Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Методология

Джеф Безос – пример за ползата от мотото “клиентът винаги е прав”

Шефът на Amazon пренася своя стил на мениджмънт и в The Washington Post

от , 30 декември 2015 0 2330 прочитания,

Изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос е известен с това, колко много държи на клиентите си. Спазвайки мотото си “клиентът е на първо място” Безос е направил своя email адрес jeff@amazon.com публично достъпен. Очевидно този начин на мислене с фокус върху клиента допринася в голяма степен за това Amazon да бъде най-голямата компания за е-търговия в света.

Прочетете още: 5 ИТ бизнесмени са в ТОП 10 на най-богатите американци

Сега, Джеф Безос пренася своя стил на мениджмънт и в The Washington Post, ежедневникът за новини, който той лично купи за $250 млн. през 2013 г.

Наскоро WSJ публикува обширна статия за Безос. Публикацията започва със забавна случка за изявения мениджър, която прекрасно илюстрира начина, по който се променя корпоративната култура на Washington Post.

Преди време, Джеф Безос получил email от читател на Post, който се оплаквал, че мобилното приложение, чрез което чете изданието, се зарежда много бавно. Безос незабавно препратил съобщението на ИТ директора на The Washington Post - Шаилеш Пракаш.

Пракаш се запознал с проблема и казал на Безос, че може да подобри времето за зареждане и да го сведе до “може би 2 секунди”. Безоз не приел този отговор. “Трябва да бъде милисекунди”, отговорил той, според WSJ.

По-късно Безос предложил в мобилното приложение да се използват изображения с ниска резолюция и изглежда проблемът бил решен.

Според WSJ, фокусът на Безос върху потребителското преживяване се е превърнал в първостепенен приоритет в цялата дейност на The Washington Post. Най-вероятно това е основната причина за бързият ръст, който изданието демонстрира. През октомври Post за първи път изпревари The New York Times по брой уникални посещения на сайта. А през ноември изданието постави рекорд отчитайки 71,6 млн. уникални посещения или почти 3 пъти повече отколкото преди две години, когато Джеф Безос закупи компанията.

Сега The Washington Post усвоява друга част от практиките, които направиха Amazon толкова успешна – а именно, културата на вземане на решения, базирани на данните. Статията в WSJ съобщава, че в новинарската зала на Post вече е инсталирано табло визуализиращо данни от бизнес анализи, а скоро репортерите ще имат достъп до подобна функционалност и от персоналните си компютри.

Статията за Джеф Безос в WSJ е достъпна на сайта на изданието.

http://www.wsj.com/articles/bezos-takes-hands-on-role-at-washington-post-1450658089

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов