Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Редакционна
бр. 10, 2017

Кодът на промените

от , 19 октомври 2017 0 342 прочитания,

Кодът на промените


Проклятие е да живееш в интересни времена, казва Робърт Кенеди, цитирайки древните китайци. Под това понятието той разбира промените. Но технологичният прогрес, трансформира начина, по който изглеждат промените. Те загубиха осезаемия си физически облик. Днес едва ли може да се каже, когато нещо се преобрази, защото то често става с код. Например, слагате крак върху педала на съединителя на колата си. Но сигурни ли сте, че така контролирате автомобила си? Вместо това давате команда към софтуер, който определя колко въздух да подаде към двигателя... Колата е компютър, в който седите. Воланът и педалите могат да бъдат и клавишите на клавиатурата.

Променят се не само продуктите, но и начинът, по който работят компаниите и се конкурират. Те вече не се съревновават само с останалите от своята индустрия, но и с някой неизвестен, който с помощта на технологиите, може да направи същото като тях, но по друг по-ефективен начин. И ако по времето на Кенеди – Студената война, ключовата фраза беше „въоръжаване до зъби“, през второто десeтилетие на 21-ви век, е „дигитализация до дупка“.

 Големите компании променят бизнес и оперативните си модели, в светлината на новите данни за поведението на клиентите, технологиите, регулаторните промени и глобализацията. Това на свой ред доведе до софтуер от ново поколение за управление на бизнеса. В резултат – работният процес на всички нива се автоматизира, малките и средните предприятия получават по-добър шанс за изява на световната сцена, изкуственият интелект отключва нови възможност пред софтуерните приложения, които по-рано бяха запазена територия на хората, а заплахите за сигурността стават по-скоро циклични, отколкото точно предсказуеми.

 По нашите географски ширини от доста време, над четвърт век живеем в „интересни времена“, които обозначаваме с „преход“. Думата се е изпразнила от съдържание поради своята неопределеност. Промяна обаче звучи далеч по-терминално. Променяш се и си друг. Или не се променяш и отиваш в музея. Това е кодът на промяната.  

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов