Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

5 интересни неща за AR плановете на Facebook

Добавената реалност (AR) може да промени начина, по който подхождаме към социалната медия и живота като цяло, ако Марк Зукъбърг успее.

от , 19 май 2017 0 1215 прочитания,
Страница 1 от 2

Преди повече от две седмици Марк Зукъбърг, СЕО на Facebook, официално оповести своите амбициозни планове за създаване на платформа за добавена реалност за Facebook по време на годишната конференция F8. На среща по финансови въпроси в сряда Зукъбърг каза повече за идеята си, обяснявайки как Facebook възнамерява да си осигури приходи от добавената реалност и обяви, че AR дори може да замени телевизията и предмети, „които няма нужда да са физически“.

Безусловно добавената реалност може да направи революция в използването на социалните медии и живота като цяло, но дяволът винаги се крие в детайлите. Ето някои важни неща, които трябва да се отбележат относно технологичните цели на Зукъбърг и Facebook, и какво те смятат да правят с добавената реалност.

 

5 интересни неща за AR плановете на Facebook

 

1. Виртуалната реалност не е мъртва

Много журналисти пишат за добавената и виртуалната реалност като за неща, които не могат да съществуващ заедно и само едната ще оцелее. С новите амбиции на Facebook изглежда все едно AR има преднина, имайки предвид, че Facebook тъкмо закри своето студио за VR продукции.

Но Facebook все още има амбиции относно виртуалната реалност, след като ще инвестира над 250 млн. долара във външни VR разработчици и все още държи на работа много хора в своето VR подразделение. Вместо да гледат на VR и AR като конкуренти, хората трябва да разберат, че те ще изпълняват различни роли. В действителност, виртуалната и добавената реалност могат да работят заедно за създаването на по-реалистично изживяване.

В момента добавената реалност е във фокуса на Facebook, защото търси начини да я приложи към социалната си медия, но това не означава отказ от виртуалната реалност.

2. AR съобщенията на Facebook може да променят начина на възприемане на информацията

Добавената реалност може да бъде използвана по безброй начини, но един от най-важните планове се върти около информационните карти. Потребители и разработчици ще могат да добавят информационни карти към обекти, които ние след това можем да видим гледайки през AR софтуер за камерата на мобилния ни телефон.

На конференцията F8 Зукъбърг даде пример как турист може да отиде при римския Колизей и да извади AR карта, детайлно представяща историята му и друга информация, но технологията може да се използва и за далеч по-обикновени, но все пак важни неща. Компанията Econsultancy отбелязва потенциала на технологията в сферата на образованието, като начин ученето да стане по-забавно. Във финансовата сфера, разработчиците могат да използват тези карти за рекламиране и възможност потребителите да поръчват онлайн неща, които виждат в реалния свят, и Facebook с дял във всичко това.

3. AR камерата на Facebook ще бъде много прецизна

Повечето хора бяха запознати с потенциала на AR чрез миналогодишната мания по Pokémon Go. Но играта беше за забавление, а в края на деня беше странно да видиш създанията във въздуха, без никакво отношение към околната среда.

Камерата за добавена реалност на Facebook ще коригира този проблем, защото ще може да „вижда“ околната обстановка. Ако си варите кафе, AR филтър може да предложи дигитално изображение или свързан с кафето ефект.

Текстовите съобщения отстъпиха място на видеото и емотиконите. Сега видеото може да даде път на форма на съобщения, която да е още по-реалистична.

4. Окончателните планове за AR на Facebook разчитат на умните технологии, не на мобилните

Сянката на провала с Google Glass тегне над всеки опит за създаване на продаваемо носимо устройство, но Facebook ясно показа, че смята носимите устройства за бъдещето на AR технологията. Това не е изненадващо.

1 2

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов