Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

Геофенсингът набира популярност сред компаниите

Геофенсингът е услуга, активираща действие, когато дадено устройство влиза в определен район. Купони, съобщения, уведомителни сигнали – компаниите откриват все повече креативни начини да използват тези виртуални граници.

от , 02 ноември 2017 0 762 прочитания,

Геофенсингът набира популярност сред компаниите

Какво е геофенсинг?

Геофенсиг е услуга, основана на локацията, при която приложение или друг софтуер използва GPS, RFID, Wi-Fi или мобилни данни да се задейства предварително програмирано действие, когато дадено мобилно устройство премине през виртуалната граница, поставена около геофизическата локация. Тази граница е известна още като геофенс или гео-ограда.

В зависимост от това как е изградена гео-градата тя може да показва уведомления на мобилните устройства, да изпраща текстови съобщения или таргетирани реклами в социалните медии, да блокира някои технологии или да събира маркетингови данни, базирани на локацията.

Някои гео-огради са изградени, за да следят дейността в охранявани зони, да уведомяват, когато някой влезе или напусне района. Освен това компаниите могат да използват геофенсинга, за да следят своите служители, техните карти за достъп и фирмената собственост.

Как работи геофенсингът?

За да се използва геофенсингът администраторът или разработчикът първо трябва да установи виртуални граници около дадено място. Може да се начертае кръг около локацията в Google Maps като се използват APIs при разработването на мобилното приложение. Тази виртуална гео-ограда ще активира отговор, когато оторизирано мобилно устройство я премине.

Например, търговец може да начертае такава гео-ограда около своя аутлет. Тя ще изпраща уведомления на потребителите, които вече са си изтеглили мобилното приложение на търговеца. В този случай гео-оградата, управлявана от търговеца, е програмирана като приложение и потребителите могат да изберат да откажат достъпа на приложението към геолокацията.

Геофенсинга обаче не е само за мобилни приложения. Той се използва, за да се контролират и проследяват превозните средства при корабната индустрия и селското стопанство. Освен това тази тема често се обсъжда при дроните. Почти всеки дрон е предварително програмиран за гео-оградите, които обикновено се поставят около летищата, при открити площи и дори при Белия дом. Някои бариери могат да спрат дрона във въздуха, докато други ще изпратят съобщение до собственика му. Освен това има такива гео-огради, които искат оторизация на потребителя – процес, който свързва идентичността на потребителя с неговия дрон, така че да може да се следят безпилотните летателни апарати.

Геофенсингът набира популярност сред компаниите

Приложение на геофенсинга

С нарастването популярността на мобилните устройства геофенсингът може да се превърне в стандартна практика за редица компании. След като се отдели даден географски район, възможностите изглеждат безкрайни за това какво могат да направя компаниите.

Някои търговци или хотели могат да поставят гео-огради около своите конкуренти, така че когато някой достигне границата, ще получи уведомление, подканящо го да посети другия обект. Освен това когато клиент посети магазин за хранителни стоки, може да получи купон на своето мобилно устройство. Ако потребителят свали приложението за пазаруване, то ще го регистрира всеки път, когато е близо до търговския обект и ще се опитва да го привлече.

Ето някои други чести приложения на геофенсинга:

  • Маркетинг: Геофенсингът също така е популярен начин, по който компаниите могат да уведомяват за промоции в магазините. Клиентите могат да получат съобщения за отстъпките в момента, в който влязат в съответния обект.

  • Човешки ресурси: Някои компании използват геофенсинга, за да следят служителите си, особено тези от тях, които работят навън. Също така това е лесен начин да се регистрира кога служителите идват и си тръгват от работното място.

  • Телематика: Геофенсингът може да помогне при телематиката, позволявайки на компаниите да нарисуват виртуални зони около обекти, работни райони или охранителни зони. Те могат да се задействат от превозно средство или човек и да изпращат уведомления или сигнали до оператора.

  • Привличане на аудитория: Геофенсингър може да се използва и от организаторите на събития като концерти, фестивали, изложения и други. Например, чрез геофенсинга присъстващите ще могат да получават информация за самото събитие.

Бъдещето на геофенсинга

Геофенсингът може да крие редица опасности особено по отношение на конфиденциалността при маркетинга. През изминалата година американският щат Масачузетс прие специален закон за защита на потребителите, с който се отхвърля използването на рекламиране, базирано на локация.

Въпреки притесненията относно сигурността едва ли геофенсингът ще загуби скоро своята популярност. Очаква се тази индустрия да се увеличи с над 27% до 2022 г., заради технологичния напредък при използването на пространствените данни и заради нарастващото му приложение в много индустрии.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов