Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

5 съвета за ползването на социални медии на работното място

Някои служители искат да ползват Facebook, Twitter и Snapchat през цялото време. Какво да направи работодателят в този случай? Урбан Шрот от офиса на Eset в Ирландия има няколко съвета.

от , 06 юли 2017 0 1614 прочитания,

Какво въздействие имат социалните медии и начина им на използване върху бизнеса по света?

Използването на социалните медии от бизнеса по цял свят се увеличи неимоверно, като много компании ги използват за утвърждаване на своите марки и за достигане до нови, реални клиенти.

Ясно е, че социалните медии ще продължат да бъдат популярни сред компаниите, макар, във времена на все по-наболяващ въпрос относно информационната сигурност, все още да няма решения на всички проблеми.

 

5 съвета за ползването на социални медии на работното място

 

Социалните медии наистина ли са заплаха за сигурността?

Произтичащата за сигурността заплаха от социалните медии не е нищо ново. В доклад на Cisco от 2013 годна се казва, че сайтовете с голяма аудитория, включително социалните медии, представляват сериозна заплаха за информационната сигурност.

Една от очевидните опасности е потенциалното размиване на границата между личната информация и служебните данни, особено когато потребителят използва един профил в социална медия както за служебни, така и за лични цели.

Този риск може да е подценяван от служителите, мнозина от които може да смятат, че техните профили в социалните медии не представляват никакъв интерес за киберпрестъпниците, но те могат да бъдат ползвани като портал към мрежата на компанията.

Слабото място ли са социалните медии?

Да, те са потенциално слабо място. Използването на фишинг за компрометиране на имейли е добре документирано, но това може да се използва и с нов размах в комбинация със социална медия.

Например, ако киберпрестъпници успеят да компрометират профил в LinkedIn, те може да успеят да заблудят останалите в мрежата да мислят, че са един от техните колеги, което открива възможност за получаване на чувствителна информация.

Но ако не стигнат толкова далеч, значи няма от какво да се притеснявайте?

Съвсем не. Производителността на социалните медии е ключов компонент от цялостния имидж на марката. Ако киберпрестъпници успеят да компрометират един от тези канали, марката може да претърпи щети.

Например, през 2013 година хакер успя да получи достъп до профила в Twitter на Burger King и публикува в него логото на McDonald’s, заедно с обидни квалификации. По същия начин, не е точно успокоително да бъде компрометиран достъпа до социалните мрежи на Марк Зукърбърг.

Как да подобрим нещата?

Създаването на твърда политика за опазването на профилите на компанията винаги е добро начало.

Кодекс на поведението за служителите, като част от по-широка програма за киберсигурност, може да включва използване на надеждни пароли при все още често срещаните лесни имена за вход (logins) като 123456.

Други потенциални положения включват мониторинг на споменаванията на марката, предлагане на съвети как да се различи зловреден софтуер, прилагане на двойна идентификация (2FA) и гарантиране, че се споделя само свързано с марката съдържание.

Прилагането на политика е изключително важно за компаниите, опериращи с повече от един профили в социални медии, макар да е също толкова важно да не се обезкуражават служителите от участие, защото това ще възпрепятства носените от тези платформи ползи.

Работодателите ли са отговорни за опазването на сигурността на социалните медии?

Работодателите трябва постоянно да опитват да образоват своите служители за потенциалните опасности в социалните медии, но самите служители са тези, които трябва да са бдителни.

Например, важно е да са предпазливи с линкове в имейли, дори да идват от социална мрежа. Винаги се уверявайте, че линковете са от надежден източник. Ако има съмнения, свържете се директно към сайта, като напишете адреса на ръка в браузъра.

Винаги следете какви устройства са се свързвали с профила ви и разрешете всяка предлагана услуга, която ви уведомява при ново логване.

Освен това, служителите не трябва да рискуват да се излагат на опасност, публикувайки потенциално чувствителна информация в социалните медии.  

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"5 съвета за ползването на социални медии на работното място"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов