Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Коментари

Борис Георгиев: Облачните услуги се превръщат в зрял пазар

За обявената наскоро промоционална кампания на Google за нейния облачен пакет от офис приложения, разговаряме с Борис Георгиев, ръководител на направлението Google for Work за региона CEE, Russia & CIS, в който влизат 26 страни

от Надя Кръстева, 19 ноември 2015 0 4514 прочитания,

Борис Георгиев, Google

Борис Георгиев, ръководител на направлението Google for Work за региона CEE, Russia & CIS

Г-н Георгиев, през октомври, в официалния блог на Google се появи публикация, съобщаваща за нови възможности за безплатно използване на облачния офис пакет на Google от корпоративни клиенти. Бихте ли пояснили какви са тези възможности?   
Става дума за промоционална кампания, която стартира официално в САЩ и Канада в средата на октомври. Сега, няколко седмици по-късно, кампанията вече е достъпна в Европа и в целия свят. С цел да ускори внедряването и съответно преминаването към облачни услуги на фирмите от средния бизнес, Google  реши да стартира инициатива в този сегмент, която да спомогне за по-скорошна такава миграция.

Повечето клиенти, които избират нашите решения всъщност мигрират от съществуващи технология. Най-често технологията не е облачна, а стандартна локална (on-premise) инфраструктура, в която фирмите са инвестирали. Тази инвестиция трябва да се изплати, за да могат те изобщо да помислят за преминаване към друг тип технология, дори и да става дума за технология като Google Apps for Work, която  оптимизира разходите им за ИТ с до около 60-70%.
Ето защо Google  реши да стартира промоционална кампания, която улеснява клиентите на съществуващи решения да се възползват от нашите услуги, а именно – ако имат съществуващи договори с други доставчици на ИКТ решения, за времето на тези договори ние ще предоставим нашите услуги безплатно, с уговорката, че след изтичане на тези договори те ще продължат да ползват нашите услуги вече заплащайки за тях.

Промоционалното предложение е достъпно през нашите Български и Европейски партньори (информация, за които може да бъде намерена тук).  Допълнително можем да подпомогнем тези клиенти, като частично облекчим разходите им за услугите за внедряване и интеграция. Тази промоционална кампания ще продължи до края на март 2016 г.

А какви са стандартните такси, които потребителите заплащат за използването на Google Apps for Work?
Таксата е доста достъпна – тя е 40 евро на година за един потребител. Това включва eлектронна поща и календар (услуги, които са доста популярни), a също така услугите Google Drive – за споделяне и съхраняване на файлове и документи, Google Docs – за текстообработка, Google Sheets – електронни таблици, Google Slides – презентации. Освен това предоставяме Google Sites – платформа, върху която може да се изгражда интранет портал със съответни услуги, включително да бъдат създавани процеси,  Google Hangouts – система, осигуряваща гласова и видеоконферентна връзка както през компютър, така и през мобилни устройства. Предлагаме и възможността клиентите да изградят вътрешна социална мрежа чрез приложението Google+ for Work, както и система за управление на мобилните устройства (MDM решение), и редица допълнителни услуги . Общо в пакета Google Apps for Work са включени около 30 услуги и те са достъпни на цената, която споменах.

Какви са компаниите, за които обявената промоционална кампания е добра възможност? Може би най-ясно ще отговорите на този въпрос, ако дадете примери за организации в България и в региона, които използват успешно Google Apps for Work в корпоративна среда?
Тези приложения се използват масово, както от стартиращи и малки фирми, така и от фирми, които са сред най-големите в света – около 65% от компаниите в класацията Fortune500 ползват Google Apps for Work. Към този момент, фирмите по света, които плащат за да използват тези наши услуги са над 2 млн., като техният брой нараства изключително бързо.

Прочетете още: ИТ директорът и „сенчестите ИТ” – разрушаване на митовете

Що се отнася до бизнеса в нашия регион, имаме доста големи клиенти, включително и в България. Напоследък е налице повишен интерес от страна на финансовия и банков сектор. Към този момент, сред клиентите в Източна Европа, изцяло ползващи нашите решения застават най-голямата банка в Чехия  - Ceska Sporitelna, една от най-големите банки в Украйна – PrivatBank, както и втората по големина банка в Испания – BBVA, които повече от 5 години използва нашите услуги. Тази година, към нашата платформа премина румънска банка, която е сред 5-те най-големи в страната. Наскоро към клиентите ни се присъединиха банки от Италия и Австрия, така че работим по доста проекти в сектора.
Въпреки, че банките се славят като консервативни институции, които са по-малко склонни да прилагат облачните технологии интересът им към тях е факт, особено в нашия регион, като според мен причината е, че много от финансовите институции се опитват да направят от една страна технологичен скок, а от друга да оптимизират разходите си за ИТ. Използвайки решенията на Google, те могат да направят това едновременно.

Разбира се, банките разполагат банкови системи, в които съхраняват информацията за своите клиенти и тази част от тяхната инфраструктура не се премества в публичния облак. Преместват се обаче средствата за комуникация и съвместна работа  - електронна поща, календар, видеоконферентна връзка, споделяне на документи, които не съдържат чувствителна информация и т.н., и в този контекст Google Apps for Work се оказва удачно решение за тях.

В ритейл сегмента също има много фирми, които използват Google Apps for Work, включително IKEA, Decathlon, Ahold (Холандия), Woolworths (Австралия), Romstal (Румъния), както и в България – Близу, Енемона, Юнимастърс, Хиполенд, Мелинвест, Cteam и много други. Наскоро и една от големите български компании в ритейл сектора премина към нашето решение.   
Сред потребителите на Google Apps for Work са още фармацевтичните компании Roche и Lafarge, крупни компании като Holcim, Veolia, Airliquid, известната консултантска компания PwC и дори държавни ведомства, които с преминаване към облачни решения подобряват административния си капацитет и комуникацията с гражданите и бизнеса.     
Бих казал, че дори компании, които не очаквахме на този етап да се ориентират към облачните решения, вече избират този модел. Във все по-голяма степен облачните услуги се превръщат в т.нар. “зрял пазар” – т.е. компаниите вече не обмислят дали да преминат към използване на облачни технологии, а по-скоро как да преминат към тях и какви технологии да изберат.

В тази връзка, как се развива конкуренцията между водещите световни доставчици на облачни услуги и на какви предимства залага Google в тази надпревара?   
Надпреварата е сериозна. Не мога да коментирам решенията на конкурентите, но мога да спомена нашите предимства.
Всъщност аз съм сигурен, че на пазара ще се появяват все повече и повече облачни решения. Освен водещите световни компании, които са основни двигатели в пазара на облачни услуги, не трябва да пропускаме и факта, че огромен брой стартъпи по света постоянно пускат нови продукти, базирани на облачния модел и някои от тях конкурират сериозно дори компании от ранга на Google и Apple. Много от тези компании успяват да позиционират нови услуги, нов тип на работа и това се приема изключително позитивно от бизнес потребителите.
Но ако трябва да говорим за основните играчи в пазара и по-големите компании, с които Google се конкурира в сегмента на облачните услуги, бих изтъкнал, че това което ние предлагаме не е само оптимизация на разходите за такъв тип технологии, а цялостна промяна на начина, по който фирмите могат да работят.
 
Това което ние предлагаме с Google Apps for Work, не е само да пренесем технологиите от локалния дейта център в облака и съответно компанията да спести пари от хардуер и софтуер. По-същественото е, че решението, което предлагаме изцяло променя начина, по който хората работят, като пренася фокуса върху екипната работа. То дава възможност хората в една фирма да работят съвместно върху създаването на документи и тяхното подготвяне за работа с контрагенти. Достъпът до информация е възможен от всяка точка, независимо дали сме в офиса или в движение, независимо дали използваме компютър или мобилно устройство. Няма значение, какво устройство използваме или къде се намираме, разполагаме с една и съща функционалност. Не е необходимо служителите да имат технически познания – услугите са достъпни по всяко време и навсякъде и те могат да ги ползват, фокусирайки се върху същността на работата си, без да мислят за това как технически да изпълнят някаква задача.

По този начин, с нашите решения, ние доближаваме мениджмънта до останалите служители в организацията. В много организации, особено в по-големите, има разделяне между мениджмънта и служителите – например в една голяма търговска компания, между администрацията и продавачите в магазините няма директна комуникация. Изключително трудно е за такива компании да осигурят ефективен комуникационен канал до всичките си служители, най-малкото защото не всички служители имат статични работни места и компютри. Но мобилните технологии и решения като Google Apps, създадени за Web и мобилни среди позволяват, по лесен начин всеки служител в дадена организация да има достъп до най-високите нива на управление. Така решенията на Google подпомагат и иновациите във фирмите, защото например служителите от най-ниски нива в организацията могат да предложат начини за подобряване на процеси и продукти или да дадат идеи за това, на базата на ежедневния си опит и обратната връзка от клиентите. Използвайки нашите технологии те могат много по-лесно да предадат тази информация на вземащите решения във фирмата, отколкото ако използват традиционни технологии.

Нашите клиенти наблюдават значителна промяна по отношение на това от къде възникват иновациите в техните организации. До сега за тази цел компаниите използват фирми, специализирани в това да създават стратегии и да подпомагат мениджмънта да изгради нови концепции за подобряване на процесите, бизнеса и т.н.
В момента, благодарение на новия начин на работа, клиенти ни отчитат повишаване на иновациите, които се генерират от служителите в самата организация. В крайна сметка най-ценният актив на една организация, независимо дали става дума за частна фирма или държавна администрация са служителите и е важно този актив да се използва за подобряване на начина на работа и комуникацията с клиентите или съответно с гражданите.

Друго предимство на нашите решения е свързано със спестяването на време за изпълнението на различни процеси. Имаме примери с клиенти, които създават годишните си бюджети с помощта на Google Apps и отчитат 30% намаляване на времето, което са изразходвали за този процес, благодарение на това, че всички ангажирани с тази задача, работят едновременно върху един и същи модел, а не е необходимо да си разменят документи и да чакат някой да въведе своите данни за да може работата да продължи. Също така решенията се вземат на момента – всеки може да инициира дори видеоконферентна среща в самия документ, така че хората, които работят по даден проблем могат да се разберат по между си без отлагане. Това позволява фирмите да бъдат изключително гъвкави и бързи при създаването на нови продукти.

Едно допълнително и сериозно предимство на нашето решение е, че без значение колко голяма е дадена организация, в повечето случаи проектите за миграция към Google Apps се реализират в рамките на 90 дни. Това е времето, което изминава от момента на вземането на решение за преминаване към Google Apps до момента, в който всички служители започват да използват основно нашите приложения.

Това са неща, които отличават Google Apps от повечето продукти на пазара и в голяма степен това е причината по която компаниите избират нашите решения.     Ето защо не е изненадващ фактът, че броят на потребителите на Google Apps нараства много бързо както в цял свят, така и в нашия регион.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов