Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини CIO+: BPM

BPM в сферата на финансовите услуги

Предизвикателства пред финансовите институции

от , 04 юни 2014 0 2745 прочитания,

http://giulev.com/
http://www.antipodes.bg

Материалът е предоставен от фирма antipodes ltd

Преди малко повече от месец се проведе 16-ият финансов ИТ форум “Съвременните технологични двигатели на финансовия сектор”, на който се опитах да представя в добра светлина ползата от въвеждане на BPM във финансовите институции.

Като начало се опитах да анализирам текущото състояние в сектора. Това винаги е важно, особено когато основната дейност, с която се занимаваш, е продажба на не-непременно евтини услуги, за които винаги ти обясняват, че щом досега са минали без тях, надали има смисъл да харчат пари за в бъдеще…Ето какво се оказа:

Предизвикателства пред финансовите институции

От финансовата криза насам (2009-2012), банките са под постоянен натиск да намаляват разходите и да увеличават продажбите. Все по-взискателните клиенти също изискват повишаване на стандарта на обслужване от финансовите институции, като очакват от банките все по-бързо и адекватно да отговарят на техните нужди чрез иновативни продукти и услуги. В този висококонкурентен сектор, банките и доставчиците на финансовите услуги нямат почти никакво право на грешки, защото рискуват бързо да загубят клиенти, чиито изисквания не са изпълнени.

Основните фактори, влияещи на средата, в която работят финансовите институции:

Регулации

След кризата, както винаги се търси кой е виновен и се наказват всички невинни. Нещо подобно е ситуацията и с банковата сфера. Регулаторните органи въвеждат нови правила на кило – специално внимание заслужават новостите в Basel III. В различните държави “затягането” е различно, но като цяло право-пропорционално на похарчените държавни пари за спасяване на закъсали банки там. На някои места се стигана дотам, че се принуждават финансови институции да се раздробят на отделни единици, за да е управляем риска при евентуален техен фалит. Освен, че правилата на игра стават много по-тежки, по-сериозен ще бъде и контрола за прилагането им.

Пазар и клиенти

Пазарът също силно се повлия от кризата. В резултат на случилото се, в момента имаме клиенти, на които банките имат желание да отпускат кредити, но те не искат; както и още повече клиенти, които искат кредити, но на банките не им стиска да им ги предоставят. Позитивен ефект от случилото се е, че клиентите станаха много по информирани и взискателни. Вече не е рядкост и физически лица например да си рефинансират ипотеките. Не съвсем заслужено, в момента банките имат ниско доверие и рейтинг и ще са необходими страшно много усилия, време и перфектен сървис, за да могат да излязат от ситуацията.

Технологии

Технологиите не се съобразяват със забавянето на пазара и бясно се развиват. Mobile, BI, Cloud са част от нещата, които са изключително модни в момента (де да беше така и с BPM…). Мобилните технологии наистина са изключително важни и трябва да бъдат в стратегията на всяка една финансова институция. BI има смисъл само ако се знае за какво конкретно ще се използва и дали ще донесе полза, иначе наистина звучи “Шик”. За облаците ситуацията е същата – “Да”, ако е ясна ползата от това. Независимо дали от прагматични причини или от желание “да сме в крак с модата”, бюджетите на IT отделите ще растат и в тази “пренаселена от технологии” среда, наша задача е да ги убедим, че и инвестициите в BPM са важни!

…следва – BPM в сферата на финансовите услуги. (2/5) 3 елемента на BPM които помагат на банките да се справят с конкуренцията на пазара

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов