Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 4, 2015

Модерна ERP система оптимизира бизнес процесите в Приста Ойл Груп

Сред основните ползи са преразглеждането на текущите процеси в компанията и откриването на възможности за оптимизация

от , 21 април 2015 1 4698 прочитания,

Приста Ойл Груп е холдингова структура, чиято сфера на дейност обхваща производство и търговия на моторни и индустриални масла, греси и специални течности – дейност, развивана изцяло от Приста Ойл Холдинг ЕАД и международните й филиали, както и акумулаторен бизнес в структурата на МОНБАТ.

Приста Ойл Холдинг е една от водещите български компании, оперираща в повече от 20 държави в Централна и Източа Европа, в Близкия и Средния Изток, Централна Азия и Северна Африка. Пазарното присъствие на компанията в отделните държави достига нива между 5 и 55%.

Приста Ойл притежава собствени заводи в България, Турция, Унгария и Узбекистан. Компанията разполага и с отлично изградена логистична структура, която включва 4 терминала за съхранение на базови масла с общ капацитет на вместимост над 52 000 куб.м.

Прочетете още: Приста Ойл Холдинг ЕАД оползотворява потенциала на облачния изчислителен модел

През 2014 година Приста Ойл внедрява корпоративно ERP решение, като работата с него в производствен режим стартира на 1 юли.

Юлия Шивергева, ИТ програмен мениджър, Приста Ойл Груп

Юлия Шивергева, ИТ програмен мениджър, Приста Ойл Груп

Предистория на проекта

“Централно място в стартиралата 5-годишна ИТ програма на Приста Ойл през 2012 година бе изборът и внедряването на съвременна ERP система, която да обхване всички бизнес сфери – от приемане на заявки за продажби, планиране, производство, счетоводство, данъчен склад и складови процеси, до оптимизиране на взаимоотношенията с клиентите и партньорите”, обяснява Юлия Шивергева, ИТ програмен мениджър на Приста Ойл Груп.

Сред целите на проекта са чрез въвеждането на ERP система да се прегледат текущите процеси в компанията, да се извлекат ползи от добрите процесни практики, залегнали в ERP системите, и максимално да се оптимизира начинът на работа в компанията.

Решението, реализацията, партньорите

Като основен консултант при избора на най-подходящото за холдинга решение е избрана консултантската компания PwC. След стандартните етапи на избор на система измежду представените на пазара решения, RFI (request for information) и RFP (request for proposal) процеси, изборът на компанията пада върху решението MS AXAPTA ERP. “В този процес и при окончателния избор решаваща роля изиграха мнението и изискванията на ИТ екипа”, коментира Юлия Шивергева.

Като основнa трудност и специфика при реализирането на проекта тя посочва изискването за интеграция на on premise реализиранo ERP приложение и услугите на Office 365 - и най-вече Online SharePoint и Online Exchange.

“Друг момент от изключителна важност бе използването на това внедряване за изграждане на новия модел на данните с всички произтичащи от това последствия – изчистване на съществуващите номенклатури, въвеждане на нова аналитика на съществуващите данни и уеднаквяване на номенклатурите във всички компании на холдинга”, уточнява Юлия Шивергева.

И не на последно място сред важните и базови моменти при внедряването тя посочва допълнително разработеното решение в ERP системата AXAPTA за обслужване изискванията на данъчен склад.

“Заложихме на класически модел MS Axapta 2012 R2, инсталирана и параметризирана върху инфраструктура под наем (IaaS), което ни позволи бързо внедряване в рамките на 8 месеца и същевременно ни освободи ресурсите за стартиране на други паралелни проекти”, обобщава Юлия Шивергева.

Резултати и ползи

Една от основните ползи от реализацията на ERP проекта е направеното преразглеждане на текущите процеси в компанията и откриването на възможности за оптимизация. Важен резултат е също така възможността компанията да се възползва от добрите процесни практики, заложени в ERP системата, и въвеждането им в компанията. Като пример за това от Приста Ойл посочват въвеждането на партидните производствени номера в новата ERP система, които до този момент са били следени извън предходната система.

Сред другите важни ползи от внедряването са изграждане на единен модел на данни за холдинга, изграждане на нови умения в екипа на компанията и не на последно място - модернизиране на компанията.

Предизвикателства и научени уроци

“При такива проекти най-важното е да се запази критичният баланс между използването на стандартната функционалност на закупената система и изкушенията от „локални“ доработки. Практиката показва, че колкото повече се “локализира“ една система, толкова по-неспособна става тя за обновяване и администриране”, споделя Юлия Шивергева.

“Не трябва да се забравя също така максимата, че винаги е по-добре да имаме „работещо“ решение, отколкото „перфектно“ такова. Технологичният цикъл на обновление на подобни приложения днес е около 2 години и дългото внедряване е пагубно”, заключава тя.

Планове за развитие и предстоящи ИТ проекти

Плановете на компанията относно развитие на внедреното ERP решение включват преминаване в реалистично близък срок към по-висока версия на приложението с цел използване на новите технологични и бизнес решения, идващи с версията. “Също така планираме да внедрим и мобилни устройства в складовете с цел улесняване работата”, уточнява Юлия Шивергева.

Заедно с това компанията е в процес на тестване на CRM решение на корпоративно ниво, както и на BI система. “Целта ни е до края на 2016 година да затворим върху една платформа основните бизнес приложения и така да дадем възможност на бизнес потребителите да ги ползват в режим на реално време”, обобщава тя.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов