Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Проучвания

20% от устройствата за виртуална реалност се ползват от бизнеса

През следващите 5 години пазарът на AR-и VR-устройства ще нарасне 10 пъти

от Надя Кръстева, 20 март 2017 0 286 прочитания,

През миналата седмица анализаторите от IDC публикуваха данни от най-новото си изследване за пазара на оборудване за разширена (AR) и виртуална реалност (VR). Основният извод е, че всяко пето такова устройство се използва от компании с различен профил за комерсиални цели. 

виртуална реалност, VR


По данни на IDC, през 2016 г. в глобален мащаб са продадени 10,1 млн. устройства, осигуряващи възможност на потребителите за “разходка” в разширена или виртуална реалност. Анализаторите не предоставят данни за динамиката на пазара спрямо 2015 г., но отбелязват, че през 2016-а AR-и VR-устройствата фактически тъкмо започват да достигат до крайните потребители. 
Според прогнозата на IDC, в периода 2016-2021 г. обемът на световния пазар на AR и VR оборудване ще се увеличава средно с 58% годишно и ще достигне 99,4 млн. устройства в края на 2021 г. Накратко, за 5 години този пазар ще нарасне 10 пъти. 

 
Макар че потребителския сегмент ще остане най-крупният в пазара на AR-и VR-устройства, бързо ще расте и пазарът на решения за корпоративни клиенти. Според прогнозата ръстът на сегмента за корпоративни клиенти ще е 80% спрямо 50% ръст на сегмента за индивидуални потребители.  
В доклада на IDC се казва, че AR и VR оборудването допринася за повишаване на производителността, а също така спестява време и пари. Най-добри перспективи за внедряването на такива технологии анализаторите виждат в секторите: производство, дизайн, здравеопазване, транспорт и търговия на дребно. 

 
Какво показват данните на други анализатори? 
Спектърът на приложение на виртуалната реалност е доста широк – тези технологии се използват за развлечение (кино, видеоигри), в сферата на медицината (хирургически операции и изследвания), в инженерните дейности и в производството. Виртуалната реалност не само опростява редица дейности, но и открива нови възможности, които по-рано бяха недостъпни. 

 
Най-известните VR устройства, пуснати на пазара през последната година са Oculus Rift на Oculus VR (закупена от Facebook през 2014 г.), HTC VR на HTC, Steam VR и Playstation VR на Sony
Консултантските и изследователски компании прогнозират стремителен ръст на VR и AR пазара през следващите 5 години. 
В частност, в доклада на PricewaterhouseCoopers (PwC) “Обзор на индустрията за развлечения и медии: прогноза за 2015-2019”, се казва, че 2016-а ще бъде първата година на пробив на VR и AR технологиите, които ще привлекат още повече потребители през 2017 и 2018 година. 
На свой ред анализаторите от Digi-Capital прогнозират, че през 2020 г. обемът на световния пазар за производство на VR съдържание за различни направления ще надхвърли $30 млрд. Повече от половината от тази сума ще бъде похарчена за филми, телевизионни програми и игри във формат на виртуална реалност. 
По данни на Goldman Sachs и Venture Beat, през 2016 г. в света са основани над 250 стартиращи компании, чиято дейност е фокусирана в областта на виртуалната реалност.  

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"20% от устройствата за виртуална реалност се ползват от бизнеса"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов