Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Виртуално пространство

Облачно решение разкрива какво привлича вниманието на хората

Шведският стартъп Sticky визуализира с топлинни карти, къде се фокусират погледът и емоциите

от Надя Кръстева, 29 септември 2016 0 2533 прочитания,

Основаната през 2010 г. шведска компания Sticky е разработила облачна услуга, която на практика дава възможност да разберем какво наистина впечатлява хората. 

Решението на Sticky използва алгоритми за проследяване на погледа базирано на анализ на образи от web камера и алгоритми за идентифициране на изражението на лицето и движението  на очите. Напоследък Sticky вгражда в платформата си и анализи на емоции, като самите емоции се улавят с използването на специални технологии анализиращи изражението на лицето. 
Най-очевидното приложение на услугата за комерсиални цели е, че тя предоставя на хората отговарящи за популяризирането и утвърждаването на дадена търговска марка обективни данни за оптимизиране на тяхната работа. 
Платформата на Sticky вече е спечелила няколко престижни награди – през 2012 г. компанията бе отличена с “Disruptive Innovation Award” на Anderson Analytics, а през 2013-а президентът на компанията Джеф Бандер получи наградата на Advertising Research Foundation “Great Mind Award”. 
За това, че технологиите на Sticky се приемат добре говори и привлеченото финансиране. През 2012 г. Northzone Ventures инвестира в компанията $3 млн., а през 2013 г. Northzone и Conor Venture инвестираха допълнителни $3 млн.
Към момента Sticky има офиси в Сан Франциско, Ню Йорк, Стокхолм и Лондон, а решенията и се продават както директно, така и чрез партньори по целия свят.
В портфолиото на Sticky е и решението Sticky Crowd, като Crowd е пул от 4 млн. панелисти, които могат да бъдат привлечени в експериментите с използване на web камера, за да се тества реакцията на хората при разглеждане на изображения, видеo материали, web сайтове и т.н. 

 
Ето няколко от примерите за това какво може облачната платформа на Sticky, за които съобщава изданието Business Insider. 

 
От 4-те най-популярни актьори в хитовия сериал "Game of Thrones" хората най-много обичат да гледат Николай Костер-Валдау (Джейми). На второ място е Кит Харингтън (Джон Сноу), Ричард Мадън (Роб) е трети, а Педро Паскал (Оберин) – четвърти.

Sticky, Game of Thrones

От 4-те най-популярни актриси в "Game of Thrones", хората най-много обичат да гледат Емилия Кларк (Денерис), на второ място - Натали Дормър (Марджъри), на трето - Лина Хийди (Сърси) и на четвърто - Софи Търнър (Санса). 
 

Sticky, Game of Thrones



 
Хората от младото поколение (т.нар. Millennials) не гледат рекламите, разположени по периферията на web сайтовете. По-старото поколение (над 34 години) ги гледа. 
 

Sticky


 
В тази реклама, всички гледат манекенката по бански костюм. Никой не гледа продукта, който тя рекламира. 

Sticky


 
С тази реклама Reebok успява да прикове вниманието на хората върху своето послание и бранд. 

Sticky, Reebok


 
Още една реклама на Reebok, която постига целите си. 

Sticky, Reebok

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов