Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Виртуално пространство

Контролирайте VR с мислите си

Стартъпът Neurable смята, че интерфейсът му за връзка между мозъка и компютър ще е достатъчно бърз и прецизен да се използва за игри във виртуалната реалност (VR)

от , 22 март 2017 2 2025 прочитания,

Виртуалната реалност е все още толкова нова технология, че не е съвсем ясно кой е най-добрият начин да си взаимодействаме с нея. Една стартъп компания иска да използвате главата си, буквално. Нейната идея е да се улавят мозъчните вълни и резултата да се използва за контрол на видео игри във виртуалната реалност.

Базираната в Бостън компания Neurable е фокусирана върху разчитане на мозъчните вълни за определяне намерението на човек, особено във виртуалната и добавена реалност. Компанията използва сухи електроди за записване на мозъчна активност чрез електроенцефалограф (EEG), след което софтуер анализира сигнала и определя действието, което трябва да се случи. 

 

Контролирайте VR с мислите си

 

Neurable все още е на ранен етап в работата си, демо-хардуерът ѝ изглежда като куп електроди, прикрепени към каишки, намотани около главата на потребителя, носещ набора за виртуална реалност HTC Vive. За разлика от техниката на HTC, уредите на Neurable са безжични, пренасят данните до компютър чрез Bluetooth. Компанията очаква да предложи софтуерни инструменти за разработване на игри до края на годината и не планира да прави свой собствен хардуер. Вместо това, в Neurable се надяват в следващите години фирмите да започнат да произвеждат устройства за VR със сензори, поддържащи технологията им.

Успехът може да е трудно постижим. Никои от методите за взаимодействие не е достатъчно близо до това, да измести устройствата, които обикновено използваме за дигитални преживявания – джойстик, мишка, клавиатура, тъчскрийн. А интерфейса за връзка между мозъка и компютър може да бъде неудобен, бавен и пълен с грешки. Но виртуалната и добавената реалност са все още на толкова ранна фаза, че начините за използването им все още укрепват, и са значително по-различни от останалите технологии.

И макар да няма нищо ново в следенето на мозъчна активност с EEG и търсене на определен сигнал, появяващ се когато потребител се опитва да избере нещо, от компанията посочват, че са намерили начин за намаляване на „шума“ и използване на сигналите по-бързо от досега познатото. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов