Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини CIO+: BPM

Многоканални продажби

от Тихомир Иванов, 18 юни 2015 0 2871 прочитания,

http://giulev.com/
http://www.antipodes.bg
Материалът е предоставен от фирма Antipodes ltd.

Multichannel sales Antipodes

Напоследък една идея постоянно е в главата ми – многоканални продажби и с радост откликнах на поканата да разкажа повече по темата на форумa “Бизнес растеж с иновации” на IDG.

Прочетете още: Клиентите трябва винаги да са на първо място!

Ето как стигнах до идеята за многоканалните продажби:

В Антиподес бяхме първите, които в България направихме BPM система и това се случи преди повече от 10 години. Тогава даже не знаехме, че това което сме направили е BPM система. Продукта ни в началото се казваше Workflow.Cubes. Успяхме да направим чудесни проекти в няколко финансови институции, държавни организации и компании. Но като че ли темата BPM беше все още доста нова за пазара. Не съм на сто процента сигурен, че и в момента е вече актуална. Първоначално идеята ни беше да интегрираме в процесите външни приложения. BPM системите са точно за това – да създадат отделен слой в корпоративната инфраструктура, който да се грижи за интегриране на хора и приложения в едно под формата на процеси. Докато се усетим и започнахме да задълбаваме и да правим вертикални решения. С течение на годините и по инициатива на клиентите си, а и на пазара, стигнахме до момент, в който можем да кажем, че имаме една от най-добрите ERP системи на пазара. Допълнителен плюс е, че тя е процесно базирана (където това има смисъл). За разлика от BPM, ERP е актуална дума и равносметката в момента е, че над 90% от продажбите ни идват от ERP внедрявания. Интересното на тези проекти и въобще на лийдовете, свързани с продажбите е, че все по-често в тях има някаква форма на онлайн продажби – през уеб сайт, интеграция с външен уеб сайт и т.н. Казах си – това са новите реалности – очевидно оналйн каналите стават фактор и ние ще трябва да се съобразим с това. За да съм сигурен в заключенията си изрових и малко статистика, която ще споделя малко по-надолу. В началото на годината, обаче, гледах едно видео: “DLD15 – The Four Horsemen: Amazon/Apple/Facebook & Google—Who Wins/Loses" (Scot Galloway).

Ето тази част ми направи особено впечатление:

Оказва се, че не само онлайн каналите са важни за успеха, а напротив, за да успееш трябва да имаш добър микс между физически и онлайн канали на продажба.

Изгледайте цялото видео – уникално интересно е.

…обещаните статистики:

  • 28% е ръста на онлайн продажбите годишно.
  • 50% – през 2016 половината продажби в ритейл сектора ще са онлайн.
  • 5% от всички покупки онлайн стават през мобилни устройства.
  • 90% от българските деца използват интернет всеки ден. Докато първите три цифри са за целия свят, последната статистика е за България и тя доказва, че тенденциите тук са абсолютно валидни.
  • 50% – повече от половината покупки днес в ритейл сектора са резултат от информация онлайн.
  • 80% – до няколко години над 80% от информацията, която потребителите ще използват, ще бъде онлайн.
  • 50% – интернет потребителите харчат над 50% повече от традиционните клиенти. Все по-голям фактор за информирания избор на потребителите е онлайн информацията.
  • 33% от потребителите използват мобилните си телефони, за да търсят промоции и разпродажби.
  • 31% от потребителите сравняват цените в магазините с тези в Amazon и други сайтове.
  • 24% от потребителите “дебнат” за по-добри цени на продукти в фирмените онлайн магазини. Променили са се и навиците на потребителите. Даже да пазаруват във физически магазини, те предпочитат да сравнят и цените онлайн.
  • 77% от потребителите са ОК да получават по мейл промоции.
  • 39% от търговците имат изградена практика в магазините за събиране на клиентска информация и конвертиране на клиентите в “Онлайн потребители”. Големите ритейлъри не искат да пропуснат шанса да превърнат клиентите в магазините – в клиенти онлайн.
  • 66% от времето за покупки се изразходва все още във физическите магазини => клиентите харчат повече във физическите магазини. Което означава, че физическите магазини са все още необходими в микса от канали за продажби.

…следва продължение…

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов