Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Практики

Google предлага „мир“ на издателите и разхлабва хватката си над сайтовете с платен абонамент

Технологичната компания се отказва от безплатния първи клик, но не определя краен срок

от , 13 септември 2017 2 854 прочитания,


Google планира да сложи край на „безплатния първи клик“, който позволява на потребителите да заобикалят забраната за четене на съдържание без абонамент. 


Тази политика предполагаше, че ако копирате и поставите заглавие на статия от сайт с платено съдържание като The Wall Street Journal (WSJ) или The financial Times (FT), можете да „отключите“ еднократно иначе платения достъп до статията. 

В продължение на няколко години Google убеждаваше издателите да станат част от тази програма, но не получи широка подкрепа. Според някои медийни компании, безплатният първи клик е довел до спад в приходите абонаменти. В допълнение те се оплакват, че интернет страниците им са били „наказани“ от търсачката и излизали назад в резултатите, заради отказа им да подкрепят програмата. 

The Wall Street Journal, собственост на News Corp, който излезе от програмата през тази година коментира, че трафикът от Google за август е намалял с 38 процента на годишна база, тъй като дописките били индексирани по-назад. 

Google вече има готовност да преустанови програмата за безплатен първи клик и да остави на издателите решението - как потребителите да ползват съдържанието им през резултатите на търсачката. Това заявиха от компанията по време на конференция, посветена на медийния бизнес, организирана от Goldman Sachs Group Inc. 

Идеята на Google e да продължи да дава възможност за безплатно четене на статии от сайтове с платен абонамент, но ако издателите не са склонни да участват в програмата, да не бъдат наказвани. 

Досега, сайтовете с абонамет, които не участваха в програмата за безплатен първи клик, излизаха по-назад в резултатите на Google, защото алгоритъмът сканираше само текстът, който е извън защитата на платеното съдържание. 

Засега не е определен срокът, до който промяната в политиката на Google трябва да влезе в сила. 

Тя обаче бележи неочаквано затопляне на отношенията с издателите, които напоследък бяха обтегнати по различни теми: от господството в мобилата реклама, до това, каква позиция трябва да заемат технологични компании като Google и Facebook, по отношение на разпространението на фалшивите новини. 

Напоследък, платените абонаменти за уеб сайтовете имат голямо значение за англоезичните медии. Защото се издават на език, който се ползва от много хора по света, те имат голяма аудитория и могат да си позволят платен достъп до съдържанието. У нас, подобна стратегия беше изпробвана преди около 17 години и не даде резултат, до голяма степен заради ограничения брой читатели, говорещи български език. 

Платените абонаменти на сайтовете на медии като WSJ и FT следва да компенсират намалелите приходи от печатна реклама и несигурността на приходите от интернет реклама, чиито пазар се доминира от големите технологични компании като Google и Facebook. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов