Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини IT инфраструктура

Adaptive Intelligent Apps подсилват облачната инфраструктура на Oracle

Компанията е далеч зад Amazon и други лидери в IaaS, но привлича все повече корпоративни потребители към облачните си приложения.

от , 06 октомври 2017 0 1192 прочитания,

С увеличаването на темповете на подобрения на софтуера като услуга (SaaS) и платформата като услуга (PaaS), Oracle стана част от компаниите, които обърнаха поглед към развитието на облачни технологии.

 На своята годишна конференция OpenWorld в Сан Франциско тази седмица Oracle обяви разширяването на своите Adaptive Intelligence Apps - автономна, самонастройваща се база данни и облачни услуги за чатбот, блокчейн и AI (Artificial Intelligence) технологии, в цялата си линия за корпоративен софтуер.

Въпреки че Oracle за момента е далеч зад Amazon и други лидери в инфраструктурата като пазар на услуги (IaaS), в последно време те бележат определен успех в привличането на корпоративни потребители към облачните си приложения.

Oracle съобщи в понеделник, че разширява своите Adaptive Intelligent Apps в пакета приложения за облаци, включително своите ERP, HCM (за управление на човешкия капитал) и SCM (за управление на веригата за доставки) платформи.

 

1

Adaptive Intelligent Apps са предназначени да приведат автоматизацията и машинното обучение на различни задачи, като извличат данните на всеки потребител от от първа ръка, както и от огромното количество данни от трети страни, които Oracle предлага чрез своя Data Cloud. Те автоматично могат да анализират препоръките за даден продукт, които идват на уебсайта на търговците на дребно, като основната идея е да се даде на клиентите персонализиран опит.

Сега Oracle въвежда тази своя основна технология, за да подпомогне различни аспекти от бизнеса на своите клиенти. "Наистина искахме да се съсредоточим върху строго дефиниране на бизнес проблемите, данните и алгоритмите", каза Джак Берковиц, вицепрезидент на продуктите и изследване на данните за Oracle Adaptive Intelligence.

Технологията, която е в основата на Adaptive Intelligent Apps на Oracle, е еднаква за цялата продуктова линия: Oracle прилага традиционни статистически методологии, както и невронни мрежи и машинно обучение в различни набори от данни за различни сценарии, използвайки както алгоритми с отворен код, така и собствени такива.

Какво представлява AI в ERP, HCM и SCM на Oracle

За HCM приложенията AI e нещо повече от обикновено пресяване чрез автобиографии. "Става въпрос за това да помагаме на хората да избират добри служители въз основа на постигнатото, а не само на факта, че имат добра автобиография", каза Берковиц. Когато става дума за веригата за доставки, AI приложенията са предназначени да помогнат на бизнеса да анализира търсенето и да оптимизира ценообразуването си, за да подобри управлението на паричните средства. Те също така помагат да се идентифицират правилните доставчици за специфични бизнес нужди.

AI непрекъснато се настройва в отговор на новопостъпилите данни

Различни доставчици също интегрират AI в своя софтуер, но Oracle се диференцира от другите играчи на пазара, като предлага най-широк набор от корпоративни приложения, както и допълващи предложения на PaaS. Salesforce, например, е лидер в SaaS и PaaS, но има по-тясна клиентска база.

 "Salesforce се концентрира единствено върху платформата си за успех на клиентите, докато Oracle може да разпространява AI в своята ERP, управлението на човешкия капитал и електронната търговия", каза Брент Лири, съосновател на консултантската фирма CRM Essentials. "Те могат да доставят AI в по-широка група от бизнес приложения, които, след като интегрират своите AI в платформа като услуга (PaaS), позволяват на компаниите да създават приложения, които се използват в множество бизнес сфери."

 Услуги на Oracle за чатбот, блокчейн и AI

По време на OpenWorld Oracle също така подчерта стратегията си да отвори основната си технология за приложения като предлагания от PaaS, обявявайки нови услуги за чатбот, AI и блокчейн.

Технологията AI се предлага чрез Oracle AI Platform Cloud Services. AI Platform Cloud идва с предварително инсталирани познати библиотеки, инструменти и рамки за задълбочено обучение, включително TensorFlow, Keras Jupyter Notebook и NymPy, казват от Oracle. Потребителите имат достъп до Oracle Object Store и могат да се свързват с клъстерите Spark и Hadoop.

Услугата Oracle Blockchain Cloud е част от платформата Oracle Cloud Platform, управлявана от Oracle и предназначена да осигури бърза доставка, вграден мониторинг и непрекъснато архивиране. Технологията блокчейн може, например, да бъде включена в приложенията за веригата за доставки, за да се проследи историята на транзакциите и местоположението на компонентите.

Oracle също така отваря възможностите си за Чатбот като услуга (CaaS) като част от своя Oracle Mobile Cloud. Представена за първи път през миналата година, технологията чатбот за различни приложения вече е на разположение на корпоративните потребители. "Сега също така позволяваме на клиентите си да го купуват директно за собствена употреба, за техните собствени индивидуални приложения”, коментира Завери от Oracle.

Идеята е да се ангажират в по-голяма степен крайните потребители, независимо дали са клиенти, посещаващи фирмен уеб сайт, или вътрешен персонал в компания, използващо HR приложение, отбелязва Стив Миранда, изпълнителен вицепрезидент на разработката на приложения за Oracle.

 

 

2

Изпреварвайки тенденциите в облачните приложения

 

 Докато в последните години Oracle бяха критикувани, че изостават в облачните технологии, позволявайки на конкуренти, като Amazon и Microsoft, да поемат лидерството на инфраструктурния пазар, съобщенията от тази седмица показват, че може да се изпревари тенденцията, когато става дума за внедряването на водещи технологии в приложения.

 На откриването на OpenWorld в неделя вечерта изпълнителният председател на компанията Лари Елисън представи Oracle Autonomous Database Cloud, задвижван от Oracle Database 18c. Определен от Oracle като първата автономна база данни в света, той е проектиран да използва техники на изкуствения интелект, за да извършва самонаблюдение, оптимизиране на натоварването, инсталиране на защитни платки и извършване на рутинна поддръжка. Елисън демонстрира различни натоварвания, сравнявайки облака на Oracle с този на Amazon – AWS, подчертавайки по-бързото време за обработка на облака на Oracle.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов