Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

Четири предизвикателства пред ръководителите SVM

SVM лидерите трябва да заемат по-активна роля в проектите за въвеждане на иновации.

от , 18 април 2017 1 602 прочитания,

Ръководещите дейността по управление на снабдяването и работата с доставчиците (SVM) на информационни технологии са критичното звено между вътрешните възможности на компанията и външната екосистема на дигиталния бизнес, съобщава Gartner. Докато ролята им става все по-значима, те често закъсняват с предоставянето на критичните за мисията приоритети. Те могат да са възприемани като бюрократична спънка, която е най-добре да бъде заобиколена при дигитални проекти.

„Пред 2019 година всеки долар, инвестиран за иновация в компанията, ще изисква допълнителни 7 долара за ИТ оформяне, които ръководителите SVM ще трябва да управляват“, каза Клаудио да Ролд, вицепрезидент изследвания и изтъкнал анализатор в Gartner. „За да бъде свършена тази работа добре, те ще трябва да бъдат по-активни в бързото развитие, да поведат използването на евтини облачни услуги и интелигентна автоматизация, да включат нови дигитални възможности в своята стратегия за обезпечаване и да се ангажират с управлението на зараждащата се дигитална екосистема“, допълва той.

 

Четири предизвикателства пред ръководителите SVM

 

Има четири предизвикателства пред ръководителите SVM, които трябва да бъдат решени за гарантиране запазването на ролята им като значима за дигиталните бизнес инициативи в компанията.

Допускане на дигитален бизнес и бимодален ИТ

Традиционните SVM организации и практики обикновено имат затруднения с аспектите на Mode 2 на бимодалния ИТ, и поради това редовно закъсняват с предоставянето на водещи бизнес приоритети. Най-честите критики от заинтересованите страни са липсата на гъвкавост в процесите, слаба компетентност в новите технологични области и предимно тактически подход, който не успява да подреди стратегически SVM усилията с ключовите бизнес приоритети.

Увеличаване на ефективността и обхвата на набавяне на технологии

Докато разходите за технологии растат с бързи темпове извън ИТ организацията, SVM екипите трябва да работят в иноваторите в бизнес отделите, за да са сигурни, че отрано и задълбочено участват в осигуряването на бизнес стойност, за да се достигне ефективност на проекта.

Ръководителите SVM трябва да работят с ключовите отдели за определянето на важните новаторски проекти и преодоляването на затрудненията. Те трябва да използват наученото за трансформирането на организацията с цел набавянето на нужното ѝ.

Осигуряване на агресивно оптимизиране на разходите

ИТ разходите обикновено представляват малка част от бизнес разходите: средно 4.3%. Често има по-добри възможности за оптимизиране на цената извън ИТ организацията, но много ръководители на отделите за информационни технологии (CIO) не са склонни към пресичане на наличните културни и политически граници. По време на спад или икономически стрес, бизнес лидерите имат голямо желание за радикални промени. SVM лидерите трябва да се възползват от това. Те трябва да намерят възможности за опростяване и стандартизиране на бизнес процесите, като в същото време реструктурират организационните технологични разходи в канализирани финанси, което може да увеличи бизнес стойността в сфери като дигитални бизнес иновации, конкурентно обособяване и обновяване на ИТ ядрото.

Управление на сложни екосистеми от доставчици

Дигитален бизнес означава, че компаниите все повече очакват доставчиците да осигурят новаторските решения. Ако отношенията с доставчиците са зле управлявани, това може да доведе до излагане на сериозни рискове за дейността и сигурността.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов