Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

Сър Бърнърс-Лий посочи три важни проблема в Мрежата

от , 13 март 2017 1 1003 прочитания,

Сър Тимъти Джон Бърнърс-Лий, който преди 28 години на 12 март представи документ, очертаващ неговата визия за бъдещето на световната мрежа (WWW), е горд в какво се е превърнало неговото творение, но е и загрижен от конкретни проблеми, посочвайки ги в отворено писмо чрез Web Foundation, съобщава Network World.

Сър Тимъти Джон Бърнърс-Лий

 

„През последните 12 месеца у мен нарасна притеснението относно три нови тенденции, с които трябва да се справим, за да може Мрежата да изпълни своя истински потенциал като инструмент в служба на човечеството“, пише Бърнърс-Лий.

Той отбелязва, че сме изгубили контрол над личните си данни, проблем, с който Федералната комисия по комуникации на САЩ (FCC) не изглежда да оказва помощ в последно време.

Настоящият бизнес модел на много уебсайтове е предлагане на безплатно съдържание срещу лични данни. Много от нас се съгласяват с това, макар често чрез приемане на дълги и объркващи документи с термини и условия, но принципно нямаме против малко информация да се събира срещу безплатни услуги. Но пропускаме уловката. След като информацията ни се вкара в частни хранилища, извън полезрението ни, ние пропускаме потенциалните ползи, които бихме постигнали ако имахме контрол над тези данни, както и да избираме кога и с кого те да се споделят“, допълва той.

Бърнърс-Лий също така се оплаква от липсата на канал за обратна връзка на потребителите с тези компании.

Фалшивите новини също разстройват Бърнърс-Лий, въпреки усилията на Facebook, Google и други компании да се справят с тях.

„Днес, повечето хора намират новини и информация в Мрежата през само шепа социални медии и търсачки. Тези сайтове печелят пари с всяко наше избиране на предложен ни от тях линк. И те избират какво да ни покажат, базирайки се на алгоритми, учещи се от нашите лични данни, които те постоянно събират. Резултатът е, че тези сайтове ни предлагат съдържание, на което смятат, че ще кликнем – което означава невярна информация, фалшиви новини, което е изненадващо и шокиращо, или замислено да апелира към нашите пристрастия може да се разпространи като горски пожар“, пише още той.

Относно фалшивите новини, Бърнърс-Лий подчертава, че политическата онлайн реклама трябва да бъде прозрачна.

„Политическата онлайн реклама бързо стана сложна индустрия. Фактът, че повечето хора получават информацията от само няколко платформи и растящото усъвършенстване на алгоритмите, ползващи богати източници на лични данни, означава, че политическите кампании вече създават индивидуални реклами, насочени директно към потребителите“, посочва Бърнърс-Лий.

Миналият месец Web Foundation започна петгодишна стратегия за справяне с тези и други проблеми, опитвайки се да продължи своята мисия за развитие на отворена мрежа, като обществено благо и основно право.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов