Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

Как CIO управлява промяната в културата

Движената от данни дигитална трансформация е промяна в колективния начин на мислена в организацията.

от , 09 юни 2017 0 913 прочитания,

След години на трансформиране на бизнес процеси и продължаващия преход към облачни и мобилни платформи, ръководителите на отделите за информационни технологии (CIO) със стратегически задачи сега работят върху трансформирането на цели бизнес модели и дейности, за да помогнат на своите организации да са конкуренти на дигитално развиващи се пазари.

Как CIO управлява промяната в културата

Новата норма са данните, но движената от данните дигитална трансформация включва много повече от само данни – това е и промяна в колективния начин на мислена. За разлика от предишните пренастройки, където CIO получаваше своята роля от бизнес ръководството, опорната точка при основаващата се на данните дигитална трансформация е възможност за CIO да води културната промяна, която ще направи интелигентните данни и практическата информация достъпи за всяка инициатива и всеки човек в организацията.

Ръководителите на ИТ отделите са естественият избор да дирижират промяната, защото имат уникален, цялостен поглед и отговарят за приложенията, процесите и данните, движещи модерния бизнес. CIO разбират, че надеждните данни са основата на дигиталната трансформация и са решени да разчупят рамките, за да осигурят качествена, надеждна информация, предназначена за повторна употреба и достъпност. Разполагайки с птичи поглед върху възможностите, CIO е добре позициониран да преследва стратегиите за управление на интелигентни данни и да извършва нужната културна промяна.

„За да могат нови системи да се задържат и изолацията да отпадне, трябва да се променят още отношението и поведението. За да стане това, (CIO) трябва да проповядва движената от данните трансформация на други компании и да приеме ролята на Главен трансформиращ. Ако не го направи, няма кой“, казва Греъм Томпсън, старши вицепрезидент и CIO на Informatica, в книгата си Guide to Developing a Data-Driven Culture.

 

Сбогом на ограниченото мислене

Тази роля на „главен трансформиращ“ включва заемане с наследените системи и наследеното мислене, които заедно възпират нововъведенията като ограничават начина за разглеждане и използване на данните. За справяне с това двойно предизвикателство, CIO трябва да интегрира нови технологии за управление на облачните данни на компанията в нейните ИТ проекти. В същото време трябва да развива цялостното усещане за данните отвъд това, да съществуват в определена система за конкретна цел. Ръководителите трябва да насърчават мислене, което разглежда данните като стратегически актив, който може да се използва хоризонтално отвъд всеки индивид, приложение, процес и функция в организацията.

В много организации е обичайно функционални сфери, като продажби, маркетинг, обслужване на клиенти да имат собствени приложения, процеси и съхранявани данни, които са специфични за начина им на работа. Тези оперативни ограничения спъват движената от данните култура, защото пречат на други сфери да се възползват от потенциално важна информация като затрудняват оценяването къде данните биха имали най-голям ефект. В същото време, ограниченията насърчават отделните департаменти да се фокусират върху решаване на специфични проблеми, без да мислят за ефекта върху други сфери на бизнеса.

Още повече, че без многостранен достъп до един източник на истина, компаниите не могат да предоставят безпроблемен клиентски опит – важна отличителна чета на днешните многоканални маркетплейс.

 

Четири важни стъпки за насърчаване от CIO на движена от данните култура

 

Преминаване от групиране към резултати. Проучването State of the CIO 2017 показва, че ръководителите на ИТ отделите прекарват повече време да присъединяват ИТ инициативите към бизнес цели (53%) и да развиват ИТ/бизнес партньорства (38%). 46% от CIO казват, че отношенията между CIO и CMO са се подобрили или са станали по-близки.

Въпреки това, историята не може да приключи с по-добро ИТ/бизнес групиране. ИТ лидерите трябва да продължат да работят в близки отношения с маркетинг директора (CMO) и останалите бизнес лидери, за да разберат голямата картина на нужди от данни в организацията, докато защитават новите работни и бизнес процеси от централно значение за движената от данни култура. Близкото сътрудничество с останалите от C-suite ще помогне на CIO да упражни по-голяло влияние върху основните стратегически цели, като бизнес иновации, бизнес стратегии за развитие и усъвършенстване, развитие на нови пазарни стратегии и технологии.

„Фокусирайки се върху данните, в и извън компанията, е единственият начин да се помогне на бизнеса да придобие пълна картина. Време е CIO да се възползва от възможността и да владее резултатите“, пише Томпсън в своя скорошна публикация.

Промяна на управленските усилия. Качествените данни са съществена част от дигиталната трансформация, но отговорността за създаване на чисти и надеждни данни не може да бъде само на ИТ структурата. Цялата компания трябва да инвестира в превръщането на данните в сигурна валута, а това изисква цялостен поход към управлението на данни за гарантиране осигуряването на надеждни, сигурни данни, помагащи на организацията да спазва регулациите в индустрията, да намали бизнес разходите и да увеличи приходите.

Важно е служителите в отделните департаменти да бъдат насърчени да мислят за неща, като каква информация те биха искали, но не разполагат с нея, или как дадени усилия са подкопани от разминаващи се данни или липса на достъп. Когато хората бъдат включени в тези разговори, е по-лесно да се претеглят управленските действия в компанията.

„Стабилното управление на данни се превръща в изключително ефективен начин за валидиране на ИТ стратегия и инвестициите във всички аспекти на дигиталната трансформация – особено при прехода към облак. Управлението решава две основни предизвикателства пред ИТ – определяне бизнес стойността на ИТ и определянето на приоритетите“, казва Кевин Флийт, вицепрезидент по стратегическите услуги в структурата „Професионални услуги“ в Informatica.

Поощряване на бързи победи, като част от края на играта. Поддържането на ангажираност и ентусиазъм за управление и основаващите се на данни бизнес практики може да е най-голямото изпитание за CIO. От изключителна важност е поддържането на импулса, чрез планиране на бързи победи по пътя. Това ще привлече вниманието на хората, помагайки им да видят осезаема полза - при която интелигентните данни осигуряват резултати - и ги кара да инвестират в дългосрочна стратегия.

Станете завършен разказвач. От критично значение за много промени в културата е да се покаже на хората защо промяната е важна, а не просто да им се възложи да се придържат към нови идеали и бизнес практики. CIO трябва да се научи да смесва факти и твърда метрика със завладяващи вицове, за да покаже как движените от данни процеси и интелигентни данни помагат на конкретен човек или функция да разреши проблем или да извлече изгода от възможност, което преди това е било невъзможно. Не казвайте на хората по продажбите, че просто трябва да работят в новия работен процес – покажете им как това ще открие нови възможности.

 

Ръководителите на отделите за информационни технологии трябва да използват своите технологични възможности и да създадат стабилна информационна основа, която ще отблъсква ограниченията и ще подкрепя движената от данни дигитална трансформация. Но промяната в културата е това, което неминуемо ще проправи пътя към успеха. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов