Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 2, 2009

Ново поколение комуникационни технологии използват в Спарки груп АД

Намаляване на цената на международните разговори от 5 до 50 пъти и осигуряване на мобилност чрез софтуерни телефони са само част от предимствата на внедрените решения. Идеите за бъдещо развитие включват интеграцията на Voice over IP телефонията със CRM системата и използването на видео конферентна връзка.

от , 11 февруари 2009 0 6475 прочитания,
Страница 1 от 2

Спарки Груп АД се занимава с проектиране, производство и търговия на електроинструменти, заварени конструкции и селскостопанска техника. На територията на България компанията има офис в София и заводи в Ловеч (с около 1400 служители) и в Русе (820 души персонал). Дружеството Спарки Елтос АД е сертифицирано по ISO 9001 (контрол на качеството в производствения процес), ISO 14001 (съблюдаване на изискавнията за опазване на околната среда в производтвото) и OHSAS 18001:1999 (системи за управление на здравето и безопасността при работа). Организацията има офиси и в Берлин, Киев и Москва.

Спецификите на компанията – наличието на представителства и контрагенти в различни страни, както и многобройният персонал – обуславят нейните комуникационни потребности. Съществено занчение сред тях имат международните разговори и обменът на данни, като целите в това отношение са повишаване на качеството и надежността, намаляване на разходите и увеличаване на ефективността и възможностите.

“Безспорен факт е, че комуникационните нужди на компаниите нарастват непрекъснато. Те се увеличават паралелно с разрастването на бизнеса на съответната фирма. Независимо дали се занимава с производство или само с търговия, тя се стреми към по-голям пазарен дял и стъпване на нови пазари. В условията на Европейския съюз бизнесът се либерализира - улсени се търговията, а хората пътуват безпрепятствено. Това закономерно доведе до нарастването на необходимостта от комуникации. Тази тенденция е валидна и за нашата компания”, коментира Никола Антонов, директор ИТ в Спарки Груп АД.

В отговор на нарастващите потребности

и за да изпълни набелязните цели по отношение на комуникационнта си политика преди две години организацията страртира проект за цялостно обновяване и разширяване на информационната инфраструктура, като едно от планираните направления са комуникациите. “Цялостният проект обхващаше подновяване на компютърния парк, закупуване на нова апаратура, оборудване на комуникационни помещения, осигуряване на телефонни централи и терминални устройства, внедряване на нови модули и доработки в ERP системата. Стремим се максимално използване на възможностите, които предлагат съвременните технологии”, поясниха от компанията.

За да се оптимизира използването на телефония, първо е била изградена подходящата инфраструктура. За целта всички офиси на компанията са свързани помежду си с VPN мрежа. “Това беше задължително условие, за да продължим напред – всички представителства да са видими помежду си в една обща частна IP мрежа, като комуникацията помежду им да бъде защитена чрез криптиране. От своя страна това наложи закупуването на нови сървъри и миграция към open source и Linux решения, която осъществихме съвместно с фирма Велокс Системс. Настоящата инфраструктура ни позволява да пренасяме чрез вътрешната мрежа телефония, данни и видеовръзка”, поясни Никола Антонов.

Комуникационният аспект на проекта, реализиран съвместно с фирма Теленова ООД, е започнал с консултации в рамките на половин година. “Този период беше необходим на организацията, за да се ориентира във възможностите на предлаганите решения. В голяма част от случаите комапниите нe са достъчно осведомени за функционалностите на тези технологии и ако бъдат оставени сами да избират и проектират комуникационната си инфраструктура има вероятност от неуспех или неефективна употреба. Когато достигнахме до етапа за взeмане на решение за вариант, който да закупим, бяхме подготвени до голяма степен и знаехме какво искаме да постигнем”, сподели Никола Антонов.

Избраните решения

са базирани на технологията Voice over IP (VoIP). Старите телефонни централи са заменени с ново поколение – от компанията са се спряли на серията NeXspan (Astra Matra), които от една страна са свързани с телекомите в съответните държави, а друга - по между си по IP. Това позволява вътрешнофирмените международни разговори да се провеждат безплатно. За целта е въведен четирицифрен вътрешен номерационен план. Комуникацията с чуждестранни контрагенти със стационарни номера се осъществява като обажаданията излизат през централата в съответната страна, свързана с местния телеком, и цената на повикването е равна на един локален телефонен разговор.

Към всяка централа е инсталиран и GSM Gateway, който осигурява връзка с местните мобилни оператори в съответните страни. Чрез набиране на код обажданията минават през централата в съответната държава и повикването е на цената на един локален мобилен разговор. Това значително намалява разходите за мобилна комуникация.

На партньорите на компанията, с които има необходимост от постоянна връзка, също се предлага възможност да спестят средства от изходящи разговори. За целта в отдалечения офис на контрагента се инсталират IP телефони, регистрират се в централата на Спарки Груп и съответно получават номера от номерационния план на организацията. По този начин цената на повикванията от страна на контрагентите също се свежда до нула.

Интернет телефонията предоставя освен всички традиционни възможности като изтегляне и прехвърляне на разговори, така и много други опции като конферентна връзка и мобилност на IP телефоните. Апаратите могат да бъдат преместени и независимо от физическото си разположение отново да се регистрирт в централата със същия номер. “Възможността да инсталираме софтуерен телефон на мобилните си компютри го прави напълно преносим. Това е много съществена функционалност за нас, тъй като служителите на фирмата пътуват често. При командировки те могат да стартират софтуерния телефон и да използват номера си. Постарахме се да вземем максималното от възможностите, които ни дава съвременната Voice over IP технология”, обобщи Никола Антонов.

Изискванията

на компанията при реализацията на проекта са били свързани на първо място с надеждността на комуникациите. Офисите на Спарки Груп са свързани посредством оптична връзка със своите доставчици на Интернет и това позволява безпрепятственото пренасяне на гласовия трафик. “Преди години VoIP телефонията беше жертва на някои митове, свързани със съмненията в нейната надеждност и сложността и за администриране. Но откакто може да се разчита на качествена доставка на Интернет до краен клиент, тези твърдения до голамя степен стават невалидни”, коментира г-н Антонов.

Второто изискване на компанията е било по отношение на оползотворяване опциите за намаляване на разходите, тъй като инвестицията в проекта е значителна – около 150 хиляди лева. Предвид зависимостта на Спарки Груп от комуникациите и изходящия трафик, който генерира към различни телекомуникационни компаннии, прогнозата е, че максимум до две години инвестицията ще се възвърне. Благодарение на внедрените технологии цената на един разговор, която за вътрешната комуникация е сведена до нула, се намалява от пет до петдесет пъти.

1 2

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов