На 7 април 2017 г. Adidas обяви, че започва серийно производство на маратонки с помощта на нов метод за 3D печат. Партньор на немския производител на спортни облекла в този проект е стартиращата компания от Силициевата долина Carbon, съобщава агенция Reuters.
Според публикуваната информация, Adidas планира масово производство на спортни обувки с подметка, напечатана на 3D принтер. Планира се да се използва технологията Continuous Liquid Interface Production, при която на течен полимер (полиуретанова пластмаса) се придава желаната форма с помощта на ултравиолетова светлина.

По думите на разработчиците, този метод позволява да се създават по-гъвкави и здрави продукти. Освен това, конкретно при производството на обувки този метод позволява да се създават подметки, съобразени с конкретни физически параметри на човека като телесно тегло и структура на краката.
Технологията Continuous Liquid Interface Production е разработена от компанията Carbon, сред чиито инвеститори са Google и General Electric. В Adidas са уверени, че сътрудничеството с Carbon ще помогне да се ускори производството на подметки с помощта на 3D печат, както и да се намали цената за тази дейност. Очакванията са, че през 2018 г. с помощта на технологията на Carbon една подметка ще се отпечатва за 20 мин. вместо за 1,5 часа както сега.
Маратонките, които Adidas ще печата на 3D принтери, ще се наричат Futurecraft 4D. Отначало се планира да бъдат пуснати около 5 хил. чифта от този модел. Първите екземпляри ще започнат да се продават още през тази година, а до края на 2018 г. компанията планира да произведе 100 хил. чифта. Цената на иновативните маратонки не се съобщава. Казва се само, че продуктът е от клас “premium”, така че и цената ще е съответна.
През 2016 г. Adidas продаде няколкостотин чифта маратонки с подметки, отпечатани на традиционен 3D принтер. Тяхната цена бе $333. За създаването на един чифт се изразходваха около 10 часа, а при това обувките бяха обемисти и тежки.