Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ в образователния процес
бр. 9, 2009

Все повече факултети на СУ развиват електронно обучение

от , 05 октомври 2009 0 3183 прочитания,
Страница 1 от 2

Родната Алма матер поема предизвикателството да допринесе за разпространението и утвърждаването на e-learning технологиите в страната ни. Важна стъпка към тази цел е подготвянето на преподаватели, прилагащи адекватно модерните форми на обучение

доц. д-р Румяна Пейчева-Форсайт, заместник декан на Факултета по педагогика в СУ
В Софийският университет (СУ) само отделни преподаватели работят в областта на електронното обучение. Факулетът по математика и информатика и този по педагогика в най-голяма степен използва онлайн курсове по различни дисциплини. Сред останалите факултети, прилагащи е-обучение, са Стопанският и Факултетът по Славянски филологии. През последната година във Факултета по педагогика стартираха два нови проекта за въвеждане на e-learning технологии. Те са насочени към изготвянето на програми за следдипломна квалификация на учители и към разработване на магистърска и докторантска програма в областта на е-обучението.

 

ИЗСЛЕДВАНИЯ НА Е-ОБУЧЕНИЕТО В СТРАНАТА

Първият проект, "Интегрален университетски център за изследване, създаване и осигуряване на качество на електронното учене в разнообразен образователен контекст", има за цел създаване на магистърска и докторантска програма в областта на електронното обучение. Той се финансира от фонд „Научни изследвания", с бюджет 400 000 лв. Продължителността му е 3 години.
„Усилията ни са насочени към разработване на програми, като се базират на резултати от изследвания, а не просто на това, което съставът на университета може да предложи," обясни ръководителят на проекта доц. д-р Румяна Пейчева-Форсайт, заместник декан на Факултета по педагогика в СУ.
Първата фаза от реализацията на тази инициатива е мащабно изследване на капацитета на СУ да предоставя е-обучение. Трябва да се определят силните и слабите страни на целия състав, който се занимава с този вид обучение. В момента се анализира практиката в 15 училища в страната, за да бъдат откроени добрите практики при реализацията на e-learning в средното образование. Освен това се проучват и потребностите от е-обучение, които имат главните целеви групи в образователния процес. Като крайна целева група се разглежда средното образование, затова в СУ планират да въведат магистърска програма за учители, която ще се нарича „Информационни технологии в образованието".
„Тръгнахме от това, че в средното образование се инвестираха много средства за закупуване на компютри и софтуер. В същото време никой не обучава системно и научнообосновано самите учители какво да правят с тази техника и технологии въпреки че има различни курсове," обясни д-р Пейчева-Форсайт. Тя допълни, че изследванията, които провеждат, показват, че компютърните зали в училищата се използват основно за овладяване на знания по информатика и не се включват активно в процеса на обучение по всички дисциплини.

РАЗШИРЯВАНЕ НА ДЕЙНОСТТА

"Укрепване и устойчиво развитие на научно-изследователския потенциал на СУ в областта на електронното обучение" е вторият проект, по който работи д-р Пейчева-Форсайт. В рамките на тази инициатива в университета се оборудват нови компютърни зали, поставят се интерактивни бели дъски.

1 2

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов