Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

Oculus представя VR пакет за корпоративни клиенти

Ако повече компании разчитат на VR-технологиите, това би било важна стъпка за растеж на пазара, смятат от компанията

от , 17 октомври 2017 0 349 прочитания,

Oculus се надява да насърчи корпоративните потребители да обърнат по-сериозно поглед към VR технологиите, като за целта тази седмица представя пакет от продукти, фокусирани върху бизнеса - Oculus for Business.

Компанията, собственост на Facebook, вижда разнообразие от приложения в бизнеса за своя VR хедсет - от корпоративно сътрудничество до обучение на служители в редица индустрии. От Oculus също така смятат, че ако повече компании разчитат на VR-технологиите, това би било важна стъпка за растеж на пазара.

 

1

 

Пакетът от 900 долара на Oculus Busines съдържа хедсета Oculus Rift, тъч контролери, дистанционно и три сензорa. Бизнес потребителите ще получат също така поддръжка на клиенти и разширени лицензи и гаранции.

"Бизнесът от всякакъв тип може да използва Rift за увеличаване на производителността и ускоряване на обученията в отрасли като туризма, образованието, медицината, строителството, производството, автомобилостроенето и търговията на дребно", смятат от компанията.

Пускането на Oculus for Busines е в отговор на предизвикателството, което конкурентният производител на VR хардуер HTC Vive отправи през миналата година със своя Vive Business Edition, който съдържа набор от продукти на Vive заедно със специална поддръжка и 12 месечна гаранция. Този пакет обаче струва 1,200 долара.

Според анализатора от Moor Insights and Strategy Аншел Саг съобщението на Oculus за предстоящото представяне на Oculus for Busines показва само, че компанията изостава зад HTC както на корпоративния пазар, така и на потребителския.

"Този ход изглежда като начало на признанието на Oculus, че трябва официално да се обърнат към бизнес пазара", смята той и добавя, че подкрепата на Oculus и Facebook ще спомогне за по-нататъшното навлизане на VR технологията в бизнеса, въпреки че двете компании в момента правят едва първите си стъпки в поддръжката на бизнес потребителите.

"Ако Oculus искат да служат на този пазар по подходящ начин, те ще трябва да предлагат и услуги, които отговарят на нуждите на компаниите, а не просто да продават Oculus for Busines като бизнес комплект", казва той.

Иначе Oculus for Business предлага различни възможности за употреба. Audi например използва Oculus за създаване на виртуални шоуруми за своите автомобили, които позволяват на потенциалните клиенти да изпробват хиляди потребителски конфигурации, преди да направят поръчка. В DHL пък виждат в него потенциал за обучение на служители и го използват за демонстрация на процедури за безопасност на персонала при вдигането на тежки предмети.

Сътрудничеството на работното място е друга сфера, в която виртуалната реалност може да бъде полезна. Oculus си партнира със Cisco за изпитания на VR версия на платформата за сътрудничество Spark, която поддържа съобщения, гласови повиквания и видео разговори. Spark in VR позволява на служители, които се намират далеч от работното си място, да се срещат и да комуникират във виртуална среда със своите колеги, използвайки аватари. По този начин те имат възможността да участват в срещите на екипа и да взаимодействат с него чрез файлове. Също така платформата е интегрирана със Spark Board, цифровата бяла дъска на Cisco.

Това вероятно е само началото на VR като инструмент за сътрудничество. "VR ще бъде нов начин за онлайн сътрудничество в бизнеса и ще обогати интерактивната графика на много бизнес сценарии", смята Брайън Блау, вицепрезидент на изследователската компания Gartner.

Други компании също развиват VR продукти, насочени към бизнеса. Hololens, смесената реалност на Microsoft, е използвана за връзка между инженерите във Форд, а по-рано тази седмица Nvidia обяви Holodeck – среда за съвместна работа с висока резолюция, която компаниите могат да използват, за да проектират, разработват и демонстрират своите продукти във виртуална реалност. "В момента има много продукти и хората се опитват да разберат кой от тях работи най-добре", казва Саг от Moor Insights and Strategy и добавя, че ако Spark VR на Cisco работи толкова добре, колкото и корпоративният им продукт, който не използва VR технология, тогава може да се очаква нещо наистина сериозно от партньорството им с Oculus.

А признаци за интерес към социалните VR технологии не липсват. “Въпреки че има силен потребителски фокус върху VR инструментите, тъй като за по-широката аудитория става все по-комфортно да взаимодейства във виртуална среда, същите тези функции за многостранно сътрудничество вероятно ще бъдат въведени и оптимизирани и за бизнес сценарии”, смята вицепрезидентът на изследователската компания Gartner.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов