Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Перспективни разработки

Полети на къси разстояние с електрически самолети до 10 години?

от , 23 март 2017 5 1647 прочитания,

Една амбициозна стартираща компания си е поставила за цел, в рамките на следващото десетилетие, задвижвани от електричество пътнически самолети да извършват полети. Или, по реалистично, в следващите 20 години – зависи от развитието на технологията за батериите, съобщава Мashable.

 

Полети на къси разстояние с електрически самолети до 10 години?

 

Wright Electric, базирана в американския щат Масачузетс стартираща компания за производство на самолети, представи своята идея за 150-местен самолет, летящ без керосин, на форума Demo Day на бизнес-инкубатора Y Combinator в Силициевата долина. Форумът се провежда два пъти годишно и на него се представят нови стартиращи компании.

Съществуващата едва от година компания се надява да заеме пазара на полети на къси разстояние, като Лондон-Париж или Бостън-Ню Йорк, и оповести потенциално партньорство с авиокомпанията за бюджетни полети EasyJet извън Обединеното кралство.

Според Wright Electric 30% от полетите са на разстояние под 300 мили (482 км), което е прилична дистанция за работеща на батерии концепция.

В публикация в блог седмица преди Demo Day, новата компания загатна за сделката с EasyJet и посочи, че „човек с висока нетна стойност иска нашия 150-местен самолет да е неговият пети частен самолет. Ура!“

От компанията посочват и какво ще е нужно идеята да се реализира. Формата и дизайнът на самолета няма да са новост, защото според Wright Electric, тези елементи вече са почти съвършени.

Технологията за батериите, захранващи самолета, е тази, която трябва да се появи през следващото десетилетие. Компанията говори за потенциален хибриден електрически мотор, ако развитието на батериите не продължи с темповете от изминалия век.

Някои експерти са скептични относно плановете на компанията. Греъм Уоруик, авиационен експерт от Aviation Weekly коментира пред ВВС, че „технологията за батериите все още не съществува“.

„Прогнозите са да има такава, но е нужно значително подобрение. Никой не смята, че това ще стане скоро. Ами всички сертификати за сигурност, тези правила предстои да бъдат създадени, а това изисква време“, допълва той.

Въпреки всичко компанията остава оптимист и работи с Чип Йейтс, постигнал най-дългия полет със задвижва от електричество летателен апарат – 1000 мили.

На Demo Day компанията показа и един от по-малките си двуместни самолети, задвижвани от електричество.

Следователно, след 10 (или 20) години ще видим дали авиокомпаниите зареждат с ток самолетите си преди полет.  

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов