Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции
бр. 3, 2017

2017 – годината на масов преход към средства за бизнес анализи от ново поколение

от , 20 март 2017 1 455 прочитания,

Продажбите на системи за бизнес анализи през 2017 година ще се увеличат със 7,3% в сравнение с 2016 година и ще достигнат $18,3 млрд., очакват анализаторите на Gartner. В края на 2020 година пазарът ще се увеличи до $22,8 млрд.

Сегментът на съвременните аналитични софтуерни пакети засега расте по-бързо от пазара като цяло, което компенсира изоставането на сегмента на традиционните BI средства. Aнализаторите на Gartner прогнозират, че през 2020 година тези технологии вече ще се използват масово. В резултат темповете на ръст на пазара на BI системи от ново поколение ще намалеят от 64% през 2015 година до 19% през 2020 година.

Според експертите на Gartner, модерните системи за бизнес анализи (BI) се отличават с достъпност за бизнес потребителите, гъвкавост и по-задълбочено ниво на анализ на данните. Развивайки своите BI системи в изброените направления, разработчиците проявяват голяма находчивост – вече се предлагат системи, които анализирайки данните могат да откриват аномалии или бизнес инциденти, както и системи които предлагат средства за анализи на недиректни връзки и неочевидни области. На този фон, анализаторите прогнозират, че през 2020 година, генерирането на естествен език и изкуствения интелект ще бъдат стандартни характеристики за 90% от BI платформите от ново поколение.

Изследователите посочват 7 основни фактора за развитие на пазара на модерни средства за бизнес анализи:

1: Сред новите покупки на BI системи ще преобладават инструменти от съвременен тип. Бизнес потребителите харесват в тях възможността за извършване на анализ без участието на ИТ отделите.

2: Сред лидерите в създаването на инструментите за дигиталната трансформация ще са както новаторски стартъпи, така и разработващите традиционни средства за бизнес анализи. Появата на възможностите за извличане на знания от данни, машинно обучение и автоматизация на анализите развиват интереса към новите продукти.

3: Нуждата да се работи със сложни масиви от данни стимулира инвестициите в средства за подготвянето на данните. Тези средства са важни за да се разшири прилагането на аналитичните методи.

4: Ключови за широкото използване на новите технологии са възможностите за разширяване и вграждане на аналитични инструменти в други приложения.

5: Друг важен фактор е поддържането на обработка на потоци от данни от устройства, датчици и потребители, както и събития в реално време. Много потребители търсят универсална платформа за обработка на събития и потоци от данни заедно с данните от датчици.

6: Интересът към облачните средства за бизнес анализи ще расте. Но „съпротивлението на данните“, по-голямата част от които все още се намират в корпоративните мрежи, продължават да бъде пречка за внедряването на облачни технологии. Въпреки това анализаторите смятат, че до 2020 година по-голямата част от купуваните нови лицензи ще са свързани с облачни решения.

7: В пазара ще се появяват нови възможности за предлагане и купуване на аналитични средства – приложения, агрегирани източници на данни, средства за визуализациия и алгоритми. Това ще повиши интереса към бизнес анализите и ще стимулира ръста на пазара.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов