Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

Колко подвеждащо може да бъде съпоставянето на Microsoft Azure и AWS?

Сравняването на облачните услуги на Microsoft и Amazon е интересно, но услугите на Microsoft са по-съпоставими с тези на Salesforc и Oracle

от , 30 октомври 2017 0 499 прочитания,

Една от интересните теми, в резултат оповестяването на данните за приходите на Microsoft и Amazon е съпоставянето на Azure и AWS, но сравнявайки продуктовото портфолио става ясно, че подобно съпоставяне е невъзможно.

Причините за това могат да се сведат до три основни, според Лари Дигнан от ZDNet. Първата е, че комерсиалните облачни услуги на Microsoft и AWS са като ябълка и портокал. Второ, облакът на Microsoft е много по-близък до Salesforce, Oracle и дори Google отколкото до AWS. И не на последно място, Azure срещу AWS няма да доведе до „нулев сбор“ защото в облачния бизнес има място и за двете компании.

 

Колко подвеждащо може да бъде съпоставянето на Microsoft Azure и AWS?

 

Всички знаем, че технологичната индустрия харесва сюжетите за „нулев сбор“, но не се разсейвайте. Microsoft съобщи, че годишната текуща ставка (ARR) на комерсиалния му облачен бизнес е над 20 млрд. долара. AWS има годишната текуща ставка от 15.9 млрд. долара. Но ето и уловката. Движещата сила на облачният бизнес на Microsoft е Office 365. Облакът на Microsoft обеднява Azure; Office 365 бизнес услуги (Exchange Online, SharePoint Online, Skype for Business Online, Microsoft Teams); Dynamics 365; Enterprise Mobility + Security Suite (EMS).

Microsoft не разкрива приходите от Azure в доклада за финансовото си представяне за тримесечието. Но според Джон Дифучи от Jefferies Group само Azure има годишната текуща ставка от 5.4 млрд. долара. Проверка на последните данни за тримесечието на Amazon показват, че приходите на компанията идват от AWS. AWS е повече инфраструктура като услуга (IaaS) и платформа като услуга (РaaS).

В бъдеще Microsoft и AWS може да станат директни конкуренти, но днес Microsoft е основно компания за софтуер като услуга (SaaS) с бързо развиващ се IaaS. Като добавите това към останалото се вижда, че облачните услуги на Microsoft повече наподобяват Oracle и Salesforce, отколкото AWS. Дори Google Cloud, предлаган в G Suite, е по-добро сравнение, подчертава Дигнан.

Ако данните на Дифучи за приходите от Azure са правилни, то те са приблизително същите като на целия облачен бизнес на Oracle. Миксът между облачния бизнес на Oracle и облака на Microsoft са сходни. 29% от облачния бизнес на Oracle е IaaS и PaaS. А IaaS носи около четвърт от приходите на Microsoft от комерсиални облачни услуги.

Salesforce не се занимава с инфраструктура, затова е изцяло SaaS. Очакванията на „Уолстрийт“ са за приходи от 10,4 млр. долара в края на фискалната година. Следователно комерсиалният облачен бизнес на Microsoft е двойно по-голям от този на Salesforce.

В заключение може да се каже, че съпоставянето на доставчиците на облачни услуги е изключително подвеждащо, а дуелът между AWS и Microsoft Azure е сред най-трудните за разчитане.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов