Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции
бр. 5, 2009

BI - начин да осигурите на служителите си по-бързо получаване на по-качествена информация

При лавинообразното нарастване на съхраняваните корпоративни данни, все повече компании се насочват към използването на оперативни бизнес анализи. Внедряването на решения за тази цел е комплексна задача, изискваща специфични инструменти и подход

от , 15 май 2009 0 12909 прочитания,
Страница 1 от 3

Овладяването на огромния обем от информация, създаван всекидневно в една компания в много случаи изглежда непосилна задача. За да превърнат данните в полезна информация, през последните години фирмите във все по-голяма степен разчитат на оперативните бизнес анализи (operational business intelligence) – т.е. на въвеждането на ИТ платформи, които да осигуряват във всеки момент актуална и полезна информация на широк кръг служители. Компаниите, които използват оперативни бизнес анализи имат някои общи черти. За разлика от не толкова успешните си съперници, лидерите в оползотворяването на BI, успяват с помощта на технологиите за бизнес анализи да достигат до необходимата информация по-скоростно, да вземат решения по-бързо, да подобрят удовлетвореността на клиентите си и да увеличат броя на хората, имащи достъп до BI инструменти. Това показва проучване на Aberdeen Group, в което участват 250 предприятия, реализирали проекти за внедряване на BI технологии с различен обхват.

 

Необходимите условия за успех

 

Как се постигат изброените резултати? Чрез управление на процесите и информационните потоци, чрез обучения, стимулиращи потребителите да използват предоставените им средства и чрез подходящо BI решение ориентирано към постигане на стратегическите цели. Така например, според проучването на Aberdeen, 58% от най-успешно прилагащите BI компании са автоматизирали събирането на информацията и нейната интеграция. В същото време едва 41% от останалите компании участващи в проучването са направили същото. И докато 58% от водещите фирми осигуряват постоянно информиране с помощта на BI, това правят само 36% от останалите анкетирани.

Все пак предприятията, които искат доставят данни до повече потребители и да скъсят времето за вземане на решения, могат подобрят постиженията си. Тук се спираме на пет от най-важните предпоставки, за подобряване на процеса по доставяне на информация.

1. Проучете възможностите за автоматизиране на процесите

Задайте си въпроса: кои функции и задължения в компанията ще спечелят от автоматичното събиране на данни и обновяването на информацията в реално време. Имайте предвид и по-простите, и по-сложните задачи, които биха могли да се изпълняват по-добре и по-прецизно, ако информацията се доставя по-бързо. Така например една куриерска фирма взема решение за въвеждане на BI система след като констатира, че седмичните отчети за клиентската активност не са достатъчно всеобхватни. Ровенето в информация за около 2000 клиенти се оказало задача, надхвърляща дори силите на Херкулес. При това, дори и когато на базата на наличните данни мениджърите успявали да констатират някакви нередности, обикновено ставало дума за неща, случили се преди повече от седмица – предостатъчен срок, в който засегнатия клиент може да потърси услугите на друга компания. За да преодолеят този проблем, във фирмата въвели софтуер, с помощта на който при промени в изискванията на даден клиент автоматично се уведомява съответния акаунт мениджър.

2. Търсете решения, които могат да се доставят автоматично

Някои системи за оперативни бизнес анализи не се ограничават до събиране на данни и извеждане на отчети, а ги използват като база за изпълнението на определени действия. Много финансови организации например използват BI, за да анализират автоматично валутни курсове и на тази основа вземат търговски решения. В някои производства се прилага автоматичен анализ на данни за различни химически реакции. Например следи се температура, вискозитет, цвят и други параметри и промените в микстурата се правят автоматично в самото начало, преди още да е достигнат етапът на производството.

3. Идентифицирайте информацията, от която се нуждаят служителите, за да постигат успех

Сътрудниците на организацията са тези, които определят успеха или неуспеха.

1 23

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов