Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи и тенденции

3-те фактора, спиращи "цифровата трансформация" да се превърне в реалност

До 2020 г. по-голямата част от приходите от дейността на 50% от организациите ще "зависят от способността им да създават продукти, услуги и опит с цифрови технологии"

от , 03 август 2017 2 1836 прочитания,


Днес пътят към дигиталната трансформация се усеща във всяка индустрия, на всяко ниво. Често заповедта за промяна идва от бизнес лидери като изпълнителния директор. Изследвания на анализатори от IDC показват, че до края на 2017 г. две трети от главните изпълнителни директори в големи организации ще поставят цифровата трансформация в центъра на корпоративните стратегии. Не съмненно, защото в заседателната зала се признава, че цифровизацията е бъдещето.

Всъщност, IDC продължава да прогнозира, че до 2020 г. по-голямата част от приходите от дейността на 50% от организациите ще "зависят от способността им да създават продукти, услуги и опит с цифрови технологии".

Но, докато относително лесно е в заседателната зала ръководството просто да внесе дигиталната трансформация в своя дневен ред, всъщност нейното постигане е съвсем друг въпрос. Тази тежест обикновено пада върху CIO, който е натоварен да управлява промените. За често претоварените ИТ отдели това е огромно предизвикателство. Така че, въпреки този тласък към дигиталната революция, може би не е изненадващо, че 84% от проектите за дигитална трансформация се провалят. Което повдига въпроса, какво става? Защо повечето от проектите за цифрова трансформация се провалят?

Има три основни фактора в тази дейност.

1. Заложената сложност на цифровата трансформация забавя скоростта на промяната

Цифровата трансформация няма ясна начална и крайна точка - тя е непрекъснат, динамичен процес, който ще се промени с развитието на технологията. Това е обезкуражаваща перспектива за много хора. Въпреки това, с ясни напътствия и стабилно планиране, това не е непреодолимо.

Твърде често възприемането, колко труден ще бъде проектът за трансформация е това, което спира реализирането му. Например, много организации започват с идеята, че биха искали да преместят някои услуги и натоварвания в облака.

Все пак, щом даден бизнес започне да проучва облака, възникват опасения относно сигурността и суверенитета на данните; притеснения за това как да се интегрират наследените информационни системи; безпокойство, че не може да се контролират извънредните разходи - и преминаването към облак или не се случва, или се забавя допълнително.

Макар да е вярно, че ИТ инфраструктурите станаха по-сложни през последните години, тази сложност не трябва да възпрепятства промяната или да се използва като оправдание за забавяне внедряването на нови технологии. В действителност, с правилните умения и експертиза, CIO може да планира постижима пътна карта независимо от нивото на познания в бизнеса. За да се трансформира наистина, всичко трябва да бъде поставено обратно в полето на възможността.

2. Старомодното мислене убива обикновените идеи в зародиш

В много организации най-голямата пречка за дигиталната трансформация е наследственото мислене, съчетано с липсата на воля от вече разтеглените ИТ отдели за радикална промяна. Това означава, че предприятията често се доближават до цифрови инициативи от гледна точка на самите ИТ отдела, а не на крайните потребители - вътрешни служители или външни клиенти. За да смекчим този често срещан препъни камък, е необходима промяна в нагласите.

Първо, организацията трябва да разбере, че по-добрите дигитални възможности са от основно значение за ангажирането с потребителите - затова проектите трябва да запазят своите нужди и предпочитания на преден план. На второ място, тази промяна трябва да обхване иновациите и да се занимава по-малко с това, да направи всичко "правилно" от първия път.

Най-успешните компании във всеки сектор са тези, които са „яхнали вълната“ на технологиите, със способност да създават и пускат нови продукти или услуги в кратки срокове. Скоростта и гъвкавостта са ключови - бързото тестване и бързата обратна връзка позволяват идеите, които не работят, да бъдат отхвърлени и тези, които са обещаващи да бъдат бързо разгърнати. В крайна сметка истинската дигитална трансформация изисква съзнателния избор да бъдете творци, да сте готови да поемете рискове и да подхранвате обикновените идеи.

3. Дигиталната трансформация започва и свършва с бизнеса, а не с ИТ

Днес технологиите и ИТ са неразделна част от всяка организация. Всеки бизнес процес, до известна степен, сега се движи или се подкрепя от технологията. Това означава, че не трябва да има разделение между организацията и ИТ отдела. Всяко начинание за дигитална трансформация трябва да започне с основните въпроси - какво се опитваме да постигнем, каква е нашата стратегия и как технологията ни дава възможност да постигнем целите си? Твърде често организациите следват проекти за трансформация, без да разбират тези въпроси. Това води до лошо дефинирани проекти, които не дават осезаеми ползи или подобрения, които улесняват живота на служителите или обслужват по-добре клиентите и потребителите.

Организациите трябва да преодолеят тези три бариери, за да увеличат успеха на инициативите за дигитална трансформация. Те могат да направят това, като оспорват наследственото мислене, което продължава да възпира развитието на предприятието, и въведат постепенна промяна, която дава осезаеми резултати.

Освен това, подобрявайки връзката между целите на бизнеса и целите на ИТ, директорите по информационните технологии могат да отговорят на по-широките бизнес цели и да задоволят изискванията на ръководството. По същество, за успешното управление на дигитализацията, организациите трябва да бъдат подготвени да поемат рискове - да са по-малко фокусирани върху пътуването и да са по-съсредоточени върху дестинацията.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов