Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 8, 2009

"Еуроплан България"- с принос за чудесата в съвременното корабостроене

от , 14 септември 2009 0 4383 прочитания,
Страница 1 от 2

През последните 10 години конструктурите на фирмата участват в проектирането на някои от най-големите и най-атрактивни пътнически лайнери в света. Специализирани CAD и CAE системи допринасят за конкурентоспособността им в един специфичен пазарен сегмент

Корабостроенето има слава на по-консервативен отрасъл в сравнение с някои други направления на промишленото производство. И наистина - от години най-ефектните примери за успешно приложение на информационни технологии и в частност на CAD/CAM/CAE системи откривахме във връзка със самолетостроене и автомобилна индустрия. На фона на впечатляващите съобщения за 100% дигиталния 3D макет на авиолайнера Boeing 777, състоящ се от 3 млн. детайли и заемащ 5000 GB компютърна памет и за решаването на комплексни задачи по инженерни анализи и оптимизация на конструкции с помощта на CAE системи в автомобилостроеното, корабостроителната индустрия дълго се придържаше към 2D системи за автоматизирано проектиране.

През последните години ситуацията се променя под влиянието на няколко фактора. Масово се съкращават военните бюджети, които винаги са имали значителен дял от средствата инвестирани в корабостроене. И в тази индустрия, както в много други протичат силни консолидационни процеси - сливат се предприятия, създават се международни обединения, реализиращи транскорпоративни проекти с цел да постигнат финансова стабилност и перспективи за развитие. Налице е стремеж към снижаване на цените за проектиране и изграждане на плавателни съдове в условията на нарастваща конкуренция от страна на региони с по-евтина работна сила. За компаниите от сектора всичко това означава нови предизвикателства, но и нови възможности. Приложението на най-съвременни средства за автоматизация обаче на този етап е е задължително.

Може ли българска фирма да се впише в тази силно конкурентната среда?
Да - това се потвърждава от практиката на специализираната в проектиране на кораби и корабни съоръжения "Еуроплан България"ООД. Основана през януари 2001 г. компанията е съвместно предприятие с Europlan Engineering (Финландия), регистрирано според българското законодателство и наследник на дружеството СийКад ООД, развиващо своята дейност от 1998 г.. Всички служители на фирмата са дипломирани корабостроителни инженери.

Системи използвани в проектирането
В компанията са обособени няколко отдела, фокусирани в различни направления:
- Корпусният отдел (Hull Department) притежава богат опит в работната фаза на проектиране, якостни изчисления и заводски спецификации. Компетентността на специалистите в изградена в работата по различни проекти, реализирани в Швеция, Сингапур, Испания, Хърватска, Русия и България. Осемте проектанти в екипа използват в своята работа най-активно софтуерния продукт Tribon M3 - специализирана система за дизайн и конструиране на плавателни съдове, използвана в над 80% от предприятия в класацията „Топ 50 в корабостроенето". Tribon дава възможност за създаване на проекти на кораби представени като тримерни модели. Системата осигурява средства за провеждане на необходимите инженерни разчети, разработване на конструкторска и технологична документация.
- Отделът за проектиране на люкови закрития (Hatch Covers Department) е създаен през 2005 г., когато започва дейността на "Еуроплан България" в това направление. Използваният софтуер е AutoCAD Mechanical. Понастоящем отделът се състои от 8 проектанти оформени в 2 екипа за едновременно изпълнение на проекти. Необходимостта от използването на AutoCAD Mechanical в дейността на отдела за проектиране на люкови закрития е логична, тъй като специализираната за корабостроенето система Tribon не е предназначена за разработка на сложни машиностроителни изделия.
- Отделът вензел мостове (lashing bridges) е сформиран през 2007 г.

1 2

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов