Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции
бр. 9, 2016

4 съвета при покупката на софтуер за управление на облака

Софтуерът за управление на облака е все още съзряващ пазар, затова трябва да имате предвид редица фактори при покупката на такъв софтуер

от , 30 септември 2016 0 2142 прочитания,

Управляването на облаци може да бъде предизвикателство предвид факта, че виртуалните машини и съхранението се изпълняват в две различни среди едновременно. И в случая индустрията на платформи за управление на облака (Cloud Management Platforms - CMP) се очертава да помогне.

Според директора "Изследвания" в Gartner Минди Кансила, CMP пазарът е млад и съзряващ и клиентите трябва да знаят ограниченията на различните опции.

По-долу ще намерите 4 съвета от Минди Кансила към организации, които обмислят внедряване на продукти за управление на облака.

IaaS се нуждае от свои собствени инструменти

Много организации започват своето пътешествие в облака, използвайки SaaS инструменти като Office 365, Salesforce или други софтуерни продукти за планиране на бизнеса. Тези SaaS платформи може да изискват някои нови умения, но не е необходимо клиентите да закупят цяла нова платформа за управление, за да ги използват. Инфраструктурата като услуга (IaaS) е нещо различно. Използването на облачно базирани виртуални машини, съхранение, бази данни и други услуги е доста сложно нещо и според Кансила потребителите могат да се възползват много повече от това, като разчитат на разработена специално за целта платформа за управление на IaaS, особено ако те управляват хибридна облачна изчислителна среда.

Две основни опции

По думите на Кансила CMP пазарът може да бъде разделен на две основни категории: инструменти, предоставяни от доставчиците на облака, и CMP от трети страни.

Всички доставчици на публичен облачни IaaS услуги - Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud Platform, IBM SoftLayer и др. - имат свои собствени инструменти за управление на техните продукти. Някои са по-напреднали от други. Amazon разполага с инструменти като CloudTrail, които създават детайлни логове за всяко API обръщане, което е направено в даден потребителски акаунт. Инструменти като Inspector сканират средите срещу предварително детерминирани модели с цел търсене на несъвместими ресурси в употреба. Други вендори разполагат просто с един дашборд за наблюдение на облачните услуги.

Другата възможност за потребителите е да купят CMP, определят също като облачна брокерска услуга (Cloud Brokerage Service - CSB). Компании като RightScale помагат на потребителите да управляват своите AWS и Azure ресурси от една единствена конзола за управление. Operations Management Suite на Microsoft, vRealize на VMware и CloudMatrix на IBM са другите продукти в тази категория. Тези CMP от трети страни не са свързани специално към една IaaS платформа. Според Кансила това е свързано с определени компромиси: естествените инструменти на доставчиците предлагат по-дълбока функционалност, специфична за конкретната платформа, докато CMP от трети доставчик предоставя гъвкавост в управлението на множество среди, но не е специализиран за една конкретна среда. Организациите, които използват един единствен вендор на публичен облак биха могли да се възползват от прилагането на естествените инструменти, предлагани от конкретния доставчик, докато клиентите, които управляват множество облаци в своята среда могат да извлекат ползи от CMP от трета страна.

Какво да търсим в софтуера за управление на облака

Управлението на облака се е превърнало в голям пазар. Много CMP решения започват от специализация в определен сегмент на този пазар и след това добавят функционалности. Според Кансила съществуват 4 основни фокусни области за софтуера за управление на облака:

- Управление на облака и брокерски услуги: софтуерът включва и изключва ресурси, понякога автоматично и през много доставчици. Примерите включват RightScale и CloudMatrix.

- Управление на разходите: помага на клиентите да анализират колко харчат за облачни услуги и да сравнят тези данни с осреднени стойности за минали периоди. Могат също да идентифицират случаи на неизползване на ресурси, които могат да бъдат затворени, както и да помогнат за правилно оразмеряване на типовете имиджи на виртуалните машини с цел избягване на по-високото заплащане за услуги. Примерите тук включват Cloudyn и Cloud Cruiser.

- Оперативен мониторинг: въпросите, на които тези инструменти за мониторинг могат да дадат отговор, включват: колко ресурси се ползват и как се съотнасят те към показателите от миналия месец или миналата година? Колко потребители достъпват облачната среда и какво правят? Кои облачни услуги се използват? Примерите тук са New Relic и Splunk.

- Управление: брокерите за сигурно достъпване на облака (Cloud Access Security Brokers - CASB) спадат към тази категория, тъй като те диктуват кои потребители могат да използват облачно базирани услуги. Някои от тях могат също да индексират данни и да асоциират тагове към тях с цел да се осигури, че политиките, свързани с управлението на данни, се следват. Примерите включват SkyHigh Networks и BitGlass.

Пазарът на управлението на облака е незрял

Ние все още се намираме в първите дни на софтуера за управление на облака, твърди Кансила. Много доставчици са фокусирани до този момент върху специфична ниша (например управление на разходите, управление или естествени за даден доставчик инструменти). “Никой от инструментите не прави всичките четири неща (споменати по-горе) - твърди тя. - Много организации използват собствените услуги на доставчика, работят, без да използват CMP, или изграждат някакви потребителски процеси с цел смекчаване на рисковете от липсата на CMP.” Ако една организация има капацитет и експертиза, тогава другата възможност е изграждане на собствен, специализиран за нея инструмент.

"Използването на облачно базирани виртуални машини, съхранение, бази данни и други услуги е доста сложно и потребителите могат да се възползват много повече от ползите, ако разчитат на разработена специално за целта платформа за управление на IaaS"

През последните години доставчиците започнаха да разширяват функционалността на техните предложения, добавяйки повече функции. Според Кансила това ще продължи. В същото време се наблюдава силна активност по сливания и придобивания на този пазар. Подобни примери включват закупуването на Gravitant от IBM, покупката на ServiceMesh от CSC и на Cliqr от Cisco. Според експертите активността в тази област ще продължи. Междувременно клиентите трябва да обмислят какви функции са най-важни за тях на базата на техните случаи на използване и да избират доставчик, който най-добре подхожда на тази нужда.


Източник: “4 tips for buying cloud management software”, Brandon Butler, Network World, Jul 7, 2016

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов