Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини История

Сирма Груп интегрира AI в продуктите си

Изявената българска софтуерна група навърши 25 години

от Надя Кръстева, 26 април 2017 1 1684 прочитания,

 

Преход на компаниите към интелигентни предприятия от ново поколение, чрез когнитивни технологии и решения – това е ключовият елемент от визията на Сирма Груп за развитие през следващите години, представена на организираното от нея събитие „Следващите 25 – Интелигентното предприятие“. То се проведе на 24 април, по случай навършването на 25 години от създаването на най-голямата българска софтуерна група и събра представители на ИТ бранша и инвестиционните среди, за да им разкрие визията на компанията за бъдещето.

„Нашата визия е свързана с това, че светът се променя все по-бързо, воден от технологичното развитие. Навлизането на когнитивните технологии и изкуствения интелект (AI) отправя голямо предизвикателство към организации, компании и цели нации. И за да могат компаниите да отговорят на това предизвикателство и да се адаптират към все по-бързо променящата се среда, те трябва да извървят прехода към интелигентното предприятие. Именно това е и нашата мисия – да подпомагаме този преход, чрез когнитивни софтуерни технологии и решения. Това е и фокуса ни през следващите няколко години“, заяви Цветан Алексиев, изпълнителен директор на Сирма Груп Холдинг.

Цветан Алексиев, Сирма Груп

Цветан Алексиев, изпълнителен директор на Сирма Груп Холдинг

Невронни мрежи, машинно обучение, технологии за разпознаване на лица, когнитивни технологии - това са някои от най-иновативните ИТ сегменти, към които се е насочила Сирма, показвайки по този начин, че средствата, привлечени от наскорошното успешно листване на борсата, се инвестират в технологии които предефинират бизнеса и създават бъдещето. Всичко в разработвания от нейните подразделения софтуер включва усещането за човешка мисъл – възприемане, интерпретация, предвиждане и взимане на решения.

По време на събитието „Следващите 25 – Интелигентното предприятие“, ръководителите на различни направления от дейността на компанията представиха: 
  • Възможностите на разработеното от Сирма Груп компютърно зрение в платформата MarketVidia, предназначена за големи търговски вериги. Технологиите на Лабораторията за компютърно зрение на Сирма за демографски анализ и лицево разпознаване  имат многобройни приложения в сферата на търговията с бързо-оборотни стоки, маркетинга, контрола на достъпа, корпоративната и национална сигурност. Технологията за демографски анализ е в процес на реални тестове при клиенти, а тази за лицево разпознаване все още е в процес на разработка и предстои да бъде завършена до края на годината. Амбицията на Сирма е да влезе в ТОП 10 на производителите на подобни технологии. 
  • Създадените от дружество решения в областта на семантичните технологии. Онтотекст е сред световните лидери в сегмента на семантични базии данни и анализ на текст, а клиенти на компанията са водещи медии и вестници (BBC, The Financial Times), научните издателства (Springer Nature, Elsevier, John Wiley) доставчици на пазарна информация (S&P), културни и правителствени организации (UK Parliament, Kadaster NL, The National Gallery of USA).
  • Най-новото дружество в рамките на Сирма Груп - Сирма Медикъл Системс. Росен Върбанов, Изпълнителен директор на компанията разказа за перспективите пред здравните технологии и за решението Diabetis-M, което помага за управление на диабетното състояние - най-разпространеното хронично заболяване в света. 
  • Sirma Enterprise Platform - платформа която е изцяло базирана на когнитивни технологии и изкуствен интелект и позволява създаването на вертикални бизнес решения в рамките на броени дни, като използва моделиране (а не кодиране) на сложни системи за работа с информация, процеси и сътрудничество. 
  • Интелигентни банкови ИТ решения и възможностите на иновативния чатбот за банкови услуги, създаден от компанията.
  • Платформата за управление на клиентската лоялност Лоякс, предназначена за създаване на интелигентни решения, които ангажират клиентите и въздействат на решението за покупка, помагайки на бизнеса да извлече максимална полза от всяка точка на контакт. 
  • Решенията за видеоизмерване и продукта EngView Package Designer за дизайн и проектиране на опаковки. Решенията EngView използват разработени модели и алгоритми от изкуствения интелект, които спечелиха, както Европейска награда за иновации, така и доверието на множество клиенти по целия свят. 
Цветан Алексиев разказа пред аудиторията и историята на Сирма – от нейното създаване през 1992 г. като малка фирма с екип от пет – шест човека, до днес, когато в групата работят близо 400 специалисти, а продуктите й се продавят в цял свят. Днес тя разполага с офиси в България, САЩ, Канада, Бразилия, Великобритания, Албания и скоро предстои откриване на такива в ОАЕ и Индия.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов