Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини CIO+: BPM

Актуални тенденции в развитието на BPM

Според последни изследвания се очаква 30% от BPM Инструментите да бъдат насочени към подобряване на customer-facing бизнес процеси.

от , 07 октомври 2014 0 3431 прочитания,

http://giulev.com/
http://www.antipodes.bg

Материалът е предоставен от фирма antipodes ltd

През последните години се наблюдават много промени на BPM пазара – от фокус върху интеграцията до по-голямо концентриране върху съвместната работа и социалната комуникация. BPM се разширява от добре структурирани бизнес процеси и процеси, които могат да се автоматизират до адресирането на неструктурирани и по-динамични такива. През последното десетилетие нуждата от BPM е продиктувана от характерния за „Информационната ера“ непрекъснат стремеж към подобряване на потока и обмена на информация между хора и системи, но сега BPM навлиза в нов етап, все повече ориентиран към нуждите на клиента.

*Фокус върху клиента

Все по-често успехът на всяка компания налага наличието на програма за управление на бизнес процеси (BPM) и/или подобна платформа. Подобряването на процесите е все по-тясно обвързано с хората и системите, които използват и мениджърите осъзнават, че те не могат да бъдат разграничавани едни от други по време на трансформацията на бизнеса. Според последни изследвания се очаква 30% от BPM Инструментите да бъдат насочени към подобряване на customer-facing бизнес процеси.

*Облачни услуги

*Друг акцент се налага върху Облака, Process-as-a-Service и интегрирането на мобилните услуги. Тази тенденция се засилва от факта, че все повече компании внедряват мобилни устройства в работата си, които заедно с високо ефективни мобилни приложения подпомагат дистанционната работа на много служители. Повишеното търсене на мобилни приложения оказва значително въздействие върху process management софтуера, и компании които съумеят да инвестират по-рано в мобилни/облачни решения, ще могат по-лесно да се адаптират спрямо промените.

Наличието на смартфони и таблети почти във всеки аспект от работния процес създава нови възможности за ангажиране на отдалечени работници да бъдат „внедрени“ в координирани цифрови процеси и информационни потоци.

*Adaptive Case Management

Един обещаващ модел е Adaptive Case Management (ACM). Вместо отговорността за проектиране на процеса да се поставя в ръцете на бизнес анализатор, който моделира и симулира (тества) процеса, преди да е изпълнен, ACM позволява на всеки обучен служител едновременно да създаде и действа върху процеса - няма разделение на времето, нужно за дизайн и времето за протичане на процеса. Възможно е да има събития и правила, които ръководят процеса, както в традиционния BPM, но ACM постaвя вземането на решения, там където принадлежат - в ​​ръцете на хора от бизнеса, а не при IT персонала. Една от първостепенни цели на ACM е да позволи динамичното вземане на решения чрез навременно осигуряване на нужната информация или чрез осигурява на по-лесен начин служителят да я намери възможно най-бързо. Това е възможно чрез подпомагането на всяка сделка, транзакция, възможност за сключване на сделка и др. с набор от възможности, които способстват ефективното и ефикасно вземане на решения и действия.

*BPM & Social

Жизненоважно е за компаниите е да приспособят социалните медии към своята работа, особено онези, които имат непрекъснат контакт с клиенти. Ангажирането с клиентите е важно, и това, че те усещат своята значимост за компанията е важна част от задържането им като постоянни клиенти. Потребителите смятат, че социалните медии са един от ключовите начини за да се свържат с определени брандове със запитвания и жалби и отговорите по тези канали биха били от изключителна важност.

Един “социален бизнес” трябва да се възползва максимално от ново появилите се технологии за социални медии, социални мрежи и комуникация по тях. Голямата разлика между социалните медии преди и сега е, че днес те са дигитални - предлагат по-богат user experience, достъпни са нявсякъде с богат user interface - и събират повече информация от всякога директно от източника. Social business е този, който обхваща различни мрежи от хора за да създаде бизнес стойност.

Фокусът трябва да бъде върху възможностите на социалните мрежи, които компаниите трябва да използват за да развиват бизнес и да се представят по-добре пред конкурентите си, независимо дали това ще бъде чрез разпространение на знания по - ефективно в рамките на компанията и извън нея, да се създадат по-богати мрежи от служители и партньори, които могат да осигурят по-добри бизнес резултати, или да се ангажират с клиенти, за да разберат по-добре техните нужди, за да изградят лоялност и отговорност.

*Predictive analytics and event processing

Използването на Predictive analytics e ключов компонент, необходим на всяка организация за поддържане на конкурентно предимство. Корпоративната информация е безценен ресурс за всяка компания, отразяваща историята на взаимоотношенията с всеки клиент - всяко решение, сделка, транзакция, комуникация и т.н. - натрупан опит, от който компанията би могла да се учи занапред.

Gartner Predicts
„By 2017, organizations using predictive, business performance metrics will increase their profitability by 20%.“

Следва…

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Актуални тенденции в развитието на BPM"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов