Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Проучвания

Forrester: 7 причини да се избавите от остарялата ERP система

Предишните поколения ERP решения не са в състояние да отговарят достатъчно бързо на променящите се условия

от Надя Кръстева, 14 юни 2012 0 9253 прочитания,

ERPПрез последното десетилетие технологиите се трансформираха в широк спектър от бизнес системи и потребителски приложения, но много ERP системи останаха статични въпреки всички промени. Според актуално проучване на Forrester около 50% от компаниите използват системи, които са с 2 поколения по-стари от съвременните. Анализаторите открояват 7 съществени недостатъка на по-старите решения:

1. Старата ERP система поглъща прекалено много средства от бюджета и не съдейства за реализирането на иновации. Препоръчително е да оцените доколко вашето ERP решение е в унисон със задачите на бизнеса. Това може да се изясни, като изчислите колко средства от бюджета остават за иновации и колко се харчи за поддържане на системата. Не е лесно съотношението между изразходваните средства да се промени в полза на иновациите ако в компанията продължава да работи старата ERP система, тъй като всички надграждания и обновявания  струват пари  и време, които е по-добре да бъдат употребени в полза на бизнеса.

2. Законите на бизнеса изискват гъвкавост, която старата ERP система не може да осигури.
Нови правила и процедури се въвеждат постоянно и по различни поводи – защита на данните, финансови нововъведения, информационна сигурност и т.н. Остарелите ERP системи не могат да се развиват в крак с тези промени, които са свързани с трудни за реализиране обновявания или допълнителни процеси, които се инициират ръчно.

3. Старата ERP намалява гъвкавостта на бизнеса.
Интернет дава възможност на бизнеса да стане глобален, да достигне до по-голям брой клиенти – теоретично до всеки. Сега в рамките на 1-2 години една компания може да привлече милион клиенти, а преди за това бяха необходими десетилетия. Ръстът на развиващите се пазари позволи на компаниите бързо да използват нови възможности, изпреварвайки конкурентите си. Старите ERP решения не са в състояние да отговарят достатъчно бързо на променящите се условия, така че бизнесът да има гъвкавостта необходима за оцеляване в динамичния свят на глобалната мрежа.  

4. Мобилните сътрудници не могат да работят успешно с остарелите ERP.
Използването на предишно поколение ERP или напълно изключва, или ограничава възможността за достъп до данните извън системата.  Това означава липса на възможност да се следи състоянието на бизнеса в движение, както и необходимост от присъствие в офиса за да се потвърди сделка или поръчка. В резултат вашите сътрудници са по-малко производителни, отколкото биха могли да бъдат. Освен това, важните бизнес решения не се вземат своевременно.

5. Централизираната ERP пречи на работата на децентрализираното предприятие.
Старите ERP ви затварят в рамките на централизирана инфраструктура, която струва прекалено скъпо. Това включва поддръжка на работни места в различни филиали, ъпгрейд на клиентски програми и работа с фрагментирана информация по места.

6. Старата ERP не удволетворява потребността да разполагате с информация в реално време.
ERP системите от предишните поколения обикновено дават възможност ръчно да създавате отчети и да генерирате прогнози. Затова в тези отчети и прогнози се случват и грешки. За да бъде конкурентоспособно  предприятието се нуждае от бизнес анализи в реално време. Това улеснява сътрудничеството между служителите и дава представа за състоянието на ключови показатели за дейността независимо от отдалечеността на офисите и без ограничения.

7. Остарелите ERP издигат стени между вас и доставчиците, между каналите за доставка и клиентите.
Днес клиентите не желаят да чакат на телефона, за да проверят поръчката си. Те искат просто да погледнат на уеб сайт и да научат статуса на поръчката мигновено. Вашите партньори също предпочитат да ви изпращат поръчки в реално време. Така уеб сайтът на компанията се превръща в главен офис за продажби, а клиентите съдят за качеството на вашата работа по нивото на обслужване, което им осигурявате в Интернет. Вашите операции трябва да осигуряват връзка между клиенти, доставчици и партньори, за което трябва да имате пълна информация за случващото се в реално време.
Накратко, колкото повече Интернет се налага като среда за обмен на данни, толкова повече вашата остаряла ERP ви пречи да бъдете в синхрон с останалия свят.

ЕТИКЕТИ:
проучванеERP

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов