Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Проучвания

Защо инициативите за дигитална трансформация се провалят?

Дали компанията ще бъде “цифров хищник” или “цифрова жертва”, зависи от нейния CEO

от Надя Кръстева, 03 ноември 2016 0 3925 прочитания,

Едва в една трета от компаниите се осъзнава, че инициативите за дигитална трансформация трябва да бъдат ръководени от висшия мениджмънт. Различните нагласи в останалите две трети от компаниите водят до това, че резултатите от всякакви проекти в тази сфера са плачевни. До този извод са стигнали анализатори от Forbes след като са провели мащабно проучване за критичните грешки, които допуска бизнесът в хода на дигиталната трансформация. 

 

дигитална трансформация

Ето на какво обръщат внимание представителите на Forbes:  

 
Делегиране на трансформацията
Повечето опити за дигитална трансформация на бизнеса завършват с неуспех, констатират анализаторите от Forbes. В същото време, на въпроса: “Кой управлява цифровата трансформация във вашата компания?” едва 27% от анкетираните отговарят, че това е изпълнителният директор. 34% казват, че за дигиталната трансформация отговаря директора по маркетинг (CMO), 19% посочват ИТ директора (CIO), а 15% - директора по цифров бизнес (CDO). 
“За съжаление, дигиталната трансформация, провеждана на ниски нива, без участието на ръководителя на компанията не може да има съществен ефект”, отбелязват анализаторите.  

 
Устойчивост на дигиталните платформи
Подчертавайки ролята на цифровите преобразования, от Forbes напомнят, че по данни на Bloomberg, към датата 1 август 2016 г. в класацията топ 5 на компаниите с най-голяма пазарна капитализация влизат именно копмпании с цифров бизнес - Alphabet (Google), Apple, Amazon, Facebook и Microsoft. 
“Цифровите платформи – облачни, мобилни и т.н., както и социалните мрежи, изпреварват традиционните компании, благодарение на своята гъвкавост, и то не само в собствените си индустрии. Това предизвиква безпокойство, тъй като едва 2% от съвременните компании са базирани на такива платформи”, казват анализаторите. 
Повечето компании с архаична структура реагират на необходимостта от преход към цифровия свят с малки стъпки. Те считат, че предприятието може да осъществи дигитална трансформация с помощта на няколко проекта, подготвени от отделите по маркетинг и ИТ. Но според експертите, такава позиция е погрешна. Разликата между производителност и стойност на компанията се формира благодарение на цифров бизнес модел, а не от отделни дигитални проекти. 

 
Светът на мобилните и облачни технологии
Като успешен пример за дигитална трансформация анализаторите от Forbes посочват компанията General Electric, чийто ръководител Джефри Имелт (Jeff Immelt) е започнал този процес още преди 5 години. Освен всичко останало, Имелт пренесе главната квартира на GE в района на иновативно пристанище в Бостън и създаде облачната платформа Predix. 
Още един положителен пример е компанията Ford, чийто директор Марк Филдс (Mark Fields) обяви стратегията за “двата Форда”, обединяваща основния автомобилен бизнес с транспортни услуги, включително с разработка на безпилотни автомобили и електрокари.  

 
Главният анализатор на Forrester Найджъл Фенуик (Nigel Fenwick) отбелязва, че към 2020 г. компаниите вече ще бъдат разделени на два лагера – “цифрови хищници” и “цифрови жертви”. Но ако самият изпълнителен директор на компанията я поведе цифровия път, нейните шансове за оцеляване нарастват, считат експертите на Forbes. 
“Спомнете си онази мисъл … “Ако не можете да ги победите, присъединете се към тях”, обобщават анализаторите. 

Четете още:

9 ключови елемента на дигиталната трансформация

Пресечни точки в работата на ръководителите по финанси и ИТ в прехода към цифровия бизнес


Бизнес предизвикателства и дигитални трансформации във финансовите институции


Дигитализацията в помощ на производствения процес във „Фесто Производство“ 

Дигиталната инфраструктура – топ тенденции през 2016 

5 промени в епохата на цифровата трансформация, които мениджърите трябва да отчитат

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Защо инициативите за дигитална трансформация се провалят?"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов