Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции
бр. 6, 2013

Социални мрежи за корпоративни клиенти

В последните години социалните мрежи придобиват все по-голяма популярност за създаване на корпоративни връзки и споделяне на информация. Те създават нови подходи за комуникация и цялостно променят стратегията за социално поведение на техните потребители.

от , 18 юни 2013 2 2839 прочитания,

инж. Мая Николова

Корпорациите проявяват все по-активен интерес към социалните платформи, които променят подходите за предаване на информация в тях. Например увеличаването на задачите, изпълнявани от екипи в различни локации, прави по-трудно намирането на компетентни лица и поддържането на взаимоотношение с тях. Социалните мрежи решават подобен род проблеми. Те са изключително подходящи за компании, в които разпространението на ценни знания сред определена група от хора е от важно значение.

Днес на пазара съществуват различни корпоративни социални мрежи, които се опитват да задоволят нуждите на големите корпорации.

  • Yammer – корпоративна социална мрежа, придобита от Microsoft през 2012 г.

  • Socialcast – корпоративна социална мрежа, придобита от VMware през 2011 г.

  • WebEx Social – корпоративна социална мрежа, разработена от Cisco Systems

Съществуват и корпоративни социални мрежи като Zyncro, Beezy, Jive и др. Повечето от тях имат сходна идеология и характеристики и само времето ще покаже коя разработка ще придобие най-голям пазарен дял и популярност сред клиентите.

Тази статия разглежда какви характеристики и предимства предоставя една такава социална технология. За пример е взета WebEx Social на Cisco Systems, не само защото българският офис разработва част от функционалностите за нея, а и затова, че предоставя комуникация в реално време. Технологията още предлага и предварителна интеграция с различни чат сървъри, както и уеб базирани видео и аудио разговори.

Cisco WebEx Social

Cisco WebEx Social (по-рано Cisco Quad) е корпоративна платформа за сътрудничество, която съчетава силата на социалните мрежи, създаването на съдържание и комуникациите в реално време. Служителите могат бързо да се свържат с нужните лица и ресурси и така ефективно да изпълнят своите задължения. WebEx Social помага за премахване на границите между различните отдели и тяхното географско местоположение. Платформата прави възможно лесното разпространение на ценна информация в дадена компания, както и съхраняването и в сигурна и централизирана локация.

Характеристики

>> Унифицирана публикация. Унифицираната публикация в WebEx Social е създадена така, че да улесни работата по даден проект, груповите дискусии и сътрудничеството. Употребата и е толкова лесна, колкото и тази на електронна поща. Разликата е в това, че публикацията е много по-мощен и гъвкав инструмент за предоставяне и споделяне на информация. Предимствата са:

  1. Сътрудничество – извън електронната поща. Унифицираната публикация прави възможно еднократно създаване на дадено съдържание и споделянето му с отделни лица или цели общности. Тя позволява много хора да работят едновременно върху дадена публикация, с автоматично проследяване на версии и промени, направени от различни лица, преглед и коментари на едно място, централизирано поддържане на историята на публикацията.

  2. Споделяне на видео и друга мултимедия. Могат да бъдат споделяни вградени клипове и стартирането им да става чрез един клик. Има възможност за добавяне на изображения, връзки, таблици и др., за спестяване на време чрез вградени шаблони и прилагане на големи файлове в различен формат.

  3. Поддържане на контрол върху собствените публикации. Възможностите за предоставяне на различни правомощия, вградени в една публикация, дават на автора контрол върху това кой може да я вижда и да откликва на нея. Авторът на публикацията решава дали получателите могат да я коментират, препращат или да дават достъп до нея. Той има достъп до всички актуализации с информация за това кой е гледал или редактирал съответната публикация. Други предимства са получаването на известие по електронна поща при създаване или актуализация на дадена публикация и наличието на маркери с цел по-лесно намиране при търсене на конкретно съдържание.

>> Корпоративна социална мрежа. В това отношенни WebEx Social предоставя следните възможности.

  1. Сформиране на динамични общности за съвместни дейности. Платформата предоставя средства за лесно сформиране на виртуални общности и изпращане на покана за присъединяване на нови членове. Общностите биват скрити, ограничени или отворени. Има възможност за персонализиране на общностите чрез добавяне на профил, бизнес приложения, публикации и дискусионни форуми.
  2. Идентифициране на експерти, общности и съдържание чрез ефективна методика за търсене.

  3. Споделяне на опит и лични данни (длъжност, име и т.н.), синхронизация на личните данните с LDAP (Lightweight Directory Access Protocol), споделяне на дейности, интереси, общности и др.

  4. Персонализиране на изгледа. Могат да бъдат добавяни одобрени приложения и инструменти - визуална гласова поща, RSS, Open Social притурки и др. Списъкът за наблюдение може да проследява споделени с вас чужди публикации, както и коментари към вашите собствени.

>> Унифицирана интеграция на комуникациите. WebEx Social съчетава социалнoто сътрудничество в реално време в една единствена платформа. Преминаването от дискусия към действие става бързо. Например, при нужда от незабавен отговор или решение, може да бъде ескалирана видео, аудио, IM,или уеб-конферентна сесия директно от WebEx Social.

Платформата включва предварително интегрирани приложения за комуникация в реално време, като Cisco Jabber IM, WebEx web conferencing, Cisco Unity Connection и Cisco Unified Communications Manager. Тя дава възможност за участие на трети страни, включително Microsoft Office Communications Server (OCS) и IBM Lotus Sametime и позволява стартирането на браузър-базирана видео-връзка чрез един клик.

>> Интеграция на управлението на съдържанието. WebEx Social защитава вече съществуващи документи и съдържание (CMS), като прави съхраняването им още по-ценно за сътрудничество. Файлове от CMS могат да бъдат достъпени в рамките на дадена WebEx Social общност или библиотека. Съдържанието се превръща в част от работния процес. Осигурена е интеграция с EMC Documentum, Microsoft SharePoint 2007 и Microsoft SharePoint 2010.

>> Мобилни приложения. Мобилното приложение на WebEx Social дава възможност за сигурен достъп до информация и участие в групови дискусии. Данните не се съхраняват на самото устройство и така поверителността им остава защитена.

>> Интеграция на електронна поща и документи. Служителите могат да си сътрудничат, дори когато не са част от WebEx Social, а работят през електронна поща или други бизнес приложения. Двупосочната интеграция с електронна поща позволява да се реализират нови модели на работа, които позволяват на използващите електронна поща служители лесно да публикуват съдържание и да бъдат активни в WebEx Social. Може да бъде създадена нова публикация директно през електронната поща, да се отговаря и коментира на публикации или да се проследява дискусия през електронната поща и т.н.

Осигурена е интеграция с MS Office, така че обновяването и публикуването в WebEx Social може да се осъществява и през офис пакета, а коментарите при работа с документи могат да се следят чрез страничния панел на WebEx Social.
Достъпният в Cisco Developer Network (CDN)WebEx Social SDK дава възможност за разширяване на възможностите - например с добавяне на списъци за активност и наблюдение към вече съществуващите ИТ и бизнес приложения.

В заключение

Cisco WebEx Social позволява на служителите, където и да се намират те, да се свързват и да споделят своите опит, идеи и мнения. Платформата може да се използва за трансфер на знания и осигуряване на достъп до архивирани проекти, работни активи и полезни контакти към новите служители, както и за подобряване на комуникацията между мениджмънта и служителите чрез видео публикации, блогове и общности.

WebEx Social може да бъде внедрена като облачна услуга или като собствено интегрирано решение. Връзката между всички служители става лесно и ефективно, а споделянето на информация улеснява изпълнение на ежедневните задачи. Цялостното решение използва всички съвременни технологии, които позволят интегрирането му с други продукти, както и персонализиране на функционалностите спрямо изискването и нуждите на всеки клиент.


Инж. Мая Николова е експерт „Развитие на бизнеса“ във „Веолия вода България“. Професионалният и опит като част от екипа на „Софийска вода“ АД включва работа с GIS системи и софтуер за постоянен мониторинг на водопреносната мрежа. През 2009 г. инж. Николова е е магистър по „Водоснабдяване и Канализация“ от УАСГ. През 2009 г. е работила като стажант в британската компания “i2O Water” Ltd., която разработва специализирани продукти за наблюдение и контролиране на водното налягане в реално време.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов