Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти

Онтотекст създава платформа за когнитивен анализ на медийно съдържание

Платформата ще бъде комерсиализирана и ще е подходяща за медии и медийни анализатори, ПР агенции, консултанти и други

от Надя Кръстева, 03 януари 2017 0 3250 прочитания,

Българската компания за семантичен софтуер Онтотекст, заедно с исландския разработчик на решения за разпознаване на обекти в изображения и видео Videntifier и българската компания Semantic Interactive, специализирана в извличането на знания и агрегиране на съдържание, спечелиха финансиране по програма ЕВРИКА/Eurostars-2.

В рамките на проекта, който носи работното име EVALA, ще бъде създадена изцяло автоматизирана софтуерна платформа за когнитивна и семантична оценка на връзки и анализ на медийно съдържание (обекти в текст, видео, статични изображения). 

 
Платформата ще бъде комерсиализирана и ще е подходяща за медиите и медийните анализатори, ПР агенциите и консултантите, международните агрегатори на съдържание, малките и средни фирми, които извършват анализ на своето медийно присъствие и др. Проектът ще продължи 36 месеца.

 

Ontotext

С помощта на EVALA ще дадем възможност на професионалистите в областта на маркетинговите комуникации, журналистите и анализаторите да извършват анализи в реално време в глобален мащаб. Те ще имат възможност да изследват медийната среда и да оценяват влиянието на лидерите на мнение. Платформата „Анализ на връзки и оценка на въздействието“ ще представя визуално автоматично-идентифицирани и динамично- анализирани взаимовръзки между обектите. Изследователската работа ще се съсредоточи върху оценяването на причинно-следствените връзки между обектите на база честота, близост и количеството споменавания, което ще позволи откриване на скрити тенденции, фактори и модели, идентифициране на реални влиятелни лица и анализ на заинтересованите страни“ - заяви по този повод Илиан Узунов, директор “Продажби” за региона EMEA в Онтотекст.

 
Във фазата на предварителните проучвания сред агенциите за медийни анализи е установено, че въпреки използването на софтуер за автоматизация, все още има висок процент ненадеждност, поради което се използва комбинация от ръчен и технологичен подход. Към момента оценяването на т.нар. ”влиятелни” лица е обвързано предимно с комуникационния канал, който формират, а не с реалното въздействие на техни изказвания или мнения. 

 
Същевременно много лица, марки и компании дори без солидно присъствие в социалните мрежи имат значително влияние, благодарение на комуникационните си послания и поведение. В проекта се предвижда тяхното идентифициране да се извършва според влиянието на комуникационните им послания директно върху медийното отразяване или върху други обекти, а не чрез анализ на комуникационните им канали. Ще бъдат създадени и нови таблични уеб инструменти за визуализация (дашборди), чрез които ще се представят предполагаеми причинно – следствени връзки между събитията. Всичко това ще послужи за създаването на комплексен софтуерен продукт, който ще разкрива и изобразява в реално време асоциативни семантични графове върху карта от обекти, по подобие на човешкия мозък. 

 
Онтотекст е част от групата на „Сирма Груп Холдинг“ АД, която е публично дружество от ноември 2015 г. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Онтотекст създава платформа за когнитивен анализ на медийно съдържание"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов