Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ за търговската дейност
бр. 4, 2017

Технологичната революция в търговията – какво предстои?

от , 21 април 2017 2 492 прочитания,

През следващите няколко години основното предизвикателство за ритейл компаниите ще бъде да въведат нови стратегии и технологии, съдействащи за еволюцията на унифицираната търговия

Надя Кръстева

Поставеният в заглавието въпрос е толкова прост, колкото и комплексен. Към момента той се свежда до едно ключово условие. Има ли вашата компания стратегия за дигитална трансформация? За съжаление, в повечето случаи отговорът е: “Да, ние развиваме електронна търговия”. Това е добре, но ако досега сте мислели за е-търговията като за дигитална стратегия, време е да ревизирате представите си.

“За да бъде успешна една търговска компания днес, вече не е достатъчно тя да разбира как клиентите пазаруват и купуват. Необходимо е на първо място компанията да разбира как клиентите използват технологиите във всекидневния си живот, а след това как да бъдат приложени технологиите за да стане съответната търговска марка неразделна част от живота на купувачите”, обобщават анализаторите от Gartner в доклад, представящ традиционното годишно проучване на компанията “Retail Technology Study 2017”, проведено съвместно с изданието Retail Info Systems (RIS) в началото на тази година сред 100 търговски компании.

Според авторите на проучването възможностите за цифров бизнес, базирани на тези принципи водят до безпрецедентна конвергенция на хора, процеси и данни и създават нови потенциални източници на приходи. Представителите на Gartner наричат тази стратегия “унифицирана търговия” (unified commerce) – нейната основна идея е, че независимо от това по колко канала ритейл компанията реализира своите стоки, всички процеси при които тя се среща с клиента трябва да бъдат унифицирани за да се осигури изключително преживяване при пазаруването, отговарящо на изискванията на потребителите за гъвкавост и удовлетворяване на всичките им потребности.

Купувачите не са това, което бяха

Тази теза подкрепят не само анализаторите от Gartner. Очевидно е, че отмина времето, когато търговските компании без да влагат специални усилия знаеха къде и как се осъществяват покупките на техните стоки. Купувачите, привлечени от реклама или каталог идваха в магазина за необходимата им стока. Развитието на технологиите – Интернет, персонални компютри и мобилни устройства – и тяхната широка достъпност осигуриха на потребителите много нови възможности за получаване на информация за продуктите и нови начини за извършване на покупки. Така се появи и нов клас купувачи.

Купувачът на “новото време” е технически грамотен, осведомен и взискателен. Интернет му дава възможност преди да купи да научи всякакви детайли за продукта, както и да сравни цените и удобството при получаване на стоката от различни търговци. Той осъществява покупки от своя компютър или мобилно устройство, а после споделя в Интернет мнението си за придобития продукт с други купувачи. Това е една от причините поради които съвременните купувачи са много по-склонни да сменят доставчика на даден продукт, отколкото преди няколко години.

В доклад за търговията по Интернет, публикуван през 2016 г. анализаторите от PwC отбелязват, че търговията на дребно е прага на революционни промени и посочват 2017-а като повратна точка в развитието на много тенденции, които се появиха през последните години. Навсякъде по света потребителите разширяват границите на понятието “пазаруване”. Сега това понятие включва не само придобиване на някакъв продукт, но и желание на купувачите да бъдат част от специфична общност, все повече покупки осъществявани от мобилен телефон, растящо доверие на потребителите към мнения изразени в социалните мрежи и повишени изисквания към сътрудниците на магазините по отношение на тяхната квалификация и култура на обслужване.

Новите канали за продажби печелят популярност

Редица проучвания констатират, че ролята на Интернет като канал за продажби расте и че мобилните устройства придобиват все по-голямо значение в процеса на пазаруване. Това потвърждават и данните от изследване на PwC, проведено през 2016 г., в което са анкетирани над 23 хил. души от 25 страни по света. 47% от участниците в това проучване купуват стоки с помощта на мобилните си телефони поне няколко пъти в годината, а 28% използват телефоните си за тази цел минимум веднъж на месец. Анализаторите прогнозират, че процентът на такива потребители ще продължи да се увеличава.

На кръстопътя между офлайн и онлайн търговията

В същото време, за много потребители и офлайн покупките си остават важни. След като разгледат някакви стоки в Интернет, клиентите често искат да ги видят “на живо” преди да ги купят. Затова търговските компании се стремят да се развиват в съответствие с концепцията за интегрирани продажби (Omni-channel), обединявайки офлайн и онлайн каналите с цел подобряване на потребителското изживяване.

За да се поддържа стратегията Omni-channel, е необходимо да бъде осигурена подходяща ИТ инфраструктура. Първо, търговската компания трябва да разполага с единна база данни за клиентите, с които работи. Това и дава възможност да използва цялата налична информация за клиента, обработвайки негова заявка, независимо по какъв канал е постъпила тази заявка. Това означава, че програмата за лоялност трябва да бъде интегрирана с всички канали.

Бек-офис системите, които са свързани с обработката на заявки също трябва да бъдат интегрирани. Базата данни на търговската компания трябва да е отразено, например, че даден продукт е купен в Интернет магазина, а е върнат на касата на традиционен магазин, защото се е оказал неподходящ. Това означава, че е необходима тясна интеграция между POS системата, системата проследяваща движението на стоките, Интернет магазина, системата за лоялност – всички те трябва да работят в реално време и да обменят информация помежду си.

Индивидуален подход

Съвременните технологии позволяват търговските компании да събират все повече информация за своите клиенти в традиционните магазини и в онлайн каналите, включително в социалните мрежи, а на тази база те могат да приложат много по-персонализиран подход към купувачите.

Една от технологиите, които дават възможност да се работи по-ефективно с клиентите са прогнозните анализи – с тяхна помощ търговецът знае кой е клиентът, какво купува, какво би било правилно да му се предложи, в какъв момент от време и на каква цена. За целта обаче е необходимо да се осигури своевременна идентификация на клиента и във физическите магазини, и в Интернет.

По света вече се появиха технологии, които позволяват клиентът да бъде идентифициран при офлайн покупки – системи за видеонаблюдение с разпознаване на лица, технологии за Wi-Fi проследяване, когато клиентът се идентифицира по mac-адреса на телефона и др.

А след като може да се определи, че клиентът е в магазина, с помощта на система с Data Mining функционалност, търговецът може да анализира историята на взаимодействие с него, да търси закономерности, да извежда базирани на тях модели и прогнози и да проверява доколко работещи са те.

VR и други перспективни технологии

Търговските компании и особено тези от тях, които работят в развити пазари активно експериментират, внедрявайки нови формати за взаимодействие с клиентите на всички етапи от продажбите – от избора на продукт до заплащане на доставката.

Една от ясно изразените тенденции е все по-широкото разпространение на технологиите за виртуална и допълнена реалност. В модната индустрия, например, напоследък печелят популярност виртуалните пробни и “умните” огледала, които се въвеждат и в онлайн, и в традиционните магазини.

Наскоро италианската модна къща Brioni внедри виртуални смарт огледала в своите магазини в Рим, Милано, Лас Вегас и Ню Йорк. Пред интерактивното огледало, клиентът може да си избере дреха сред повече от 1500 модела.

През 2016 г. eBay в партньорство с австралийската ритейл компания Myer откриха първия в света магазин във виртуална реалност. За да пазаруват в него, клиентите се нуждаят от смартфон и VR очила.

През януари 2017 г. Coop Italia, най-крупната верига от супермаркети в Италия, в сътрудничество с Accenture демонстрира нова концепция за “супермаркета на бъдещето”, която бе приложена в новия магазин на Coop, разположен близо до университета на Милано. Ако искате да получите представа, как изглежда този магазин най-добре потърсете видео информация, но накратко за положителното потребителско изживяване в него допринасят:

Интерактивни маси: Продуктите в супермаркета са изложени върху големи интерактивни маси. Само с един жест на клиента на монитори, разположени над тях се извежда подробна информация за техния произход, калории, подобни продукти, промоции и т.н. За реализацията на това решение е използвана технологията на безконтактната сензорна игрова конзола Microsoft Kinect, с помощта на която се интерпретират жестовете на клиентите.

Виртуални рафтове: В новия магазин на Coop Italia традиционните рафтове са заменени от тъч-скрийн приложения, които дават възможност на клиента да навигира между различни категории продукти, да филтрира и търси най-подходящ продукт, да открива промоции и подробна информация за продукти.

Визуализация на данни в реално време: Докато се разхожда из магазина, клиентът е заобиколен от огромни екрани за визуализация на данни, показващи специални оферти за деня, идеи за готвене, публикации от Facebook страницата на Coop, промоции и т.н.

Визуализация в реално време: Докато клиентите се придвижват из магазина, те са заобиколени от огромни екрани за визуализация на данни в реално време, показващи специални оферти за деня, идеи за готвене, информация от социалните мрежи, включително публикации във Facebook страницата на Coop, най-добре продавани продукти, промоции и т.н.

Накратко, с комбинация от физически и цифрови аспекти в магазина на Coop е пресъздадена атмосферата на традиционен пазар под открито небе, а в същото време дигитални технологии предоставят на потребителите информация и им помагат да се ориентират.

Технологии за самообслужване

Все по-търсени от търговските компании са и решенията, даващи възможност за самообслужване и отказ от касиери и други сътрудници за сметка на пълна автоматизация.

Един от първите такива проекти е минимаркет в Швеция, открит през 2016 г. В него няма касиери и каси. Целият процес по обслужване на клиентите се свежда до получаване на стоките и разпределянето им по рафтовете. За всичко останало купувачите се грижат сами.

В магазина с площ едва 45 кв. м. са инсталирани 6 камери за видеонаблюдение, сканиращи цялата търговска площ. При опит за кражба или за прекалено дълго отваряне на входната врата, собственикът на магазина ще получи SMS, но до момента няма такъв случай.

Асортиментът по рафтовете на магазина не е особено разнообразен. Подбрани са най-необходимите продукти – хляб, мляко, захар, консерви и т.н. Цигари и алкохол не се продават. За повечето клиенти е много удобно това, че плащането на продуктите става по сметка, която те получават в края на месеца.

За да пазаруват в магазина клиентите трябва да се регистрират на съответния web сайт и да изтеглят и инсталират на своя смартфон разработеното за целта мобилно приложение. Когато посетят магазина, те трябва да сканират своя пръстов отпечатък на смартфона си, след което приложението дава команда за отваряне на вратата. Покупките също се сканират на смартфона и се регистрират в базата данни, след което се отразяват в сметката на клиента, която той заплаща на месечна база.

През 2017 година подобен магазин възнамерява да открие и Amazon. Тестовете за този проект компанията започна през 2016 -а. В AmazonGo ще бъдат приложени технологии за изкуствен интелект и компютърно зрение, а парите за закупените стоки ще бъдат изтегляни автоматично от банкова карта на изхода на магазина.

Посочените примери илюстрират само малка част от усилията, които търговските компании полагат за въвеждане на повече възможности за самообслужване. Факт е обаче, че посочените проекти са реализирани в развити страни на Запад. В Източна Европа и в частност в България технологичните решения за самообслужване едва ли ще бъдат обект на повишен интерес в близко бъдеще, като се има предвид, че цената на труда на сътрудниците в магазина не е висока. На Запад обаче трудът на продавач-консултантите струва скъпо и има смисъл използването му да се оптимизира.

В заключение

На фона на разгледаните тенденции с голяма доза увереност можем да очакваме, че в магазина на бъдещето централно място, ще бъде отредено на клиента, който търговците ще разпознават моментално и с който ще комуникират по всевъзможни канали.

Още към 2020 г. , възможностите на виртуалната и допълнената реалност ще станат широко достъпни и масово използвани. Основанията за тази прогноза са, че с тези технологии могат да бъдат спестени много средства за наемане на помещения, заплащане на сътрудници и логистика на непродадени стоки, а в същото време да се постигне високо ниво на персонализация.

Според анализаторите от Gartner и RIS през следващите няколко години основното предизвикателство за ритейл компаниите ще бъде да подкрепят физическите си активи като ги комбинират с нови стратегии и технологии, съдействащи за еволюцията на унифицираната търговия. Всички технологии допринасящи за успешното “потребителско пътешествие” трябва да дават възможност на клиента да започне, спре, продължи и завърши своето пазаруване навсякъде – в или извън територията на търговеца. Това е възможно само ако ритейл компанията разполага с отворена и гъвкава ИТ архитектура.

Източници:

[1] “RIS Retail Technology Study 2017”, Gartner, Jan 2017

[2] Supermarket of the Future Opens its Doors, Accenture, Dec 2016

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

 
  
11:13, 10 май 2017 # 1
NO AVATAR

pandora charms


prada sunglasses


baseball jerseys


Nike Air Max


huaraches


pandora rings


burberry canada


burberry scarf


Ray Ban Outlet


coach diaper bag


prada bags on sale


KD 8 shoes


burberry us


coach outlet store


mlb shop


baseball jerseys


michael kors outlet


sunglasses hut


Hermes Outlet


michael kors bags outlet


pandora.com


moncler clothing


huaraches shoes


mens sunglasses


oakley sunglasses


chrome hearts


michael kors outlet


pandora bracelet


mcm factory outlet


michael kors outlet online


louis vuitton outlet


CHanel Factory Outlet


Nike Air Max


pandora necklace charms


michael kors outlet online


michael kors black friday


michael kors handbags outlet


salomon hiking shoes


coach purses


michael kors purses on sale


pandora rings


pandora rings jewelry


kate spade


Prada Factory Outlet


adidas yeezy boost 350


Nike Free Run


michael kors totes


Chanel Outlet


louboutin shoes


ray ban aviator


moncler coats


ray ban sunglasses


michael kors outlet


Air Max


chrome store


michael kors outlet


kate spade


cheap coach purse


Yeezy Boost 350


Nike Air Max


coach outlet


kate spade black friday


basketball jerseys


abercrombie us


ugg australia


football jerseys


kate spade bags outlet


michael kors jet set tote


burberry outlet


coach outlet


burberry online


Nike Dunk SB Low


Nike Air Max


prada outlet online


pandora charms uk


chanel


pandora bracelet


Coach Sunglasses Outlet


Nike Zoom


oakley australia


cheap moncler jacket


official prada site


mcm outlet


michael kors outlet


coach outlet


moncler outlet


pandora rings


ray ban sunglasses


michael kors outlet


coach outlet


oakley outlet


prada outlet online


nike com


pandora australia


mlb.com


ray ban prescription glasses


ray ban outlet


michael kors outlet


ugg uk


kate spade black friday


china factory sale


sunglasses sm


Coach outlet online


timberland boots


pandora jewelry


nike outlet


pandora uk


coach usa


coach handbags


coach sunglasses


Coach Outlet


michael kors purses


michael kors bags


official michael kors


Nike Jordan Shoes


prada factory outlet


coach outlet


bercrombie Nederland


véronique Billat


michael kors factory outlet


Nike Free Run


nike shoes


canada goose sale online


kate spade outlet


coach australia


nike air huarache


authentic prada handbags outlet


Nike Air Jordan


pandora charms sale online


ray ban sunglasses


adidas shoes


nike shoes australia


cheap ray ban sunglasses


beats by dre


louis vuitton outlet


nike store


kate spade bags


burberry outlet


chrome hearts


oakley sunglasses


prada outlet online


Nike Hyperdunk 2015


moncler sale


top sunglasses


mlb shop


canada goose outlet


longchamp outlet


coach outlet online


ray ban glasses


shoes online sale


moncler uk


flash sunglasses


moncler us


coach outlet online


burberry outlet


prada factory outlet online


louis vuitton outlet


Chanel bags Outlet


air jordan shoes


Yeezy 350


Free Run


Pandora bracelet


polo online


moncler down jackets


Nike Free


canada goose jacket


kate spade outlet


kate spade handbags


coach outlet online


nike lebron shoes


Adidas Yeezy Boost 350


jimmy choo australia


coach handbags


Nike Free Run


Kevin Durant Shoes


nike jordan shoes


prada outlet


prada purses


Jordan Aero Mania Homme


celine outlet


Jordan Flight 45 Femme


nike huarache


nike shoes


asics shoes


michael kors tote


ray ban new wayfarer


Hugo Boss Outlet


Jordan retro


pandora rings


oakley sunglasses


nike shox


louis vuitton factory outlet


coach purse


shoes online


ray-ban sunglasses


prada factory outlet online


michael kors handbags


pandora outlet


Ralph Lauren


prada glasses


prada online


Mizuno Wave


prada sale


sunglasses hut


coach bags


china wholesale


michael kors outlet online


abercrombie and fitch


coach australia


michael kors bags


nfl jerseys


michael kors wallet


louis vuitton australia


Michael Kors Outlet


michael kors outlet


burberry


nike jordan


abercrombie and fitch


abercrombie outlet


burberry scarfs


polo outlet


Air Jordan


michael kors outlet


pandora charms


coach outlet


Nike Air Jordan


abercrombie outlet


pandora rings


prada outlet online


coach carter


polo outlet online


pandora jewelry


coach factory outlet online


prada bags


Basketball shoes


moncler outlet


ray ban prescription sunglasses


burberry purse


Air jordan Femme 2015


yeezy boost 350


louis vuitton outlet


jordan retro shoes


longchamp outlet


chrome hearts jewelry


pandora rings


pandora charms


piumini moncler replica


ray ban eyeglasses


oakley frogskins


pandora charms sale clearance


paul smith sale


Wholesale Tank Tops


salomon shoes


michael kors uk


burberry australia


pandora bracelet


Michael Kors Canada


Mizuno Shoes


prada handbags


pandora australia


MIZUNO Shop US


tiffany and co


coach outlet


Nike Free Run


michael kors handbags


2017 Nike Air Max


ray ban sunglasses


kate spade outlet


abercrombie and fitch


Abercrombie Fitch


prada outlet online


pandora necklaces


Billat


Prada Outlet


kate spade bags


prada bags outlet


Nike Free


Nike Air Jordan


air jordan retro


canada goose jacket


Air Max


pandora rings


pandora ring


pandora necklace


Air Max,Air Jordan


prada outlet online


michael kors outlet


Nike Air Max


nike jordan shoes


pandora australia


coach outlet


michael kors outlet


beats studio


brand sunglasses


Nike Air Max


major league baseball


burberry scarf


huarache nike


coach outlet


coach factory outlet


michael kors


abercrombie & fitch


cheap basketball shoes


prada outlet


michael kors outlet bags


chrome store


asics Australia


snow boots


Hugo Boss Online


paul smith


coach factory


michael kors purses


prada outlet


Nike Air Jordan


prada outlet online


Jordan Retro


michael kors outlet


Air Max


michael kors outlet


burberry outlet


prada handbags


Nike KD 8


ugg australia


pandora charms


pandora bracelets


michael kors outlet


coach outlet


moncler outlet


coach outlet online


yeezy boost 350


mcm outlet online


yeezy boost 350 shoes


Nike Air Max


nike australia


coach shoes


burberry outlet


moncler jacket


Canada Goose Outlet


abercrombie fitch


Nike Zoom


coach sunglasses for women


2015 Nike Dunk


kate spade outlet online


ray ban online


abercrombie outlet us


prada bags


ralph lauren australia


chanel australia


coach factory outlet


canada goose sale


shoes sale


rayban outlet


burberry outlet online


rayban sunglasses


kate spade outlet


kate spade outlet


prada outlet woodbury


moncler jacket mens


mk bags


ugg slippers


beats headphones


prada bags


louis vuitton uk


burberry outlet online


Mizuno Running Shoes


Nike Air Jordan


tiffany uk


moncler mens jackets


michael kors outlet


coach outlet online


pandora princess ring


ray ban wayfarer


coach outlet


ray ban outlet


coach bag


coach factory outlet


coach outlet


abercrombie us


coach


coach bags


Nike Air Jordan


timberland uk


prada outlet online


michael kors outlet


michael kors italy


prada bags


Jordan Retro Shoes


tiffany co


coach factory outlet


tiffany co


oakley frogskins sunglasses


prada outlet


Oakley Holbrook


Hyperdunk 2016


pandora australia


longchamp outlet


prada outlet


pandora charms


nike shox shoes


Coach Outlet Store


chanel bag


coach outlet


michael kors


prada us


pandora uk


moncler jacket


burberry outlet canada


Nike Air Jordan


ugg boots


coach outlet


moncler jacket


Hugo Boss Store


rayban aviator


pandora charms


prada outlet


pandora rings


louis vuitton outlet


sunglasses outlet


adidas australia


Oakley Outlet


hockey jerseys


basketball jerseys


veronique billat


pandora charms


nike free run


kate spade


coach online


yeezy boost 350


kate spade


nike jordan shoes


prada outlet online


Kate Spade Australia


pandora rings


authentic prada outlet online


coach outlet


burberry online


michael kors outlet


abercrombie paris


michael kors bags


michael kors outlet


mk handbags


pandora rings


burberry outlet canada


prada bag


abercrombie outlet


authentic prada outlet online


michael kors outlet


landing gears


paul smith uk


kate spade outlet


pandora charms sale


nike australia


baseball jerseys


prada outlet


michael kors purses outlet


ups tracking


coach outlet


prada official site


michael kors outlet


nike basketball shoes


prada outlet prices


air jordan shoes


abercrombie outlet


Prada bags


yeezy boost 350


prada outlet


Pandora Charm


coach australia


michael kors handbags


Nike Hyperdunk Shoes


michael kors australia


michael kors us


michael kors uk


michael kors canada


ray-ban sunglasses


Ralph Lauren Polo


north face outlet


Michael Kors Outlet


Nike Free


michael kors outlet


pandora jewelry


wholesale


michael kors


ray-ban sunglasses


nike outlet


michael kors outlet


michael kors outlet


ralph lauren


jordan shoes


Nike Free


michael kors online


Coach Outlet Online


nike air max


ray ban polarized


ray ban clubmaster


landing gear


prada handbags


pandora rings sale


nfl shop


pandora bracelet


lebron james shoes


Nike Jordans


prada outlet


clk benz


Nike Air Jordan


kate spade outlet online


Oakley Holbrook sunglasses


michael kors


kate spade canada


burberry australia


prada factory outlet online


ate spade handbags


michael kors outlet


adidas australia


asics shoes Australia


burberry outlet


prada outlet online


pandora charms sale


michael kors outlet


abercrombie outlet


landinggear


mlb store


mk outlet


michael kors tote


nike id


pandora charms


football jerseys


burberry scarf


Burberry outlet online


burberry canada


nike lebron james


Mizuno Shop Japan


prada outlet online


official prada site


Cheap Ray Ban


Longchamp Outlet


hermes bag


Mizuno Shop


mcm outlet


nike huarache shoes


pandora charms black friday


jlgg5.10
 
  
04:33, 12 юли 2017 # 2
NO AVATAR

michael kors handbags


louis vuitton outlet


mlb jerseys


lebron james shoes


manchester united jersey


pandora charms


nike cortez


polo ralph lauren


nike roshe


michael kors outlet


louboutin paris


michael kors


yves saint laurent handbags


the north face outlet


polo outlet


true religion uk


true religion


michael kors taschen


kate spade


vibram fivefingers


ray ban sunglasses


ed hardy


true religion jeans


birkenstock sandals


ugg boots


nike air max


fitflops


ray ban sunglasses outlet


nike air max


nike air max uk


rolex watch


adidas nmd xr1


columbia shoes


michael kors outlet online


cheap nhl jerseys


tory burch outlet


ralph lauren outlet


burberry outlet


rolex datejust


mcm outlet


nike outlet


michael kors uk


oakley sunglasses


ferragamo belt


ralph lauren polo


longchamp outlet


clarks shoes


mont blanc pens


le coq sportif


nike running trainers


ralph lauren outlet


cheap jordan shoes


ray-ban sunglasses


adidas originals


cheap oakley sunglasses


yeezy boost 350 v2


yeezy boost 350 v2


nhl jerseys


nike air max uk


tory burch flats


michael kors handbags


polo ralph lauren


cheap jerseys


ray ban uk


coach factory outlet


michael kors outlet online


cheap nfl jerseys


salvatore ferragamo outlet


christian louboutin sale


adidas zx flux


new balance sneakers


michael kors outlet online


jordan retro 11


adidas yeezy 350 v2


coach factory outlet


converse outlet


adidas shoes


christian louboutin outlet online


ralph lauren pas cher


michael kors plånbok


lebron 13


oakley vault


michael kors handbags


mac cosmetics


michael kors handbags


coach factory outlet online


prada shoes


ed hardy clothing


prada handbags


longchamp sac


true religion


adidas nmd r1


christian louboutin outlet


adidas originals


ray ban sunglasses


vans shoes


michael kors handbags


20177.12wengdongdong
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Технологичната революция в търговията – какво предстои?"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов