Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

5 примера за успешна цифрова трансформация

Този процес често означава значителни предизвикателства и последствия за компаниите

от , 09 октомври 2017 0 556 прочитания,

Компаниите все по-често обръщат внимание на инициативи за разширяване или изграждане на цифрови възможности, насочени към ефективност на бизнеса и растеж на приходите. И тъй като успешните примери са все повече, тенденцията продължава да се засилва.


1


Близо 2600 CIO, анкетирани от Gartner през миналата година, заявяват, че отделят 18% от своите бюджети за цифровата трансформация, като се очаква този процент да нарасне до 28 през 2018 г., коментира анализаторът на Gartner Анди Раусъл-Джоунс пред CIO.com. Цифровата трансформация често означава значителни предизвикателства и последствия, казва Раусъл-Джоунс, добавяйки, че компаниите ревизират своите бизнес модели и разпределят повече от своите ИТ бюджети за засичане на компании – цифрови разрушители. Ново проучване на Gartner пък показва, че 95% от 3160 CIO очакват промени в работата си заради цифровизацията. Респондентите смятат, че двете най-големи трансформации в ролята на CIO ще бъдат необходимостта хората на подобни позиции да се превърнат в лидери в промяната, последвана от нарастващи и по-широки отговорности, и начинът, по който те ще изпълняват своите задължения, продиктувани от навлизането на технологични тенденции като киберсигурността и изкуствения интелект (AI).

"Ролята на CIO трябва да се разраства и да се развива, тъй като мащабите на дигитализация на бизнеса се разрастват, а “разрушителните” технологии, включително интелигентни машини и напреднали аналитични средства, достигат все по-лесно до масите", казва Раусъл-Джоунс и добавя, че компаниите поставят все по-голям акцент върху постигането на много по-широк набор от бизнес цели, между които иновации и управление на таланти.

Залозите са високи. Водещите цифрови компании генерират по-добри брутни печалби и по-добри нетни приходи от тези, които все още не са се обърнали към дигитализацията, според Harvard Business School. Лидерите в сферата отбелязват средно тригодишен брутен марж от 55%, в сравнение с едва 37% за останалите.

 Ето пет примера за дигитални трансформации на водещи световни компании, които са в ход.

 Sprint

Ако някога сте се чудили как изглежда цифровата трансформация при телекомуникационните оператори, чудесен пример е компанията Sprint. Под натиска на големите конкуренти като Verizon и AT&T и разговорите за сливания с T-Mobile, телекомът реинвестира в технологиите, след години на значително намаляване на разходите, казва CIO Скот Райс. Фокусът е до голяма степен да се анализират данните, за да се подобри опитът в работата с клиенти.


2


Sprint използва софтуерa с отворен код Elastic Stack, с който генерира 50 терабайта данни от дневници, бази данни, имейли и други източници, за да прецени ефективността на Sprint.com. Тези данни помагат на ИТ персонала да определи къде възникват проблеми, които спъват способността на Sprint да улеснява транзакциите - от основно сърфиране, през покупки на телефони, до ъпдейти, които потребителите се опитват да извършат онлайн. Анализирането на програмни грешки и други забавяния помага на Sprint да определи кога и защо клиентът се отказва от дадена транзакция. Преди това всеки от екипите за мониторинг наблюдаваше свой собствен фрагмент от софтуера и се създаваха големи хранилища за данни, които не помагаха за увеличаване на производителността, казва Райс.

Sprint създаде и свое хранилище за данни, базирано на Hadoop, за да анализира потребителска информация в опит да подобри начина, по който препоръчва продукти на клиентите си. "Става дума за изграждането на широк кръг информация за вас и вашите отношения с нас", казва Райс. "Профилът на Sprint продължава да се развива във всички аспекти на бизнеса и ИТ организацията е точно в средата на всеки проект за трансформация", казва Райс, добавяйки, че неговата цел е по-голямата част от компанията да се развива гъвкаво, разчитайки за подобряване на доставката на софтуер на малки, самоуправляващи се екипи.

Domino’s

Domino's Pizza имат вградени възможности, които позволяват на потребителите да правят поръчки от всяко изчислително устройство. Платформата AnyWhere на компанията ви позволява да правите поръчки чрез смартфони, смарт часовници и смарт телевизори, като въвеждате поръчки в уеб сайта на Domino's и чрез текстови емотикони. Сегашното предизвикателство на Domino’s? Въвеждането на виртуален асистент с гласова активация, който да улесни различните начини, по които хората могат да си поръчат храна с гласови команди.

Wal-Mart

Wal-Mart преработва своя софтуер като персонализирана платформа, която включва нова търсачка и няколко приложения за облаци. Въз основа на OpenStack, новата платформа за електронна търговия на Wal-Mart е разработена така, че да помогне на търговеца да се конкурира по-добре с платформата Cloud OpenStack. Всъщност, отвореният код е огромна част от цифровата трансформация на Wal-Mart. Групата по-рано тази година стартира OneOps - платформа, която позволява на програмистите да тестват и да превключват между различни доставчици на облаци, което е решаващо предимство, тъй като компаниите приемат все по-често модели на хибридни облаци.

Capital One

Capital One е изградила огромен бизнес в сферата на банковото обслужване, благодарение на солидната си работа с клиенти, за която разчита на широка палитра от цифрови възможности. Приложението на банката за мобилно банкиране беше сред първите, които подкрепиха биометричния софтуер TouchID на Apple. През 2016 г. Банката беше и първата, която внедри гласово активираните транзакции за финансови услуги чрез виртуалния асистент Alexa на Amazon.com. Сега CIO Роб Аликзандър ръководи голяма промяна, целяща да улесни по-бързото създаване на софтуер. "Победителите в банковия сектор ще бъдат тези, които признават, че технологията наистина ще играе централна роля в начина, по който потребителите искат да банкират в бъдеще", казва Аликзандър и добавя: "Ние трябва да бъдем велики в изграждането на софтуер."

Subway

Трансформацията на Subway е още в самото начало, но CIO Карман Уенков оставя малко на случайността. Той вече е наел повече от 150 технологични, маркетингови и оперативни специалисти, за да оптимизира мобилното приложение на компанията и да препроектира магазините за сандвич на веригата за в бъдеще, включително създаване на самообслужващи павилиони и други възможности.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов