Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Какви умения и качества трябва да притежава следващото поколение CIO

Променящи се бюджети за технологии, остарели ИТ навици и вътрешна конкуренция спират развитието на CIO. Ето както е нужно да се изявите като сериозен CIO с напредничаво мислене

от , 28 юли 2017 1 1880 прочитания,

Докато дигиталната трансформация заплашва да промени всичко, което смятаме, че знаем за бизнеса, висшият мениджмънт (C-suite) изведнъж се напълни с технологични маниаци, а компаниите бързат да се променят (или да загинат, опитвайки се), търсейки технология, даваща отговори, но не и непременно в офиса на CIO.

Необходимостта от превръщането на потребителските данни в злато доведе до възход на технологично-грамотни изпълнителни директори, като CDO, CXO, MTO, CAO и т.н., казва Дан Тинан, бивш главен редактор на Yahoo Tech и дългогодишен редактор за InfoWorld и PCWorld.

Но става дума за много повече от названия на постове, става дума за пари и власт. Средният бюджет на СМО за технологии е приблизително равен с този на CIO, а според Gartner през следващите няколко години ще го надвиши.


Какви умения и качества трябва да притежава следващото поколение CIO


„Влиянието на CMO над ИТ решенията става все по-голямо. Това е така, защото търсенето на данни и анализи като основа за всяка маркетинг дейност се увеличава“, отбелязва Мартин Херинг, главен маркетинг директор на Finastra – международна технологична компания за финансови услуги.

Но това може да се дължи и на липсата на иновации, произтичаща от отдела на CIO. Ако „класическите“ CIO продължават да упражняват дейността си както досега, рискуват да станат второкласни членове на C-suite, отговарящи за поддържането на осветлението и сървърите работещи, но не и участващи в ключовите за бизнеса решения.

Но за CIO с напредничаво мислене възможностите изобилстват. Ето как да навигирате на бързо развиващата се бизнес сцена и да си върнете своето C-suite моджо.


Клиентът е важният

Когато Ингрид Линдберг беше назначена за CXO на Cigna Health през 2007 година, тя е една от малкото на такъв пост. Но това не остана така за дълго.

През последните десет години броят на дигиталните точки за връзка с потребителите – и свързваните с тях данни – се увеличи многократно. Директорите по информационните технологии (CIO), които смятат за свои основно функции поддържането на вътрешните ИТ системи, не могат да осигурят информацията, нужна на бизнеса за подобряване на потребителския опит, отбелязва Линдберг.

CIO трябва да е толкова свързан с потребителите, колкото и CMO, подчертава тя.

Потенциалният препъни камък е в това, че някои организации са създали митология за своите потребители, която не отразява реалността, казва Джейк Сорофман, вицепрезидент и ръководител изследвания в Gartner.

„Много организации вземат за даденост нивото на познания (за потребителите) което просто не съществува, базирано на вътрешни пристрастия и комични преживявания. Те виждат клиентите така, както искат или каквито са били в миналото, вместо да развиват познанията си за потребителите“, казва той.


Данните управляват

Най-бързият начин CIO да усети пулса на клиентите на компанията е да анализира събраните за тях йотабайта данни.

„Сега данните царуват. От ИТ гледна точка това е най-важното нещо. Компаниите искат да знаят как да обработят тези данни, за да извлекат конкурентно предимство“, посочва Джулиан Хикс, CFO/CTO на Staff Smart.

Но не всички технологични ръководители имат желание да навлязат дълбоко в данните. Нежеланието на някои CIO и CMO да позволят данните за потребителите да определят бизнес решенията е тайната зад появата на директора по цифровите технологии (CDO), според Найджел Фенуик, вицепрезидент и главен анализатор на Forrester Research.

„Преди няколко годни открихме, че главните изпълнителни директори наемат CDO защото имат грешния CMO или CIO и не желаят да ги сменят. По-лесно беше да се наеме CDO и да се каже „Оправи проблема“, казва той.

И докато новата вълна на CDO (chief data officer) помогна на някои компании от старата школа, като GE и McDonald's, да постигнат значителни дигитални обрати, схватливият CIO може да поеме тази роля допълвайки уменията си с повече познания за анализа на данни.

„Развитието на ролята на CDO, поне от части, се дължи на неуспеха на ИТ да се намесят и поемат една от най-важните функции на технологиите за добавена стойност“, обяснява Кейт Колинс, CIO на SAS.

CIO трябва да може да отговаря на въпросите на своите бизнес колеги, като как да се намали некачествената продукция, да се намалят рисковете или да се открие потенциална измама. Не е нужно да стават експерти по данните, но трябва да знаят дали данните могат да се използват да се отговори на такива въпроси.

И въпреки това, мнозина директори по информационните технологии не приемат достатъчно сериозно данните.


Война за територия

Макар CMO, CDO, CXO и CIO да имат различни задължения, понякога границите между тях са неясни, посочва Сорофман от Gartner.

„Има размиване между отделните звания и роли във всички тези дисциплини. Вече няма еднородност. Това е така, защото CMO не си прилича с друг CMO. В много организации CMO може да е CDO“, обяснява той.

Когато тези изпълнителни директори се борят за контрола над технологията, всички губят. Но не е нужно да има война за територия. Умните организации изграждат съвместни екипи, базирани на уменията на всеки от членовете им.

Или напълно премахват териториите.

Рене МакКаскъл, вицепрезидент и CIO на Hitachi Digital Business, казва, че технологичните директори трябва да спрат да се фокусират върху това, чий бюджет е по-голям, и да започнат да разчитат на опита на другия за развитието на бизнеса.

„За да остане CIO релевантен, трябва да признае, че не може да пази никаква територия. Трябва да се обгради с умни хора и да продължи да е непретенциозен“, казва тя.

Според нея основната функция на отдела на директора по информационните технологии – да действа като мъдър консултант за всеки по-голям разход за технология – не трябва да се променя.

„Независимо от бюджет, ако се купува технология, трябва да се уверите, че това ще е рационално и няма да дублира налични вече функции“, подчертава МакКаскъл.

Според Скот Китлински, CIO на Astadia, смята, че повече CIO трябва да предприемат този консултантски подход.

„Те трябва да мислят за себе си като директор взаимовръзка с ИТ. Тогава разбираш, че трябва да градиш отношения и разбирателство с бизнесмените, които ще разберат, че се опитваш да помогнеш, опитваш да разбереш нуждите им и да намериш решение“, казва Китлински.


От CI-не към CI-да

Една от причините CIO да губи власт над някои технологични решения е, че казва твърде често не, според Колинс. Това кара членовете на други екипи сами да търсят иновативни решения.

„Ние имаме правото да казваме Не, особено когато решението е лошо. Това, отчасти, ни носи лошо име. Но CIO рядко има възможност Да каже Да без одобрението на бизнес партньор“, обяснява той.

CIO не са склонни да рискуват, отбелязва Херинг, особено на пазара на финансови услуги, където софтуерът има срок на годност 10 години или повече.

„Смяната на основен софтуер е сериозно нещо. Рискът от спиране на работата на банката е голям. Заради този риск мнозина CIO биха казали Не на новаторски системи“, отбелязва той.

Днес много директори по информационните технологии имат възможност да се свързват с потребителите, да навлизат в същността на данни, да си сътрудничат с маркетинг партньори и да използват технологии за създаване на стойност и на приходи за бизнеса.

Но често свободата това да се случва трябва да идва от върха на организацията. Може да се наложи CIO деликатно да образова своите началници за ефекта от дигиталната трансформация и нужните промени за тяхната организация.

„CIO, разглеждащ технологията като потенциален катализаор на бизнеса, особено около потребителския опит, ще изглежда като директор информационни технологии разбиращ бизнеса и способен да види как да се използва технологията с цел увеличаване на приходите“, отбелязва Фенуик.   

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

 
  
12:05, 11 август 2017 # 1
NO AVATAR

Any point beats solo specialists jordan 13 opponent, puma outlet That adidas stan smith includes cheap nikes 400 nike store golf cheap beats by dr dre players through beats earbuds 26 tournaments, moncler jackets Heading beats earphones scheduled cheap under armour while moncler outlet using under armour outlet Doral turn and nike clearance store then

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Какви умения и качества трябва да притежава следващото поколение CIO"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов