Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

В Япония AI вече измества служители от офисите

Застрахователна компания заменя 34 служители със система с изкуствен интелект

от Надя Кръстева, 06 януари 2017 0 3716 прочитания,

Апологетите на изкуствения интелект (AI) твърдят, че неговото масово внедряване ще освободи служителите в предприятията от рутинни дейности и за тях ще остане по-творческия труд. Има обаче достатъчно примери за това, че изкуственият интелект се справя все по-добре и с дейности в офиса, които са свързани с работа с информация.  

изкуствен интелект, AI

Така например през от януари 2017 г., японската застрахователна компания Fukoku Mutual Life Insurance заменя 34 служители обработващи застрахователни искове със системата IBM Watson Explorer. 
Според съобщение на компанията на новата си длъжност AI система ще сканира болнични листове и други документи за да определя суми по застрахователни плащания. При това системата ще взема предвид сериозността на получени увреждания, история на заболяването на пациента и прилаганите за лечението процедури. 

 
Автоматизацията на събирането и анализирането на такива данни ще помогне на останалите на рaботните си места служители да извършват изплащанията на застраховки по-бързо. 
Според японското издание Mainichi, за внедряването на системата Fukoku Mutual ще похарчи $1,7 млн. Обслужването на информационното решение струва $128 хил. годишно. 
В същото време спестените заплати за година са на стойност $1,1 млн. Това означава, че компанията ще възвърне инвестициите си за по-малко от 2 години. 
Във Fukoku Mutual се надяват, че Watson ще повиши производителността с 30%. Преди време, компанията е използвала успешно тази технология на IBM за анализ на гласовете на клиенти, предявяващи застрахователни претенции. 

 
Изданието Mainichi съобщава за още 3 японски застрахователни агенции, които планират внедряване на системи с изкуствен интелект за автоматизацията на задачи, свързани с търсене на идеален застрахователен план за клиенти. 
“Почти всички застрахователни и финансови услуги имат страни, които – поне в обзоримото бъдеще – не могат да бъдат поети от компютри. Въпреки това, трябва да признаем, че има редица интелектуални дейности, които няма да издържат дълго на нашествието на роботите”, писа наскоро Harvard Business Review. 
Дали това ще доведе до повишаване на производителността на труда на служителите или до пълното им изместване, засега можем само да предполагаме. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"В Япония AI вече измества служители от офисите"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов