Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Седем умения, които модерният CIO трябва да придобие

от , 04 април 2017 5 1417 прочитания,

Миналата година Gartner посочи пропуските в опита на директорите информационни технологии (CIO) като проблем, с който ще се сблъскат през 2016 година, а 15% от дигиталните ръководители очакват да има промени в служебните задължения до 12 месеца.

Затова, макар да няма перфектно CV, много ръководители на отдели за информационни технологии придобиват допълнителни умения в най-различни сфери, като киберсигурност, връзки с клиенти, меки умения, съобщава британското издание на списание CIO. Главните директор по информационни технологии търсят консултанти, колеги и групи, които да им гарантират, че са на правилния път към успешна кариера като дигитални новатори.


Седем умения, които модерният CIO трябва да придобие


Уменията, които трябва да имат в своето CV са:

Креативност

Работата им става все по-стратегическа и CIO трябва да приемат промяната от управление на дигитални екипи към създаване на нови начини за извършване трансформацията на бизнеса.

Според проучване на Harvey Nash, 45% от CIO очакват креативността да бъде движеща сила за иновациите.

Ръководителите на ИТ отделите търсят нови начини да представят ИТ продукти и услуги на своите организации. Показвайки редовно креативни идеи чрез използване на маратони по програмиране, колективни обсъждания на нерешени проблеми, участие в събития за отрасъла, ИТ мениджърите могат да предадат идеите на бизнес лидерите, които може да нямат познания в сферата на информационните технологии.

Използването на сътрудничества и социални инструменти може да помогне на CIO да генерира нови и идеи с колегите си и експертите в индустрията, помагайки за промяната в организацията, като в същото време подобрява своите умения.

Сигурност

62% от ИТ професионалистите смятат киберсигурността за ключово умение за развитие през 2017 година, според проучване на Spiceworks.

Наблюдаваният ръст при рансъмуер, кражбите на пароли и шпионския софтуер прави компаниите предразположени към кибератаки. А такива кибератаки направиха от някои организации, като например TalkTalk, Three Mobile and Yahoo!, свидетели на едни от най-скъпите прониквания в данните им през последните години.

Атаките срещу сигурността накараха компаниите да търсят повече професионалисти в тази сфера, а нуждата от ИТ професионалисти, които да блокират достъпа до бизнес системи, да криптират файлове и да възстановяват изтекли лични данни продължава да расте.

Сътрудничеството с екипите по сигурността и проучването на предишни доклади може да подобри познанията за сигурността и да се хареса на бъдещ работодател.

Управление на финанси

Тъй като финансите са част от всеки аспект на всяка организация, това се е превърнало в ключов белег за развитието на CIO. Правенето на бюджети, анализи и прогнози са ценни умения, които повечето работодатели ще търсят.

Директорите информационни технологии намират нови начини да управляват бизнес разходите чрез сътрудничество с финансовия отдел за обезпечаване на промяната. Чрез комуникация, наблюдение и менторство, финансовите лидери обучават CIO как да превърнат бизнес модел в приходи и растеж, и в същото време допълват набора им от умения.

Управлението на финансите може да помогне за запазване на разходите под контрол, помага бизнесът да остане пред конкуренцията и е допълнителен бонус в подобряването на вашето CV с ценни финансови познания.

Управление на доставчиците

Когато CIO развиват своите управленски качества, те трябва да градят външни отношения с доставчиците. Тяхна задача ще бъде намирането на доставчика, който наистина ще представлява марката. За подобряването на това качество, CIO трябва да гради отношения с търговците, които могат да подкрепят бизнес нуждите. За целта той трябва редовно да поддържа контакти с тях.

Запазването на добри отношения с доставчиците помага за вземането на по-добри решения и спазване на крайните срокове по проектите.

Изграждане и управление на екип

Изграждането на екип е необходимо умение за ръководителите на отдели за информационни технологии, след като се превръщат в дигитални фактори в организацията и разширяват своите меки качества.

Работата в екип кара CIO да делегира задачи, редовно да общува и мотивира своите екипи да постигат успешни резултати. Подкрепата на екипа ще облекчи работата на CIO и ще насочи фокуса му към други сфери на бизнеса, които се нуждаят от подобряване.

Редовната комуникация чрез занимания за изграждане на екип, като маратони по програмиране и колективно обсъждане на проблеми, може да помогне на ръководителите да следят своите екипи, да работят за споделяне на бизнес целите и да събират важна информация.

Маркетинг

Ръководителите на отделите за информационни технологии се нуждаят от опит и умения в маркетинга, след като някои от тях вече имат задачи, директно свързани с клиентите. Сътрудничеството с отделите за маркетинг и CMO помага на CIO да разбере аудиторията и да получи повече важна информация за клиентите. Маркетингът разчита много на инструментите за анализи, които могат да събират и предоставят данни за поведението на потребителите.

Работа в мрежа

Важно умение за директорите информационни технологии е да изграждат вътрешни и външни отношения. Те имат няколко отговорности в компанията, включително развитие на контакти с отделите за маркетинг, финанси, човешки ресурси за осигуряване на иновации.

Работата в мрежа е умение, което може да се развие чрез събития, общности и срещи, които да предоставят на CIO възможности за изграждане на връзки с хора в същата индустрия.

Редовната работа в мрежа може да помогне за бъдещи възможности за професионално развитие, за споделяне на ИТ опит и даване на съвети. Този вещина е от значение, защото показва наличие на важно меко умение, което може да се използва в различни задачи.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов