Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи

Две трети от българите ползват дебитна карта поне веднъж седмично

„Балканският регион бързо се приобщава към електронните разплащания“, заключват от Mastercard.

от , 05 септември 2017 2 942 прочитания,

68% от българските участници в проучването Masterindex на Mastercard притежават дебитна банкова карта, а две трети от анкетираните я използват поне веднъж седмично и пазаруват онлайн поне веднъж месечно. Изследването обръща внимания на финансовите навици и нужди на активните картодържатели.

Проучването обхваща още Сърбия, Босна и Херцеговина и Хърватия, като в последната от изброените страни този процент е най-висок 86%. В Сърбия и Босна и Херцеговина съответно 47% и 46% от респондентите притежават дебитни карти, а 37% и 35% от тях разполагат едновременно с дебитни и кредитни карти.

Две трети от българите ползват дебитна карта поне веднъж седмично

Прочетете още: Mastercard проведе тест на биометрични банкови карти в България

Предимствата на електронните плащания като бързина, удобство и сигурност, се изтъкват от потребителите, които използват своите разплащателни карти най-малко веднъж седмично: в България процентът е 69%, в Сърбия – 77%, в Босна и Херцеговина – 88% и огромен в Хърватия – 91%.

Хранителните стоки са най-често закупуваният продукт с дебитни карти в България, Сърбия и Босна и Херцеговина – съответно 65%, 65% и 45%, докато хърватите най-често заплащат с дебитни карти за дрехи (73%).

Облеклата също са най-разпространеният артикул, закупуван с кредитни карти в Хърватия (70%), а респондентите на MasterIndex от Сърбия и Босна и Херцеговина използват разсрочено плащане на вноски най-вече за закупуване на мебели и домакински уреди – съответно 45 и 28%.

„Проучването MasterIndex показва все по-голям брой български потребители, които редовно плащат с картите си за покупки на дребно както в големи, така и в средни и малки търговски вериги. Например, за последната година потребителите, които закупуват с дебитна карта храна в местните хранителни магазини, са се увеличили със 17% (от 47% през 2016 г. до 64% през 2017 г.), а тези, които заплащат с тях в бензиностанции – с 13% (от 17% през 2016 г. до почти 30% през 2017 г.) – посочва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония. – MasterIndex показва също нарастващ брой картови плащания в ресторанти, кафенета и клубове, както и повишен интерес към приемане на карти при куриерските доставки. Всички тези резултати са категоричен показател, че потребителите са запознати с ползите, които електронните плащания носят и биха искали да се възползват от тях на все повече места.“

Изследването разглежда и нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. У нас две трети от потребителите пазаруват онлайн поне веднъж месечно, като техният дял в Хърватия е 40%, в Сърбия – 36% и 19% в Босна и Херцеговина. Когато пазаруват в интернет, балканските потребители купуват най-много дрехи, обувки и електроника, а също и заплащат сметки за комунални услуги.

MasterIndex проучва и разходите на домакинствата в региона. В България повече от 80% от разходите на домакинствата отиват за храна (65%) и сметки за комунални услуги (почти 16%). Почти 12 на сто от месечния семеен бюджет се разходва за покриване на заеми. Сръбското проучване показва, че храната и комуналните сметки заемат три четвърти от месечния бюджет – 40% от него отиват за храна и 35% за сметки. С една пета от разходите на сръбските домакинства се покриват заеми, докато разходите за деца заемат 16% от бюджета им. Състоянието е сходно и в Босна и Херцеговина – най-големите месечни разходи на домакинствата са свързани с храна (56%), сметки за комунални услуги (44%) и покриване на заеми (39%).

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

 
  
10:37, 22 септември 2017 # 1
NO AVATAR
But hey, there are going to be a lot more replica watches Daytonas around for me when people drop them for the new one so I not complaining. I know many that can buy these watches like rolex replica sale but you talking about the folks that are perhaps watches store generation elites that spend money like that, or perhaps the one hit start up wonders that make it rich. Either way you not completely wrong but even the uber rich are spend like that, it probably the reason they are wealthy in the first place. If the replica watches sale is a fraud and rolex should be taken down with extreme prejudice. That is like one of those shocking days in the world when every few years when they have a significant anniversay and they do all the interviews. The rado replica gets high marks from me for having a well proportioned case. Thin and wearable uncommon for a modern mechanical chronograph. Let them run a site see how difficult fake rolex sale can be to keep the content flowing, how much of your own time is spent on keeping the site up and running and keep everyone happy.
 
  
05:53, 23 септември 2017 # 2
NO AVATAR
20170923 leilei3915

mbt outlet


ralph lauren outlet


tory burch sandals


polo outlet


canada goose outlet


canada goose jackets


longchamp outlet


uggs outlet


nike shoes


ugg boots outlet


coach factory outlet


oakley sunglasses wholesale


canada goose outlet


ugg outlet


cheap jordans for sale


yeezy shoes


pandora outlet


uggs outlet


cheap oakley sunglasses


mont blanc pens for sale


polo outlet


longchamp bags


uggs outlet


coach outlet online


cheap ray ban sunglasses


oakley sunglasses


polo outlet


adidas outlet


mulberry outlet


coach outlet clearance


ray ban sunglasses


uggs outlet


asics running shoes


michael kors outlet clearance


adidas outlet


mont blanc pens


fitflops sale clearance


ugg boots


christian louboutin shoes


uggs outlet


polo ralph lauren


mbt shoes outlet


polo outlet


longchamp outlet online


michael kors outlet


uggs outlet


ray ban sunglasses


ralph lauren outlet


canada goose outlet


fitflops sale


michael kors handbags


ralph lauren shirts


ralph lauren sale clearance


coach outlet


true religion jeans


mont blanc pens


michael kors outlet online


canada goose jackets


kate spade outlet online store


adidas ultra boost


michael kors outlet clearance


nike air jordan 4


fitflops outlet


michael kors outlet


adidas superstar


nfl jerseys


nike shoes


ugg outlet


coach factory outlet


canada goose


nike shoes for men


fred perry clothing


kate spade handbags


polo outlet


mont blanc pens


coach outlet


polo outlet


kate spade bags


michael kors outlet


coach factory outlet


lacoste shoes


polo ralph lauren outlet


tory burch shoes


coach outlet


pandora bracelet


coach factory outlet


canada goose outlet store


michael kors outlet


polo ralph lauren


michael kors outlet


true religion outlet


coach outlet online


coach outlet online


polo ralph lauren outlet online


fitflops sale


pandora jewelry


kate spade handbags


ralph lauren uk


coach outlet store online


canada goose jackets



Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Две трети от българите ползват дебитна карта поне веднъж седмично"



    

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов