Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти

Аерофлот – големи инвестиции в големи данни

През 2016 г. компанията стартира 2 крупни проекта за внедряване на Big Data технологии на обща стойност над $6 млн.

от Надя Кръстева, 04 юли 2016 0 2459 прочитания,

Аерофлот планира да разработи бизнес стратегия за развитие на цифрови технологии. Покана за предложения за предоставяне на консултационни услуги за тази цел е публикувана от авиокомпанията в края на юни 2016 г., съобщава изданието Tadvisor. 

Максималната цена, която Аерофлот предвижда да плати за тези услуги е 155 млн. рубли ($2,41 млн.). 
В проектната документация се пояснява, че “цифрови технологии” в случая означава “технологии за обработка и анализ на структурирани и неструктурирани данни в голям обем”. 

Аерофлот

Преди да разработи стратегията избраният изпълнител ще трябва да проведе оценка на текущото състояние на въпросните технологии в компанията, както и на компютърните и мобилни технологии като цяло. Задачата включва да се оцени, доколко технологиите за обработка и анализи на големи данни се прилагат към момента за взаимодействие с пътниците във всички точки на контакт – преди, по време на и след полета, и да се определят потенциални перспективни точки на взаимодействие на базата на анализ на аналогични практики в други авиокомпании. 
От изпълнителя се очаква също така да подготви рейтинг за развитието и прилагането на тези технологии във водещите авиокомпании по света. 
След всичко изброено трябва да бъде разработена бизнес стратегия за развитието на Big Data технологиите в Аерофлот през следващите 3 години. Предвижда се разработка на “цифров път” за пътника с цел подобряване на цифровото взаимодействие на Аерофлот с нейните клиенти и формиране на списък от потенциални инициативи, както и оценка за необходимите инвестиции в иновативни технологии. 
На базата на стратегията изпълнителят ще подготви “пътна карта” за развитието на Big Data. Тя трябва да включва план с описание на инициативи и техните цели, необходим бюджет, основни мероприятия, срокове и отговорни за реализацията лица. Инициативите ще бъдат с различен приоритет. За 3 от тях, които са с най-висок приоритет ще бъдат реализирани 3 пилотни проекта, за които изпълнителят ще разработи подробни планове. 
Работата по договора трябва да завърши в края на ноември 2016 г. 

 
В Аерофлот вече се използват технологии за анализ на големи обеми от данни. Така например, през март 2016 г. компанията съобщи за внедряването на аналитични технологии на IBM, включително решения базирани на продуктите BigInsights и SPSS, предназначени за изследване на предпочитанията на клиентите и тяхното поведение при покупки. Целта на този проект бе да се постигне по-високо ниво  на персонализирано взаимодействие с клиентите. 
До края на 2016 г. Аерофлот планира да разработи и внедри автоматизирана система за комплексен анализ на пазара на базата на технологии на IBM, която ще дава на авиопревозвача препоръки за това, как да повиши цената на тарифите и същевременно да запази броя на резервациите. През юни Аерофлот обяви търг за избор на изпълнител на този проект, чийто бюджет е 252 млн. рубли ($3,91 млн.), съобщава Tadvisor. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов