Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 9, 2014

Облачните технологии подпомагат бизнеса на Юнимастърс Лоджистикс

След преминаване към Google Apps и IaaS, логистичната компания стартира използване и на ERP софтуер като услуга

от , 04 октомври 2014 0 4055 прочитания,

Юнимастърс Лоджистикс е холдингова компания, предлагаща логистични услуги за различни индустрии и сектори. Тя е една от най-бързо развиващите се логистични компании в Централна и Източна Европа и е специализирана в предоставянето на редица иновативни, модерни в технологичен и оперативен план, ориентирани към клиента решения в областта на транспорта, спедицията, логистиката и цялостното управление на веригата на доставките.

В края на 2012 г. компанията преминава към използване на ERP системата CargoWise One, предоставяна като софтуер като услуга от австралийската компания CargoWise, отскоро преименована на WiseTech Global. Решението е специализирано за логистиката, а услугата се предоставя чрез дейта центрове на разработчика, базирани в САЩ, Азия и Европа.

Проектът ERP софтуер като услуга

Сред основните предимства на CargoWise One, което от Юнимастърс Лоджистикс отчитат като важна причина за преминаването на компанията към тази система, е фактът, че платформата включва в себе си всички изисквани възможности на типичната ERP система за управление на товарите. Системата предлага интегрирано управление на  всеки вид транспорт – въздушен, сухопътен и  морски.

“В областта, в която оперира нашата компания, има много особености, що се отнася до преминаване на граници, митническо обслужване и други, и системата CargoWise One съвместява всичко това – нещо, което липсваше до момента на пазара на този вид софтуер. Основната причина да преминем към това решение е, че CargoWise One предлага възможност за управление на логистичния бизнес изцяло в една система”, коментира Ивайло Тошев, CIO на Юнимастърс Лоджистикс.

Друго съществено предимство на ERP системата е, че се предлага и като услуга, а компанията доставчик има много добре изграден канал за получаване на обратна връзка от клиентите, включително през LinkedIn например.

“Единственият проблем, който възникна при внедряването на системата, беше породен от факта, че българското счетоводство все още не е напълно хармонизирано. Затова, за да се покрият изискванията на българския счетоводен стандарт, се наложиха допълнителни доработки към системата. Въпреки това до момента  все още не можем да използваме внедрения в системата счетоводен модул”, обяснява Ивайло Тошев. 

Идейният проект за внедряването на ERP системата стартира в началото на 2012 г., а практическото внедряване започва през август 2012 г. и продължава 3 месеца. За внедряването в България идва екип на компанията разработчик от САЩ. От българска страна във внедряването вземат участие представител на бизнеса, ангажиран основно с управлението на проекта от бизнес гледна точка, екип от суперпотребители, в който влизат около 10 човека от бизнеса, и двама представители на ИТ отдела.

ERP системата CargoWise One е разработена на .Net платформата на Майкрософт, а използваната база данни е MS SQL. Сигурността се гарантира от доставчика и е обект на някои от клаузите в подписаното SLA споразумение.

Опитът и предизвикателствата

Като основно предизвикателство при внедряването от Юнимастърс Лоджистикс отчитат необходимостта от нагаждане на бизнес процесите и процедурите, характерни за работата на компанията. Този процес обаче е значително улеснен от наличието на модула Workflow Management в ERP системата, чрез който почти всяка функционалност може да се стикова по определен начин и в определена последователност към следващите. Нагаждането на процесите е направено основно от консултантите по проекта, а впоследствие, след преминато обучение, тази дейност е поета от екипа на Юнимастърс Лоджистикс.

“Друго основно предизвикателство беше да интегрираме данните с Datawarehouse системата, откъдето да можем да извличаме цялата оперативни информация с цел анализи. CargoWise One обаче има отличен интерфейс, работи с комплексни XML файлове и за няколко месеца успяхме да направим тази интеграция. На практика процесът все още продължава, защото и бизнесът е динамичен”, уточнява Ивайло Тошев.

Разширение на ERP системата

От логистичната компания планират разширение на ERP системата във връзка с предстоящото пускане на пазара на изцяло нова версия на CargoWise One. В нея ще бъдат значително обогатени някои от модулите, сред които и Workflow Management. Заедно с това в ERP софтуера ще бъде интегриран и модул за управление на локални доставки, а модулът за управление на логистичен склад ще има разширени функции.

“В тази връзка ни предстои проект по мигриране към новата версия на системата. В рамките на този проект ще се наложи мигриране на данни, отново обучение на хората, работещи със системата, а ако е необходимо - и предефиниране на някои процеси спрямо новата версия”, обяснява Ивайло Тошев. За момента обаче от компанията изчакват официалното пускане на новата версия, както и изтичането на определен период, в който доразвитата система да се докаже, че работи стабилно.

Инфраструктурата като услуга

През 2011 г. фирмата изпълнява също така проект за преминаване към инфраструктура като услуга. В рамките на проекта компанията наема необходимия й сървърен капацитет от доставчика на облачни услуги Стоун Компютърс. “Преминахме към IaaS по няколко причини. Едната от тях беше необходимостта от ъпгрейд на инфраструктурата в Юнимастърс Лоджистикс. След съответните изчисления и анализи установихме, че за период от 5 години е по-ефективно да бъде ползвана облачна услуга, включително с лицензионно SPLA споразумение с Майкрософт, отколкото да извършим ъпгрейд на място. В допълнение преминаването към IaaS освободи ИТ екипа ни от администриране на инфраструктурата на ниско ниво”, уточнява Ивайло Тошев.

В рамките на този проект компанията преминава към Citrix като технология за презентиране на приложения, която също се управлява от доставчика на облачните услуги, а работните станции са заменени с тънки клиенти. Според предварителните изчисления, преминаването към тънки клиенти води до значително намаляване на консумацията на на електроенергия, което гарантира висока възвръщаемост на инвестицията.

Основната причина пък от Юнимастърс Лоджистикс да изберат Citrix е фактът, че тази система позволява използването на всякакви хардуерни платформи като клиенти, като заедно с това изисква малък мрежови ресурс. Внедряването на инфраструктурата като услуга трае около 2-3 месеца, за което време е завършена цялостната миграция.

Проектът Google Apps: развитие и ъпгрейд
През 2011 г. в Юнимастърс Лоджистикс е изпълнен проект за преминаване към Google Apps, реализиран съвместно с фирма Солитекс. Заедно с включените при старта на проекта модули, като електронна поща Gmail за служителите, Google Talk за корпоративен чат и видео, както и Google Docs за създаване на текстови документи, таблици и презентации и споделена работа между екипите, компанията преминава и към ползване на Google Drive и Google Spreadsheet, включително и като оперативно приложение под формата на споделени таблици, където в реално време се виждат случващи се събития.
“Започнахме да използваме значително и Google Hangouts за видеоконферентни връзки между служителите, независимо кой от тях къде се намира. Това вече е едно много достъпно и много добре работещо приложение през смартфони с Android, като работи и през iOS телефони включително”, коментира Ивайло Тошев. Mobile Device Management конзолата на Google Apps за управление на корпоративните политики по смартфоните също се оказва удачен за нуждите на компанията инструмент. Чрез нея се прилага също така разработената и внедрена в логистичната компания BYOD политика.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов