Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Управление на бизнес процеси

Възходът на CMTO

Някои организации създават нова длъжност – ръководител маркетинг технологии – който да помага на CMO и CIO да оценяват данни, анализи и технологии за по-доброто обслужване на клиентите.

от , 28 април 2017 1 1239 прочитания,

Ръководителите на маркетинг отделите (СМО) са изключително затруднени във вземането на решения на основата на данни и използването на правилните технологии за постигане на желаната аудитория през различни устройства. В същото време, ръководителите на отделите за информационни технологии (CIO) се чувстват затрупани от огромната и растяща екосистема от доставчици на маркетинг технологии. За да се помогне и на двете страни да разберат и оценят правилните технологии и инструменти за маркетинг, много компании наемат ръководител на отдел маркетинг технологии (CMTO), съобщава Deloitte.

 

Възходът на CMTO

 

„CMTO има задълбочени познания по маркетинг и специфичната технология, данни и аналитични улеснения, помагащи на CMO да управлява взаимоотношенията с клиенти“, каза Ед Сий, директор Deloitte Digital. „Тези хора помагат на компаниите да приведат в действие изкуствения интелект, в купуването на програмно обезпечение, Интернет на нещата, и други способности за развитие на маркетинг програми, базирани на извлечени от данни изводи“, допълва той.

Допреди две години повечето компании нямаха CMTO. Днес 81% от маркетинг организациите са назначили главен маркетинг технолог или негов еквивалент, според публикувания през януари доклад Gartner Predicts 2017: Marketers, Expect the Unexpected. Междувременно, разликите между специфичната маркетинг технология и фирмения ИТ все повече ще губят очертания, докато насочените към клиентите и към приходите функции са управлявани от маркетинга. С това ролите на CMT и CIO ще започнат да се сливат.

След като данните за клиенти се превърнаха в актив от критично значение, много компании осъзнаха нуждата от въвеждане на повече маркетинг технологии, вместо тази дейност да се аутсорсва към агенции. CMTO може да помогне на компаниите да управляват разнообразната екосистема от технологични партньори, докато захранват и експлоатират системи за управление на съдържанието, платформи за управление на данни и други инструменти.

Ръководителите на отдели за маркетинг технологии идват от различни сфери, те може да са били експерти по дигитален маркетинг, изследователи на данни или компютърни инженери. Те идват от дигитални агенции, интернет стартъп фирми, компании за маркетинг технологии или традиционни маркетинг организации. Най-важното е, че те разбират от маркетинг, клиенти, технологии, данни, анализи и техники за свързването на всички парченца.

„CMTO може да даде на компаниите конкурентно предимство и да управлява преимуществата на компаниите. Той помага на CMO и CIO за управлението на цялата екосистема – вътрешна и външна – и с правилните партньори“, пояснява Сий.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов