Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи и тенденции
бр. 10, 2017

Какво донесе 2017-та на софтуера за управление на бизнеса?

от , 19 октомври 2017 0 309 прочитания,

Бизнес софтуерът, разбиран основно като решения за бизнес анализи (business intelligence, BI), за управление на връзките с клиентите (client relationship management, CRM), планиране на ресурсите в предприятието (enterprise resources planning, ERP) и автоматизация на маркетинга, се разви значително през последните шест години.

 Основните направления на промените са свързани с предлагане на облачни или хибридни решения, връзка със социалните медии и мобилни приложения. Добавяйки нови функционалности, които покриват изискванията на съвременния мобилен бизнес, доставчиците на софтуер, отговарят на промените в технологичните тенденции, зададени от ИКТ бранша.


Какво донесе 2017-та на софтуера за управление на бизнеса?

 

Ето основните насоки на развитието на продуктите:

 Приложения за бизнес анализи (BI)

 Фокусът се премества върху крайния потребител, за сметка на ИТ отделите. Това означава, че новите аналитични платформи са проектирани повече за служителите с не особено високи технологични умения. Решенията са интуитивни и идеята е всеки да може да си служи с тях. Това е големият скок в развитието на BI платформите работата с които до скоро изискваше помощ от ИТ отдела.

Подобно развитие претърпя и BI софтуера на Microsoft – Power. Новите функционалности са свързани с възможността да се задават въпроси на системата (в писмен или устен вид), за разлика от досегашните SQL заявки. Например, потребителите ще могат да напишат или кажат „покажи всички актуални запитвания“ и програмата ще покаже резултатите.

 Предоставянето на бързи прогнози винаги е било едно от основните изисквания към BI решенията. Сега то може да стане в реално време, чрез машинно обучение на алгоритмите. Тази тенденция показва, че BI системите ще разпознават модели, тенденции и нехарактерно поведение на потребителите и ще информират компаниите преди да е настъпила криза. Това ще позволи бизнесът да контролира по-ефективно възможностите и да се възползва от тях в реално време.

През тази година, имаше бум на по-евтини BI инструменти и приложения, които в общи линии предлагат функционалности, близки до тези на големите производители, а това благоприятства развитието на малкия и среден бизнес.

Системи за управление на връзките с клиентите (CRM)

Мобилните CRM решения продължават да привличат вниманието на бизнеса, отчитат експертите. Това се дължи на миграцията на компаниите към облачни услуги. В резултат - търговските представители имат достъп до данните на клиентите по всяко време и от всяко място. Подпомага се и дейността на търговските директори, които могат да наблюдават в реално време работата на екипа си.

В допълнение, CRM решенията стават по-автоматизирани и интелигентни: гласовото разпознаване, превода в реално време и осъществяването на команди, позволяват на търговците да отделят повече време на клиентите си.

От доста време се говори и за прогнозни статистически анализи (predictive analytics) – с внедряването на новите облачни CRM решения, имащи възможности за складиране на данни, ще бъдат решени проблемите на съхранението при старите софтуерни услуги. А това позволява да се анализират масивите и да правят пазарни предвиждания.

Компаниите опознават в нова светлина клиентите си и осигуряват наистина проактивни услуги. Очакванията на експертите са, че аналитичните прогнози ще бъдат приложени при обслужването на потребителите, като те ще получат това, от което се нуждаят, преди да осъзнаят потребността. Вместо досегашния модел за предлагане на услуга, която клиентът евентуално би искал да купи.

Много доставчици на CRM решения обогатяват платформите си с AI възможности. Разработчиците смятат, че с подобен подход ще осигурят повече прогнозируемо и персоналиирано изживяване на клиентите, в сферата на търговията, услугите, маркетинга и др.

Решения за планиране на корпоративните ресурси (ERP)

Новите ERP решения разполагат с вградена машина за анализ на голямото количество оперативна информация, която съпътства съвременния бизнес. Те анализират данните, представят ги в ясен вид и включват информация от много източници. Компаниите, които от доста време използват ERP приложенията, по всяка вероятност ще трябва да ъпгрейднат съществуващата си инфраструктура.

Друга важна актуализация на решенията за планиране на корпоративните ресурси, която големите доставчици пуснаха през годината, е свързана с визуализцията на данните. Тя се постига през интегрирани хардуер и софтуерни системи, които могат да предоставят информацията в графичен вид.

Подобно на CRM софтуера, доставчиците на ERP решения, добавиха доста възможности за мобилите служители. Към това се добавя и автоматизацията на маркетинг кампаниите. С помощта на новите аналитични инструменти, базирани на изкуствения интелект, предприятията планират да изведат бизнеса си на ново ниво.

Автоматизацията на маркетинговите дейности заема все по-голямо място в начина, по който компаниите общуват и обменят информация с пресата, служителите, клиентите, инвеститорите и се превръща в основен източник на данни.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов