Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт
бр. 5, 2017

Как да ускорите цифровата трансформация на вашия бизнес

от , 23 май 2017 0 573 прочитания,

Ако остарелите процеси за управление на технологиите спъват иновациите, време е да промените начина, по който проектирате, разработвате и внедрявате иновативни решения

Цифровият бизнес поставя нови предизвикателства пред стария ви подход към управление на технологиите. Потребителите възприемат нови технологии със скоростта на светлината, като изискват от компаниите непрекъснато да обновяват своите системи, за да поддържат темпото. Нискобюджетните цифрови конкурентни като Airbnb и Uber променят пазара, предоставяйки нови услуги и използвайки нови бизнес модели, за да постигнат бърз растеж и да ви изпреварват на всеки ъгъл.

На всичкото отгоре, остарелите процеси за управление на технологиите спъват способността ви да внедрявате иновации. Заседнали сте сред остарели процеси на одобрение на проекти, методологии на проектиране и разработване от стотици страници с изисквания, които почти веднага се обезсмислят, още преди да е написан и един ред код, а шестмесечните цикли на създаването на нови версии ви закопават още повече.

Един непрекъснат цикъл на скъпа поддръжка и нискостойностни ъпгрейди налагат на вашата компания да отдели над 70% от своя ИТ бюджет за поддържането на остарели приложения, показва проучване на Forrester. Остават ви жълти стотинки за технологични инвестиции, които да внесат промяна във вашия бизнес. Към тези предизвикателства се прибавя остарелият подход към проектирането, разработването и пускането в експлоатация на ИТ системи, който още повече задълбочава разделението между технологиите и бизнес професионалистите. Затова определянето на очаквания и приоритети никога не е било по-важно, но и по-трудно, както днес. В тази връзка анализаторите от Forrester Research Мартин Джил и Питър Бруиз дават следните съвети:

Различен подход към иновациите

Време е да промените начина, по който проектирате, разработвате и внедрявате иновативни решения. Докато подобрявате цифровата зрялост на вашата фирма, ще видите, че има нови технологии, които трябва да внедрите – персонализация, интеграция, анализ в реално време и много други. За да сте сигурни, че технологичните ви ресурси създават конкурентно предимство, трябва да задържите технологичния фокус върху поддържането на жизнения цикъл на потребителя (виж изображението по-долу).

Основното предизвикателство обаче пред повечето от вас не е избора на индивидуални приложения, а възприемането на дневен ред за бизнес технологиите (Business Technology (BT) Agenda), които Forrester определя като: списък със задачи пред бизнеса за прилагането на технологии, системи и процеси за целите на спечелване, обслужване и задържане на клиенти.

Цифровият бизнес създава както никога досега по-близка връзка между бизнес модели, потребителско изживяване и технологичен дизайн. Единственият път към истински цифров бизнес е през тясно взаимодействие между е-бизнес, потребителско изживяване и ИТ професионалисти. Това е основополагаща промяна за вас и вашите партньори в ИТ управлението, която налага да работите заедно, за да преобразите подхода на вашата компания към проектирането, разработването и внедряването на ИТ.



Тази промяна съдържа три основни елемента:

  1. софтуер от ново поколение;

  2. по-бързо разработване на нови продукти; и

  3. непрекъснато усъвършенстване.

Софтуер от ново поколение

Днес е необходимо програмно осигуряване, което насърчава гъвкавостта и иновациите. Цифровият бизнес е проектиран различно от останалите. Той държи изключително много на цифровото потребителско изживяване и на отличното цифрово оперативно представяне, като разбира, че това са двете страни на една монета. Например, американска верига магазини като Macy's, която използва RFID технология за оптимизиране на веригата на доставки, открива, че по-добрата информираност за наличностите води до по-добро клиентско изживяване при услуги като „доставка от магазина“, които ускоряват доставката в електронната търговия.

Скорост

Разработване на нови продукти и услуги трябва да става със скоростта на промените в търсенето. Бързият темп на промяна както на вашите клиенти, така и на вашите конкуренти, означава две неща. Първо, трябва да сте по-бързи при внедряване на промените и, второ, трябва да свиете хоризонта на планиране и да сте готови редовно да променяте плана. На практика, това означава да възприемете подходи като идентифициране на пътя на потребителя, дизайн-мислене и етнографски изследвания, за да може по-пълноценно да разбирате нуждите на клиентите, преди да внедрите постоянен подход към решения за създаването на прототипи, разработването, тестването и фините настройки. Forrester нарича това цикъл IDEA, подход, първоначално приложен при проектирането на мобилни моменти (т.е. моменти в които потребителят посяга към смартфона си за да получи нещо, което иска), но еднакво приложим към проектирането на всяко цифрово изживяване.

Последователност

Внедряване на промени трябва да се осъществява редовно, последователно и сигурно. Отмина времето на две планирани промени годишно.

Цифровият бизнес възприема нов подход към относително непривлекателната сфера на управление на тестовете и пускането на нови версии - традиционно трудоемък и склонен към генериране на грешки процес. Методологията DevOps предлага нов начин на работа. Чрез комбиниране на техники като разработване, базирано на тестове, автоматизация на разработването и пускането на нови версии и непрекъсната интеграция, се ускоряват промените и се намаляват грешките.

Уеб гиганти като Amazon са инвестирали значително в DevOps, като са създали изключителен инструмент за управление на разработването и пускането на нови версии, с който автоматично се въвеждат или спират промени едновременно на хиляди сървъри. Освен това, внедряването на облачни архитектури и разделянето на твърдата връзка между приложение и инфраструктура позволяват на разработчиците да създават нови среди с няколко клика на мишката.

Нови роли и умения

Новият начин на работа изисква нови роли и умения. Отдалечената на “една ръка разстояние” транзакционна връзка връзка между бизнес и технологичните екипи трябва да се промени. Проектирането на нови архитектури, преминаването към непрекъснато внедряване и формирането на култура на взаимодействие на DevOps налагат на ИТ мениджърите да възприемат нови начини на работа.

Трябва да поемете повече отговорност за текущите последици от технологичните избори, за да намалите сложността.Трябва да се научите да се доверявате на клиентите и да се вслушвате в техните коментари, ако искате да видите ползата от дизайн-мисленето и гъвкавото софтуерно разработване. Трябва да работите в тясно сътрудничество с всичките си колеги от различните отдели, за да създадете заедно вашия цифров бизнес чрез вашия собствен дневен ред за бизнес трансформация, вместо да генерирате спецификации с изисквания.

Цифровата трансформация не е само технологичен проблем. За да извлечете максимална полза от цифровата си стратегия – всъщност, за да цифровизирате вашия бизнес – трябва да наложите промени в областта на фирмената култура, организацията и измерителите, както и на технологиите.

Източник: “How to accelerate your digital business transformation”, Martin Gill and Peter Burris, CIO UK

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Как да ускорите цифровата трансформация на вашия бизнес"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов