Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи

Базата данни на Yahoo атрактивна за потенциалните купувачи

Verizon, Comcast и AT&T са сред желаещите да се сдобият със събираната в продължения на 20 години информация в неясната все още предстояща продажба на интернет бизнеса на компанията

от , 01 януари 2016 0 2697 прочитания,

Потенциалните претенденти за интернет бизнеса на Yahoo, към които се причисляват и компаниите Verizon, Comcast и AT&T, желаят да получат достъп до събраните в течение на 20 години данни клиентски данни на интернет компанията.

Прочетете още: Обвиняват Мариса Майер в пропиляване на милиарди

Според анализатора Джек Голд от J. Gold Associates всички тези компании изпитват потребност да извлекат важна информация от клиентските данни на Yahoo. Телекомуникационните фирми биха могли да използват данните за изучаване на интереса, проявяван от клиентите към определени теми, за анализ на техните предпочитания при извършване на едни или други действия и рекламите, на които те реагират.

“Трудно е да се каже какви активи на Yahoo потенциалните купувачи смятат за най-ценни, - коментира анализаторът от Gartner Бил Менезес. – Възможно е да се интересуват от получаването на устойчиви доходи чрез платформите за съдържание и мобилната реклама на Yahoo, или от изучаването на агрегираните данни за потребителите. Но независимо какво точно ги интересува, потребителските данни и платформите вървят ръка за ръка.”

Все още не е ясно обаче дали Yahoo ще продава своя интернет бизнес, пише американското издание на Computerworld. Обсъжда се обаче подобна възможност. Преди време компанията възнамеряваше да отдели в самостоятелно предприятие своята част на стойност 31 млрд. долара в китайския гигант за електронна търговия Alibaba. Сега се водят разговори за отделянето на основния интернет бизнес на Yahoo в нова компания, акциите на която ще се търгуват на фондовата борса.

Според председателя на съвета на директорите на Yahoo Мейннард Уеб, съществуващият план за отделянето не означава, че Yahoo активно се опитва да продаде своя интернет бизнес, но ако постъпи добро предложение, съветът на директорите задължително ще го разгледа.

Към основният бизнес на Yahoo се отнасят услугите Yahoo Mail и Yahoo News. По данни на ComScore, по посещаемост те заемат трето място в САЩ (през октомври броят на посетителите е бил около 210 млн. човека), отстъпвайки само на Google и Facebook.

Анализаторите оценяват основния бизнес на Yahoo на сумата от 2 млрд. до 4 млрд. долара. Компанията Cantor Fitzgerald го оцени през октомври на 3,9 млрд. долара.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов