet свързаността при безпрецедентно за ИТ услугите във финансовия сектор в България ниво на сигурност и надеждност, и то при съществено по-ниски индивидуални разходи за участниците в Сервизното бюро.

Немалка част от дейността по обслужването на използваните в банките SWIFT продукти и услуги също е изнесена в ССБ. Това ми дава основание да оценя модела на ССБ в Банксервиз АД като перфектно работещ за частта от банковата общност, извършваща обработката на SWIFT съобщения със собствени лицензи за SWIFTAlliance софтуер, и то в България. Това определение е валидно за всички настоящи клиенти за ССБ. Извън това множество остават:
  • банки със софтуер за обработка на SWIFT съобщения от друг доставчик (а не SWIFT);
  • банки със SWIFTAlliance Entry/Access, работещ извън България;
  • небанкови финансови институции, потенциални участници в SWIFT – Централен депозитар, финансово-брокерски къщи, инвестиционни посредници и др.
За нуждите на тези групи Сервизното бюро предлага цялостно решение за аутсорсинг на SWIFT Messaging услуги. Основа на решението е изградената инфраструктура в ССБ, състояща се от два независими комплекса, всеки от които разполага със собствена SWIFTNet свързаност и SWIFTAlliance Gateway като концентратор.
1 2

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов